Voor mijn bloederige rijpaardmerrie zoek ik een hengst. (afstamming vader = Kostolany, moeder onbekend)
Belangrijk vind ik correcte bouw en een sterke/dragende achterhand, ruime dressuurmatige gangen. De merrie is vrij elegant gebouwd en kan wat nerveus zijn.
Ik zoek een hengst met een eerlijk karakter die sterk een relaxt/cool karakter vererft zonder luiheid!
Verder liefst een hengst die niet al te grote veulens geeft ivm de bouw van de merrie. Het moet een rijpaardhengst zijn, Duitse lijnen hebben voorkeur maar is geen must.
Spielberg Heb daar verschillende nakomelingen van (in)gereden Allemaal fijne karakters en werk paarden Waarvan ik 2 merries ken van de paarden die behoorlijk hoog in t bloed staan
Viennanova
Geplaatst: 13-07-16 14:22
Ik vind de kruisligging wel een aandachtspunt bij je merrie. Koel, werkwillig, sterke achterhand...ik denk richting Gelders of in ieder geval een hengst met massa, bot en front. Bij de rijpaarden is Dorado misschien wel een optie, of Charmingmood.
Donnerhall bloed moet ik als eerste aan denken bij je wensen..{kan ook het front wat verbeteren} Spielberg kan ook maar die fokt in ieder geval niet klein.
Don Deluxe...vind ik een hele aansprekende Donnerhall nakomeling.
AM_Horses
Geplaatst: 24-08-16 16:17
Mijn merrie heeft een prachtig veulen van Formidable (Florett AS x Ulster x Abgar xx) gehad. Mijn merrie is ook wat elegant, wat kort en heel sensibel. Het is echt een prachtig en lief veulen geworden met wat meer lengte en kan super lopen