Hengstenkeuze met goed karakter voor 3 verschillende merries

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Diamond08

Hengstenkeuze met goed karakter voor 3 verschillende merries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-16 19:43

Ik ben voor mijn 3 merries opzoek naar passende hengsten waarbij ik zeker naar het karakter van de hengst zelf en/of zijn nakomelingen zal kijken.
Uiteraard moet het type passen op de betreffende merrie, ik kan alleen niet zo makkelijk goede info krijgen over karakters vandaar mijn bericht in de hoop leuke suggesties te krijgen.

Ter info de afstamming van mij merries en hun kenmerken:

Sorento x Ronaldo (deze merrie is wat zwaarder en heeft al een top karakter)

Apache x Osmium (sensibel paard)

Netto x Jazz (jong paard, type Jazz)

Ik ben benieuwd of en welke er suggesties komen!

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Hengstenkeuze met goed karakter voor 3 verschillende merries

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 20:04

Goed karakter. Zou ik voor fernando torres gaan. Verschillende nakomelingen van gezien, en dat zijn echt goede paarden met een lief en makkelijk karakter maar zeker die sullig of sloom. Wel moet je dan een merrie hebben die groot genoeg is want fernando vergroot niet.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 20:11

Heb je van alle drie de merries een standfoto?

Diamond08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-16 20:25

Anoeska27 schreef:
Heb je van alle drie de merries een standfoto?

Ik heb geen perfecte stand foto's. Ik zal er van elke merrie 1 plaatsen voor een indruk.
De vos is de Sorento, de bruine met de bles is de Apache en de andere is de Netto. Op de foto zijn ze allemaal ongeveer 3 jaar oud.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 23:40

Ik vind dat je erg aansprekende dieren hebt TS.

De tweede merrie lijkt wat onderstandig en een wat stijl achterbeen te hebben. Klopt dit, of is de foto erg ongunstig genomen? Zo ja, dan is dit natuurlijk mee te nemen in de hengstenkeuze.

Zelf heb ik momenteel de hengst Henkie in het vizier, jong en volgens mij veelbelovend. Gelders allround gefokt, maar doet echt niet onder voor de echte dressuurprikkers.
Naar verluid heeft hij ook een erg prettig en werkzaam karakter.

Ik denk dat hij wel kan aanvullen op het karakter.

Diamond08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-16 08:02

Balou_k schreef:
Ik vind dat je erg aansprekende dieren hebt TS.

De tweede merrie lijkt wat onderstandig en een wat stijl achterbeen te hebben. Klopt dit, of is de foto erg ongunstig genomen? Zo ja, dan is dit natuurlijk mee te nemen in de hengstenkeuze.

Zelf heb ik momenteel de hengst Henkie in het vizier, jong en volgens mij veelbelovend. Gelders allround gefokt, maar doet echt niet onder voor de echte dressuurprikkers.
Naar verluid heeft hij ook een erg prettig en werkzaam karakter.

Ik denk dat hij wel kan aanvullen op het karakter.

Bedankt voor je reactie! De 2e merrie is niet onderstandig maar zo ziet het er inderdaad wel uit op deze foto.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 16:19

Vivaldi bloed staat bekend om goede werkbare karakters, veel duitse hengsten ook. {Spielberg, Rubinstein, Donnerhall bloed}

Je Netto merrie vind ik erg aansprekend..hoe groot is ze? vraag me af of maat daar een aandachtspunt bij is.

De Apache is moeilijk te beoordelen vanaf die foto..ziet er strak uit maar dat kan een momentopname zijn.

Bij de Sorento zou ik kijken naar een hengst met een goede bovenlijn..daar zie ik nog wel wat verbeterpuntjes in. Wellicht is Bordeaux een interessante hengst voor die.

Diamond08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-16 17:28

Elisa2 schreef:
Vivaldi bloed staat bekend om goede werkbare karakters, veel duitse hengsten ook. {Spielberg, Rubinstein, Donnerhall bloed}

Je Netto merrie vind ik erg aansprekend..hoe groot is ze? vraag me af of maat daar een aandachtspunt bij is.

De Apache is moeilijk te beoordelen vanaf die foto..ziet er strak uit maar dat kan een momentopname zijn.

Bij de Sorento zou ik kijken naar een hengst met een goede bovenlijn..daar zie ik nog wel wat verbeterpuntjes in. Wellicht is Bordeaux een interessante hengst voor die.

Bedankt voor je tips, ik ga er eens naar kijken.
De Netto merrie is op de foto pas 2,5 jaar oud, ik verwacht daar wel veel van. Ze wordt in februari al 3 en is nu al net zo groot als de vosmerrie dus maat zal denk ik geen probleem zijn. De foto van de Apache is wat vertekend denk ik, zal een nieuwe posten!

Diamond08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-16 17:28

Afbeelding

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 09:10

Dat geeft al een heel ander beeld..mooi paard met een sterk hellend kruis zoals je vaker ziet bij Apache's dus dat zou een aandachtspunt zijn voor mij. Ik denk dat ik voor die geheel duits zou kijken ook wbt karakter..of wat ook nog weleens zou kunnen passen en wat in ieder geval ook een goed karakter door geeft is een Totilas nakomeling en dan denk ik als eerste aan Toto jr.

Diamond08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-16 19:06

Elisa2 schreef:
Dat geeft al een heel ander beeld..mooi paard met een sterk hellend kruis zoals je vaker ziet bij Apache's dus dat zou een aandachtspunt zijn voor mij. Ik denk dat ik voor die geheel duits zou kijken ook wbt karakter..of wat ook nog weleens zou kunnen passen en wat in ieder geval ook een goed karakter door geeft is een Totilas nakomeling en dan denk ik als eerste aan Toto jr.

Toto jr. heb ik zeker in gedachten voor de Apache! Bedankt voor je tips :-)