KWPN dresuurhengst gezocht (Johnson x Variant)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: KWPN dresuurhengst gezocht (Johnson x Variant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 12:51

Ik vond de Fergusons ook echt niet bloederig op de HK, zou misschien ook een optie zijn

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 13:31

s0173957 schreef:
Maar gaat Toto maat en body geven?


Ik heb heel wat Toto's staan. De meesten hebben aardig maar of zijn zelfs bovengemiddeld groot. 2 zijn iets fijner en kleiner. Geldt ook voor de andere Totilas zonen.. Wel allemaal goede bewegers met veel schwung en kracht.

Elisa2

Berichten: 37153
Geregistreerd: 31-08-04

Re: KWPN dresuurhengst gezocht (Johnson x Variant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 13:37

Op de eerste bezichting waren er erg veel kleintjes van Governor..fokt ook niet uniform.

s0173957

Berichten: 5389
Geregistreerd: 19-06-08

Re: KWPN dresuurhengst gezocht (Johnson x Variant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 13:45

Wat bedoel je met fundament juist Elisa?

Elisa2

Berichten: 37153
Geregistreerd: 31-08-04

Re: KWPN dresuurhengst gezocht (Johnson x Variant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 14:05

De benen, er waren wat opmerkingen over afwijkingen in de beenstanden.

s0173957

Berichten: 5389
Geregistreerd: 19-06-08

Re: KWPN dresuurhengst gezocht (Johnson x Variant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 14:11

Het verbaast me wel dat hij maat en massa zou vererven... zou je hem niet geven als je hem zelf ziet.

Elisa2

Berichten: 37153
Geregistreerd: 31-08-04

Re: KWPN dresuurhengst gezocht (Johnson x Variant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 14:13

Dat dacht ik in eerste instantie ook.

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 16:15

Elisa2 schreef:
Op de eerste bezichting waren er erg veel kleintjes van Governor..fokt ook niet uniform.

Mijn eigen Governor is goed aan de maat. :j

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 16:56

s0173957 schreef:
Het verbaast me wel dat hij maat en massa zou vererven... zou je hem niet geven als je hem zelf ziet.

Hij heeft ook een moederlijn.

Redd
Berichten: 428
Geregistreerd: 07-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-18 22:52

Mer1980 schreef:
Het is inderdaad een plaaaaatje om te zien <3 waarschijnlijk snel verkocht, jammer dat het geen merrie was om de lijn mee voort te zetten. <3

Qua hengstenkeuze kun je natuurlijk alle kanten op met zo'n sterk lijntje, die geeft zelfs met een ezel nog een goeie :D

Maargoed hengsten met ferro bloed doen het gezien horsetelex erg goed op deze lijn. Als je voor een bewezen hengst wil gaan zou ik kijken naar bijvoorbeeld Special D, bij een jonge hengst denk ik dan weer aan Hometown (Apache X Ferro). Er zit zoveel sport in het stammetje dat het karakter ook wel goed moet zitten dus die kan een wat sensibele (maar onwijs lieve) hengst als Hometown wel handelen.


Dankjewel. Ik baalde inderdaad ook erg van het geslacht. Daarom heb ik voor het voorjaar net zo'n mooi, maar dan zwarte merrie besteld :o .
Hometown kan een beste hengst zijn, maar aangezien ik een merrie naar alle waarschijnlijkheid zelf wil aanhouden gaat dat hem niet worden. Mijn merrie kan super lopen en heeft heel veel aanleg voor de sport, maar heeft ook wel een karakter(heet). Dus een rustige hengst heeft wel veel prioriteit

Total us viel me inderdaad bij de hengstencompetitie heel positief op. Even in de gaten blijven houden.

Redd
Berichten: 428
Geregistreerd: 07-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-18 22:54

Suprice_Iris schreef:
He wat grappig! Cyraniek!
Ik kom al jaren meerdere malen per week bij moeder Faniek op stal, inmiddels een oude oma van bijna 31 jaar.
En wat lijkt Cyraniek op het laatste veulen van Faniek zeg, zelfde afstammeling.

Leuk dat je ook aan het fokken bent met haar!


Ow, wat leuk om te horen. Toevallig ook dat je zo een nakomeling treft.
Hebben ze op stal ook nog veulens zelf aangehouden of staat alleen Faniek er nog?

Redd
Berichten: 428
Geregistreerd: 07-11-09

Re: KWPN dresuurhengst gezocht (Johnson x Variant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-18 22:59

Voor de rest iedereen bedankt voor het meedenken.
Ik ben even de draad kwijt. Bedoelen jullie met toto total us of weer een andere?

@Elisa2
Daily diamond vind ik inderdaad ook een optie. Hij is volgens mij ook doodbraaf, wat erg prettig is.

Suprice_Iris

Berichten: 1854
Geregistreerd: 08-01-09
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 00:30

Redd schreef:
Suprice_Iris schreef:
He wat grappig! Cyraniek!
Ik kom al jaren meerdere malen per week bij moeder Faniek op stal, inmiddels een oude oma van bijna 31 jaar.
En wat lijkt Cyraniek op het laatste veulen van Faniek zeg, zelfde afstammeling.

Leuk dat je ook aan het fokken bent met haar!


Ow, wat leuk om te horen. Toevallig ook dat je zo een nakomeling treft.
Hebben ze op stal ook nog veulens zelf aangehouden of staat alleen Faniek er nog?


Het laatste veulen, Faniek jr, ook een Johnson is vorig jaar verkocht naar Zweden.
Easyniek is ook nog lang op stal geweest maar 3 jaar geleden verkocht.
Dochter Weruniek is dit jaar wel toevallig als pensionpaard op stal komen staan dus er is toch nog een Niek-nakomeling op stal.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 00:56

Redd schreef:
Voor de rest iedereen bedankt voor het meedenken.
Ik ben even de draad kwijt. Bedoelen jullie met toto total us of weer een andere?

