Assenderp schreef:Merrie heeft 1 stijl en 1 platter.
Voorbeen mag wat ruimer achter is zij sterk genoeg.
zodra ik een standfoto heb zal ik deze plaatsen, dan hebben jullie hier meer aan.
NatasjavE schreef:Assenderp schreef:Merrie heeft 1 stijl en 1 platter.
Voorbeen mag wat ruimer achter is zij sterk genoeg.
zodra ik een standfoto heb zal ik deze plaatsen, dan hebben jullie hier meer aan.
Eerlijk gezegd zou ik dan niet fokken. Je ziet ongelijke voeten toch vaak terug bij de nakomelingen.
Ongelijke voeten zul je bij goedgekeurde hengsten niet snel vinden. Wat je nog wel eens ziet is een of troontredende stand of juist een franse stand.
Maar ongelijke voeten heeft doorgaans een andere onderliggende oorzaak.
Je zal moeten weten hoe de merrie scoort op de straalbenen. Het kan zo maar zijn dat het steile voetje slecht scoort en dat door de voet aan de achterkant te ontlasten een paard een steile voet ontwikkeld.
Het kan ook zijn dat een paard een lang voorbeen heeft en een korte hals. Ook een risico om een steile voet te ontwikkelen (graasvoetje is het dan)
Ik heb ooit een merrie gehad met een platte en steile voet en die gaf het mooi door aan haar veulen. De hoefsmid stond heel vaak op stal om het bij te werken.
waldo199 schreef:Ik rij bij een paard goedgekeurde hengsten zit misschien nog wat leuks bij
Dit is de website Zijn super in dressuur en springen kunnen ze ook nog eens goed en super braaf! http://zeldzamerassen.nl/dehynstekamp/de-hynstekamp/
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker