Dressuurhengst voor Krack C x Whinny Jackson

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 12:56

Dees schreef:
RD verbetert het karakter, met dank aan het Rubinsteinbloed. Krijg je vaak ook een mooi snoetje van. Hij stempelt zijn eigen exterieur.
Rubinstein nafok heeft bloed nodig. Het is mooi als de merrie een krachtig achterbeengebruik meeneemt, maar met Whinny Jackson erachter moet dat snor zitten.

Ik heb ook een RD, zie mijn profiel. Heel fijn paard in de omgang. Tikkie te sensibel maar als je weet uit wat voor moeder hij komt, dan heeft RD zeker een makkelijk paard gegeven.

Ik vind niet dat Rubinstein nafok bloed nodig heeft. Ik fok met zijn directe moederlijn en dat zijn allemaal bloedbeestjes. Zelfs mijn Alexandro P was bloediger dan de meeste anderen in de opfok.

Ter illustratie mijn Ferdeaux x Balzflug x volle zus van Rubinstein van dit jaar.

Afbeelding

En dit is mijn Trafalgar x Ultimo x volle zus van Rubinstein van verleden jaar.

Afbeelding

En dit is de Alexandro P x Balzflug x volle zus van Rubinstein.

Afbeelding

s0173957

Berichten: 5389
Geregistreerd: 19-06-08

Re: Dressuurhengst voor Krack C x Whinny Jackson

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 13:54

Hier moet ik janderegelaar idd in bijtreden.
De Don Schufro's uit onze Rubinstein merrie zijn redelijk klassiek (vooral de merrie) maar alle andere (en dat zijn er ondertussen toch 8) zijn veeleer bloedbeestjes!

Dees

Berichten: 18917
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 14:21

Het is maar dat juist de fokker van Rubinstein zelf altijd heeft aangegeven dat zijn lijn bloed nodig heeft.

Balzflug is trouwens bloed genoeg hoor, Janderegelneef. Noem dat maar "geen bloed toevoegen" :=
Dat prachtige Trakbloed krijgt zelfs een Gelderse hengst niet de kop ingedrukt. Je hebt dus keurig conform de fokkerij-aanwijzing van de fokker van Rubinstein gehandeld. Je had de spam verder wel achterwege kunnen laten.

Roodvos

Berichten: 6664
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 15:39

Dees schreef:
Roodvos, je bent duidelijk nog nooit bij mij op het erf geweest :D Mijn RD kan (kon, is met pensioen) bewegen als geen ander. Heb er vaak biedingen op gehad maar niet willen verkopen.
Vind zelf Romanov niet zo aansprekend, daar waar ik heel graag nog een RD zou kopen.

Nee, dat klopt! :D Ik hou het daarom ook heel bewust bij mijn eigen observaties.

Joysieee schreef:
Bedankt allemaal!

De maat is wel een aandachtspuntje dan. Hoewel mijn merrie nu wat meer spier aan het opbouwen is en daardoor ook gelijk een stuk groter lijkt. Hoewel ik er nu zelf niet op kan rijden, is haar Ruyter van nu even lang als ik met ongeveer dezelfde verhoudingen, nu ze meer spier heeft steekt zij er eigenlijk helemaal niet (Meer) onderuit.

De nakomelingen die wij hebben gezien zagen er niet traag uit. Wel lang en misschien een wat traag achterbeen, maar Baila is juist kort met een soms iets te snel achterbeen wat ook niet altijd ideaal is. Daarbij is Baila een heel heet type onder het zadel, dus iets trager is ook niet erg ;)
Als we dan geluk hebben krijgen we een middenweg haha, maar we gaan zeker nog verder kijken. Suggesties zijn nog steeds welkom !

TS, helaas werkt het zo meestal niet bij fokken. Ik vind een snel achterbeen een goede eigenschap, en zou daar in de keuze voor een hengst niet op toegeven.

Elisa2

Berichten: 37193
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Dressuurhengst voor Krack C x Whinny Jackson

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 16:18

Een snel achterbeen is fijn, mits het ook voldoende draagkracht heeft..daar ontbreekt het nog weleens aan bij Krack kinderen.