@Elisa2
Daily diamond vind ik inderdaad ook een optie. Hij is volgens mij ook doodbraaf, wat erg prettig is.

Toto Junior.

Daily Diamond is koliekgevoelig en de veulens staan behoorlijk frans en hebben bijna allemaal een lang en sabelbenig achterbeen, daar moet je wel rekening mee houden.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: KWPN dresuurhengst gezocht (Johnson x Variant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 01:29

Benicio
mooi, braaf, beweging.
mooie moederlijn, 'vreemd' bloed, duits

Estobar NRW. top moederlijn, vreemd bloed, Zuchtwertschätzung hoog

Redd
Berichten: 428
Geregistreerd: 07-11-09

Re: KWPN dresuurhengst gezocht (Johnson x Variant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-18 17:51

Toto Junior vind ik gaaf, maar echt veel te duur. Dat gaat wel een beetje te ver boven mijn studentenbudget :P

@Suprice_Iris. Leuk hoor. Ook goed om te horen dat ze nog zo oud en gezond bij jullie stal staat.

@Alane: Heb je misschien nog wat extra info over de hengsten? Ken ze namelijk allebei niet, maar ben wel erg geïnteresseerd in "vreemd bloed'.

Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 18:01

Vulina je hebt gelijk :D
Laatst bijgewerkt door Nynke1 op 04-01-18 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: KWPN dresuurhengst gezocht (Johnson x Variant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 18:07

Daily Diamond is 1250,- en Toto 1750,-. Is maar 40% meer ;)

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 18:22

Benicio
dekgeld 1500 euro maar zijn nazaten zijn gewild en zijn beloftevol. Braaf paard.

Estobar NRW komt uit een van beste westfaalse moederlijnen, die veel goede sportpaarden heeft gebracht.

estobar nrw
dekgeld 800 euro

beide hengsten lopen grand prix.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 19:13

Alane schreef:
Benicio
dekgeld 1500 euro maar zijn nazaten zijn gewild en zijn beloftevol. Braaf paard.

Estobar NRW komt uit een van beste westfaalse moederlijnen, die veel goede sportpaarden heeft gebracht.

estobar nrw
dekgeld 800 euro

beide hengsten lopen grand prix.

Maar wel vooraf betalen + verzendkosten Duitsland en mijn ervaring is dat de Duitse klanten vaak voor gaan.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 19:29

janderegelaa schreef:
Alane schreef:
Benicio
dekgeld 1500 euro maar zijn nazaten zijn gewild en zijn beloftevol. Braaf paard.

Estobar NRW komt uit een van beste westfaalse moederlijnen, die veel goede sportpaarden heeft gebracht.

estobar nrw
dekgeld 800 euro

beide hengsten lopen grand prix.

Maar wel vooraf betalen + verzendkosten Duitsland en mijn ervaring is dat de Duitse klanten vaak voor gaan.

niet alles over 1 kam scheren :P
wij hebben niet vooruit betaald. gebeld en bezorgd.
Helaas was onze merrie niet drachtig, waren vrij laat in het seizoen, toonde slecht en was de eerste keer.
dit jaar nieuwe ronde nieuwe kansen, wederom bij Estobar NRW.

s0173957

Berichten: 5389
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 11:04

janderegelaa schreef:
s0173957 schreef:
Het verbaast me wel dat hij maat en massa zou vererven... zou je hem niet geven als je hem zelf ziet.

Hij heeft ook een moederlijn.


Maar die heeft hem zelf wel zo niet gemaakt ;)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 14:17

s0173957 schreef:
janderegelaa schreef:

Hij heeft ook een moederlijn.


Maar die heeft hem zelf wel zo niet gemaakt ;)

Van een hele hoop mensen had ik dit antwoord verwacht en begrepen maar niet van jou.

s0173957

Berichten: 5389
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 14:46

janderegelaa schreef:
s0173957 schreef:

Maar die heeft hem zelf wel zo niet gemaakt ;)

Van een hele hoop mensen had ik dit antwoord verwacht en begrepen maar niet van jou.



Je snapt wel wat ik bedoel... Toot geeft zelf niet echt poppetjes, toch niet degene die ik gezien heb.
Dat Toto Jr dan toch eerder wat pony-achtig aandoet zou dan wel van z'n moederstam kunnen komen.
Aangezien ik de nakomelingen van de vader beter ken dan die van de moederlijn zou ik zelf de 'schuld' leggen bij de moederlijn.
Met Desperados en Rotspon erachter is dat idd niet te verwachten, maar hij zelf is het wel...
Decurio, de ggk volle broer van de moeder van Toto is ook geen kast van een paard. Doet mij echt denken aan grootvader Rotspon. https://www.youtube.com/watch?v=VdCP1BeBY5I

Btw, de First Junior x Weltgeist uit de stam van Toto Jr (de Weltgeist is de halfzuster van de grootmoeder van Toot) ken ik nu toevallig wel en dat is idd een paard met maat en massa. Goed op weg richting GP ook. https://www.youtube.com/watch?v=YLBYiIE5SUI
Om ff helemaal offtopic te gaan ;)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Re: KWPN dresuurhengst gezocht (Johnson x Variant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 15:22

Nou ja, Trafalgar is ook niet bepaald een tank. Hoewel hij wel meer massa krijgt dan Toto liet een een tijdje terug iemand mij op een foto zien.

Ik vind dat Totilas strooit in type en in maat. Dus dat is gewoon moeilijk beoordelen idd. Maar de afstammelingen van Toto hebben in de regel wel massa. Dus moet toch een beetje uit de moederlijn komen.