Welke hengst voor mijn merrie (Haico x Samber )

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Diszle

Welke hengst voor mijn merrie (Haico x Samber )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-16 20:26

Dag Bokkers,

Zo langzaam aan eens aan het kijken naar een eventueel geschikte hengst voor mijn merrie Gaby.

Wat info over Gaby:

Vader: Haico (Haarlem x Ed King Hill)
Vader moeder: Samber
(moeder is donkerbruin)

Gaby wordt volgend jaar april 6 jaar! Ze is 1.63 hoog. Ze heeft een aanhankelijk, nuchter en werkwillig karakter.

Het veulentje zal echt voor eigen bezit zijn en niet voor de verkoop.
Wat ik in haar veulen graag terug zou willen zien is het fijne karakter en bij voorkeur iets groter in de maat! (+/- 1.70).
Een leuk kleurtje zal natuurlijk mooi zijn maar is niet eerste prioriteit.
Ik rijd voornamelijk dressuurmatig.

Ik heb geen hele duidelijke standfotos maar bijgaand wat fotos ter beoordeling.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik hoor graag wat jullie bokkers denken dat een mooie combinatie zou zijn bij Gaby.

Elisa2

Re: Welke hengst voor mijn merrie (Haico x Samber )

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 10:21

Een goede standfoto is wel handig, het enige wat ik nu echt kan zien is dat ze duidelijk een hengst kan gebruiken die het front verbeterd en wat opwaartser beweegt.

Zoek je nog in een bepaald stamboek? neem aan dat de merrie een nrps papier heeft?

Diszle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-16 12:15

Elisa2 schreef:
Een goede standfoto is wel handig, het enige wat ik nu echt kan zien is dat ze duidelijk een hengst kan gebruiken die het front verbeterd en wat opwaartser beweegt.

Zoek je nog in een bepaald stamboek? neem aan dat de merrie een nrps papier heeft?

Bedankt voor je reactie Elisa2! Daar kan ik wat mee! Ik zal van het weekend eens een duidelijke standfoto proberen te maken!

Gaby staat ingeschreven bij het kwpn. Ik zoek dan ook een hengst in het kwpn of nrps stamboek.