Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Balou_k schreef:Ik vind dat je erg aansprekende dieren hebt TS.
De tweede merrie lijkt wat onderstandig en een wat stijl achterbeen te hebben. Klopt dit, of is de foto erg ongunstig genomen? Zo ja, dan is dit natuurlijk mee te nemen in de hengstenkeuze.
Zelf heb ik momenteel de hengst Henkie in het vizier, jong en volgens mij veelbelovend. Gelders allround gefokt, maar doet echt niet onder voor de echte dressuurprikkers.
Naar verluid heeft hij ook een erg prettig en werkzaam karakter.
Ik denk dat hij wel kan aanvullen op het karakter.
Elisa2 schreef:Vivaldi bloed staat bekend om goede werkbare karakters, veel duitse hengsten ook. {Spielberg, Rubinstein, Donnerhall bloed}
Je Netto merrie vind ik erg aansprekend..hoe groot is ze? vraag me af of maat daar een aandachtspunt bij is.
De Apache is moeilijk te beoordelen vanaf die foto..ziet er strak uit maar dat kan een momentopname zijn.
Bij de Sorento zou ik kijken naar een hengst met een goede bovenlijn..daar zie ik nog wel wat verbeterpuntjes in. Wellicht is Bordeaux een interessante hengst voor die.
Elisa2 schreef:Dat geeft al een heel ander beeld..mooi paard met een sterk hellend kruis zoals je vaker ziet bij Apache's dus dat zou een aandachtspunt zijn voor mij. Ik denk dat ik voor die geheel duits zou kijken ook wbt karakter..of wat ook nog weleens zou kunnen passen en wat in ieder geval ook een goed karakter door geeft is een Totilas nakomeling en dan denk ik als eerste aan Toto jr.