Maat, grootramigheid, kracht en een goed karakter..Everdale?

Rocky2
Berichten: 2
Geregistreerd: 12-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 16:26

Ik zou zeggen kijk eens wat verder. Hesselhoij Donkey Boy vind ik persoonlijk een geweldige hengst. Maat, type, karakter en nafok zijn heel goed! En nog eens interessant gefokt omdat hij helemaal vrij is van Jazz, Ferro en Gribaldi bloed.

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 16:33

Rocky2 schreef:
Ik zou zeggen kijk eens wat verder. Hesselhoij Donkey Boy vind ik persoonlijk een geweldige hengst. Maat, type, karakter en nafok zijn heel goed! En nog eens interessant gefokt omdat hij helemaal vrij is van Jazz, Ferro en Gribaldi bloed.

Ben benieuwd waarom je hem geweldig vindt. In je andere post noem je ook een in NL minder bekende hengst en oh toeval, die staat bij dezelfde aanbieder op de site. Het zal wel aan mij liggen, maar ik vraag me dan af of je een objectief advies geeft of dat het verkapte spam is?

Elisa2

Berichten: 37193
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 16:34

Rocky2 schreef:
Ik zou zeggen kijk eens wat verder. Hesselhoij Donkey Boy vind ik persoonlijk een geweldige hengst. Maat, type, karakter en nafok zijn heel goed! En nog eens interessant gefokt omdat hij helemaal vrij is van Jazz, Ferro en Gribaldi bloed.


Heb hem even opgezocht, ik sta altijd open voor interesant nieuw bloed. Maar ik vind het nogal een hakkentrekker..imo geen gewenste bewegingsvorm.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 16:46

Dees schreef:
Het is maar dat juist de fokker van Rubinstein zelf altijd heeft aangegeven dat zijn lijn bloed nodig heeft.

Balzflug is trouwens bloed genoeg hoor, Janderegelneef. Noem dat maar "geen bloed toevoegen" :=
Dat prachtige Trakbloed krijgt zelfs een Gelderse hengst niet de kop ingedrukt. Je hebt dus keurig conform de fokkerij-aanwijzing van de fokker van Rubinstein gehandeld. Je had de spam verder wel achterwege kunnen laten.

Nog eentje dan, Ferro rechtstreeks uit de volle zus van Rubinstein.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-7KCCYIU3.jpg
Denk je nog steeds dat Rubinstein bloed nodig heeft?

Joysieee

Berichten: 1321
Geregistreerd: 12-05-12
Woonplaats: Delfgauw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 17:59

Ja, ik weet dat fokken niet zo werkt, helaas :) het kan wel, maar komt bijna niet voor. Voorbeeldje is onze andere merrie. Die heeft precies alle positieve punten van vader en moeder gepakt (twee totaal verschillende paarden) waardoor de negatieve punten eigenlijk weggevaagd zijn. Maar dat is gewoon puur geluk hebben en bijna niet voorkomend.

Qua achter been is het inderdaad wat Elisa zegt, het achterbeen is inderdaad heel snel, maar mist af en toe wel wat draagkracht. Dan nog liever een hengst met een wat drager achter been maar die wel beter kan dragen en dit doorgeeft.

Weer bedankt voor de reacties! Hebben jullie nog iets aan een standfoto van nu?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 18:14

Joysieee schreef:
Ja, ik weet dat fokken niet zo werkt, helaas :) het kan wel, maar komt bijna niet voor. Voorbeeldje is onze andere merrie. Die heeft precies alle positieve punten van vader en moeder gepakt (twee totaal verschillende paarden) waardoor de negatieve punten eigenlijk weggevaagd zijn. Maar dat is gewoon puur geluk hebben en bijna niet voorkomend.

Qua achter been is het inderdaad wat Elisa zegt, het achterbeen is inderdaad heel snel, maar mist af en toe wel wat draagkracht. Dan nog liever een hengst met een wat drager achter been maar die wel beter kan dragen en dit doorgeeft.

Weer bedankt voor de reacties! Hebben jullie nog iets aan een standfoto van nu?

