Aangezien mijn merrie nog heel goed is wil ik me oriënteren op een eventueel laatste veulen voor ze met pensioen gaat.
Mijn dierenarts heeft groen licht gegeven, maar als ze deze winter moeite krijgt met op gewicht blijven zal ze leeg blijven.
Gezien dit veulen wellicht niet kan blijven ben ik op zoek naar een combinatie die eventueel goed (weet je nooit zeker natuurlijk) te verkopen is.

Mijn merrie Madammeke is van Hamilton x Purioso x Janmaat.
Ze is 1.58m.
KWPN stamboek opgenomen toen ze 8 was en op 21 jarige leeftijd bij NRPS stamboek opgenomen en heeft ze het sterpredicaat mogen ontvangen.
Ze heeft M2 dressuur gelopen in het verleden en M gesprongen (zonder winst). Momenteel trainen we naar de L1 toe. Merrie heeft potentie voor meer gehad!
Dit jaar heeft ze de A.B.O.P. gelopen. Deze heeft ze met 72,5 punten gehaald. Dus bij deze de cijfers:
Stap: 7,5
Draf: 7,5 (mooi in balans)
Galop: 7
Aanleg als dressuurpaard: 7,5
Afdruk bij het springen: 7
Springtechniek: 7,5
Springvermogen: 7
Geschiktheid springen: 7
Met opmerkingen: "Zeker gezien de leeftijd voldoende souplesse en lossigheid" & "Fijn paard met de juiste instelling en karakter."
De opmerkingen van de stamboek opname bij het KWPN weet ik helaas niet.
De goede punten van mijn merrie zijn:
- karakter
- draf en ruime stap
- voldoende lengte in lijf (niet genoeg om te compeseren)
Wat ik graag zou verbeteren:
- maat (!)
- meer sprong in galop
- lichtvoetiger
- wellicht een iets modernere type
Mocht iemand anders nog andere inzichten met wat verbeterd kan worden hoor ik dat graag.
Ik zal van de week ook even het stamboekopname formulier van NRPS opzoeken voor exterieurmatige verbeteringen.
Ik wil graag zoeken binnen een dekgeld van 1500 euro, want ik denk dat het zeker mogelijk is om een goede combinatie te vinden is binnen dat geld.
Ik ben benieuwd wat jullie denken! Alvast bedankt
), maar ik denk dat Spielberg een hele goede keuze is.
het zou kwa type iig wel heel mooi passen denk ik