Indien nog mogelijk zou ik nog proberen om mijn 8-jarige merrie dit jaar te laten dekken. Ik ben nu info aan het inwinnen en het is wel vrij laat maar niet te laat? Of toch wel?
Het gaat om een schimmel van 1m70 ingeschreven in het Holsteiner Verband.
Ik wil vooral graag een iets wakkerder paard fokken, ze is vrij lui en de hals/rug verbeteren. Deze zijn nu vrij lang. Ze heeft een goede galop maar wisselt vaak achteraan bij korte bochtjes of als ze iets moeilijk vindt. Ze is in het algemeen heel braaf maar toch wel erg koppig qua karakter. Het zou allemaal iet meegaander mogen worden zeg maar.
Ikzelf dacht aan Arezzo VDL? Tornesch vind ik ook een leuke hengst maar of het een goed idee zou zijn is een andere vraag. Ze gaf in 2008 reeds een goed gelukte Canabis Z.
Heb zelf ook serieus aan Canabis zitten denken, maar was toch te bloederig voor 'mijn' merrie. Ter dekking bij Zangersheide voor leuk geld.. ik zou haar alleen wel daar neer zetten dan.. http://www.zangersheide.com/nl/hengsten ... -SILVESTER
Fokt Canabis ze zo bloederig dan? Ik had wat de indruk dat Arezzo ook bloed toevoegt, maar dit is dan blijkbaar minder het geval.
De Canabis die ze heeft gegeven is zelf niet bloederig qua exterieur maar wel wel een pak meer in karakter dan de moeder.
Casarell
Geplaatst: 20-07-16 10:16
Over Arezzo durf ik niks te zeggen.. geen ervaring mee..
Waar ikzelf mee gedekt heb is I'm Special de Muze. Een hengst met toch wel bloed, maar zeer fijn om mee te werken.. bovendien uit een zeer interessante stam.
Volgens mij gaat I'm Special niet veel bloed toevoegen.
Andere hengsten die voor mij een optie waren zijn Denzel Van Het Meulenhof, Jilbert Van't Ruytershof of eventueel Untouchable (Hors La Loi II x Heartbreaker). Iemand ervaring met deze hengsten?
We hebben ze net gescand, zaterdag misschien dekken.
besita
Geplaatst: 20-07-16 18:51
ik zou voor deze merrie inderdaad voor Heartbreaker , numero uno bloed oid gaan t'is niet dat ze heel veel meer bloed nodig heeft ( meer scholing denk ik )
goeroe
Geplaatst: 20-07-16 19:24
oli01 schreef:
Indien nog mogelijk zou ik nog proberen om mijn 8-jarige merrie dit jaar te laten dekken.
Moet idd 2012 zijn sorry, paard is geboren in 2008.
Holstman
Geplaatst: 24-07-16 11:43
Heb je ze al laten dekken? Van al de opties die je noemt vind ik de betere Arezzo vdl en Jilbert van 't Ruytershof. Arezzo vanwege de duidelijk aanwezige invloed van zijn grootvader Heartbreaker. Chin Chin en Heartbreaker staan bekend om het doorgeven van "saft"(bloed). Bovendien is de hengst niet te lang in de rug. Jilbert heb ik persoonlijk een zwak voor alleen al vanwege de uiterst interessante afstamming. Eén van de beter gefokte Uno zonen. Langer in de rug dan Arezzo dat wel.