Een traag achterbeen heeft nooit draagkracht. Zie het als tegen een boksbal slaan. Als je zachtjes slaat gebeurd er niets. Een traag achterbeen heeft geen afdruk.

Elisa2

Berichten: 37193
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Dressuurhengst voor Krack C x Whinny Jackson

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 20:18

Niet mee eens, er zit een verschil tussen kracht, buiging en snelheid in het achterbeen..dat alles bepaald de mate van draagkracht. En dan kan een achterbeen best iets traag zijn {Gribaldi bloed}, daar heb je uiteindelijk toch meer aan dan een paard met een snel achterbeen en te weinig kracht. {Krack, Vivaldi}

Standfoto van nu zou handig zijn

Dees

Berichten: 18917
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 20:20

janderegelaa schreef:
Denk je nog steeds dat Rubinstein bloed nodig heeft?


Jan, het is het gedachtegoed van de FOKKER van Rubinstein.
Die zal het wel weten, toch?
Of nee, wacht, jij weet het beter.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 20:42

Dees schreef:
janderegelaa schreef:
Denk je nog steeds dat Rubinstein bloed nodig heeft?


Jan, het is het gedachtegoed van de FOKKER van Rubinstein.
Die zal het wel weten, toch?
Of nee, wacht, jij weet het beter.

En van Florencio dacht de hele KWPN hengsten commissie dat hij merrie's met niet te veel bloed nodig had en achteraf had hij juist merrie's nodig met bloed. Kijk naar de foto van die merrie en haal daar je oordeel uit. Niet naar wat iemand zegt.

Joysieee

Berichten: 1321
Geregistreerd: 12-05-12
Woonplaats: Delfgauw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 23:20

Afbeelding
Lukte echt niet om haar goed neer te zetten en daardoor staat ze er niet zo voordelig op. Maar hebben jullie iig een idee.
Ze wordt nu sinds ongeveer twee maanden weer regelmatig gereden, dus alles moet weer opnieuw opgebouwd worden.

Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 23:25

Dees schreef:
janderegelaa schreef:
Denk je nog steeds dat Rubinstein bloed nodig heeft?


Jan, het is het gedachtegoed van de FOKKER van Rubinstein.
Die zal het wel weten, toch?
Of nee, wacht, jij weet het beter.


Zijn jullie getrouwd ofzo? Crisis :')

Electra63

Berichten: 17843
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 23:38

Dees schreef:
RD verbetert het karakter, met dank aan het Rubinsteinbloed. Krijg je vaak ook een mooi snoetje van. Hij stempelt zijn eigen exterieur.
Rubinstein nafok heeft bloed nodig. Het is mooi als de merrie een krachtig achterbeengebruik meeneemt, maar met Whinny Jackson erachter moet dat snor zitten.

Ik heb ook een RD, zie mijn profiel. Heel fijn paard in de omgang. Tikkie te sensibel maar als je weet uit wat voor moeder hij komt, dan heeft RD zeker een makkelijk paard gegeven.


Ik ben verliefd op jouw vos! Prachtig paard!

Elisa2

Berichten: 37193
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Dressuurhengst voor Krack C x Whinny Jackson

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 09:11

Leuke merrie TS, een echte Krack om te zien.

Gribaldi bloed doet het over het algemeen goed met Krack/ Flemmingh bloed dus daar zou ik naar kijken.

Andere optie is Daily Diamond, heeft veel souplesse een goed karakter en ik verwacht dat hij ook maat en formaat door geeft.

Everdale of een zoon van blijf ik ook een goede optie vinden.

yvonnepuntnl

Berichten: 4481
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 14:34

Ik heb een driejarige Everdale x Krack C, die goed gelukt is.

Joysieee

Berichten: 1321
Geregistreerd: 12-05-12
Woonplaats: Delfgauw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-17 15:21

Wat leuk! Heb je daar foto's van? Mag ook in pb :)

Als everdale zijn grootramigheid en maat een stukje doorgeeft zou dat iig een klik zijn. Met de beweging zit het dan ook wel goed denk ik. Echter Werd Everdale in het topic over mijn andere merrie onder andere genoemd om bloed toe te voegen. Maar is dat dan wel zo, als hij ook op deze merrie zou passen? gewoon uit interesse :)

Gribaldi bloed vinden we ook erg mooi, maar daar zien we toch veel kleine nakomelingen van. En aangezien er in haar moederlijn allemaal paarden rond Baila haar hoogte (163/165) zitten zijn we dan bang dat we echt een kleintje krijgen. Maar dan gaan we wel echt alleen uit van wat voor nakomelingen wij zelf hebben gezien, weet niet of dat altijd zo is.

