Bij mijn merrie is een aantal weken helaas kogelartrose geconstateerd
Heel erg schrikken, maar het is niet erfelijk en dus wel een goede reden om een veulentje van haar te krijgen. Ik ben zelf helemaal niet into de fokwereld, dus ik kan wel wat hulp gebruiken bij het kiezen van hengst.Bobbi is een KWPN merrie van 1.61 uit 2006. Haar ouders zijn niet 100% zeker bekend maar ze is waarschijnlijk van Haarlem. Ze kan een aardig sprongetje, en aangezien dit ook mijn ambities waren met haar wil ik graag een hengst die dit ook goed kan. Verder is het écht een heethoofdje met heel veel karakter. Een rustige hengst zou dus wel wat fijn zijn
Verder qua bouw vind ik haar zelf wat kort in de rug, en ze heeft behoorlijk lange benen. Ze is vrij schraal gebouwd. Qua gangen mag zeker haar stap verbeterd worden maar haar draf en galop zijn prima.Oja, ze is trouwens donkerbruin zwart en ik vind alle kleurtjes leuk! Dus ook een hengst die aan de "eisen" voldoet maar aparte kleurtjes geeft mag genoemd worden

Ik zal trouwens even standfoto's maken van de week en die hier plaatsen. Hier in ieder geval een filmpje waarin Bobbi te zien is.
https://youtu.be/KweYBY8IoyQ
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ben echt heel benieuwd.