Daily Diamond is door zijn bloed (en ook door zijn bewegen) wel erg interessant. Het jammeren is dat hij nog zo jong is en er nog geen nakomelingen van hem onder het zadel zijn. Dan kunnen we voor dat dekgeld beter een wat meer bewezen hengst kiezen. Want we weten dus ook nog niet hoe Baila fokt, dus dan is dat misschien wel handig om van de hengst te weten.

Er is zo veel keuze, zo moeilijk :')

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 15:37

Joysieee schreef:
Daily Diamond is door zijn bloed (en ook door zijn bewegen) wel erg interessant. Het jammeren is dat hij nog zo jong is en er nog geen nakomelingen van hem onder het zadel zijn. Dan kunnen we voor dat dekgeld beter een wat meer bewezen hengst kiezen. Want we weten dus ook nog niet hoe Baila fokt, dus dan is dat misschien wel handig om van de hengst te weten.

Er is zo veel keuze, zo moeilijk :')


Je hoeft niet perse naar een bewezen hengst te kijken. Je kunt ook kijken wat de moederlijn gedaan heeft. Dat is best een goede graadmeter.

yvonnepuntnl

Berichten: 4481
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 18:47

janderegelaa schreef:
Je hoeft niet perse naar een bewezen hengst te kijken. Je kunt ook kijken wat de moederlijn gedaan heeft. Dat is best een goede graadmeter.
En hoe beoordeel jij de moederlijn van DD dan? Als ik op Horsetelex kijk, word ik er nog niet enthousiast van. De hengst zelf vind ik niet echt een topper, maar op FB al wel een paar heel aansprekende filmpjes van hem voorbij zien komen. Voor mijn (grootramige) merries vind ik hem een rib te lang, maar je weet pas of hij dit doorfokt als er meer nakomelingen zijn.

Joysieee:
Afbeelding

Afbeelding
Foto's zijn van afgelopen najaar, toen ze 2,5 was.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 18:56

yvonnepuntnl schreef:
janderegelaa schreef:
Je hoeft niet perse naar een bewezen hengst te kijken. Je kunt ook kijken wat de moederlijn gedaan heeft. Dat is best een goede graadmeter.
En hoe beoordeel jij de moederlijn van DD dan? Als ik op Horsetelex kijk, word ik er nog niet enthousiast van. De hengst zelf vind ik niet echt een topper, maar op FB al wel een paar heel aansprekende filmpjes van hem voorbij zien komen. Voor mijn (grootramige) merries vind ik hem een rib te lang, maar je weet pas of hij dit doorfokt als er meer nakomelingen zijn.

Joysieee:
[ [url=m/aMjkEQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/bLQAg0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Foto's zijn van afgelopen najaar, toen ze 2,5 was.

Nog een reden om geen Duitse hengst te gebruiken. Er is geen data.

DD heeft ongelijke voorvoeten, daar zou ik me niet aan wagen.

yvonnepuntnl

Berichten: 4481
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Betuwe

Re: Dressuurhengst voor Krack C x Whinny Jackson

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 19:52

janderegelaa schreef:
DD heeft ongelijke voorvoeten, daar zou ik me niet aan wagen.
Ik ook niet

Anoniem

Re: Dressuurhengst voor Krack C x Whinny Jackson

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 09:24

Hij is al voorbij gekomen in het topic, niet de meest commerciƫle keus als je wilt veilen of verkopen als veulen, maar Spielberg geeft maat, beweging en een fijn karakter. Netjes in het dekgeld dus voor zo'n eerste veulen lijkt mij dat een goede optie. Staat bij Nijhof. Hij dekt inmiddels weer een behoorlijk aantal merries omdat er super meewerkende paarden van komen.