Dit word misschien een beetje een warrig verhaal.

Ik heb het eigenlijk altijd al gewild, maar nu opeens zijn de mogelijkheden daar. Super ruime schuilstal, meer dan genoeg weiland... Modena heeft al 3 veulens gehad, bij de vorige eigenaar. Ik zou er dolgraag ook een willen, om zelf te houden. Een stukje van haar, voor de toekomst, omdat ze me zo bijzonder dierbaar is.
Maar ik wil niet zomaar een veulen, ik zou eigenlijk enorm graag met een pre of lippizaner kruisen.

Vandaar dit topic. Ik wil misschien volgend jaar voorjaar dekken, misschien het jaar daarop, maar ik wil zonder haast en goed geïnformeerd hieraan beginnen.
Modena is dus een kruising Boulonnais x warmbloed. Wat vind ik zo fantastisch aan haar?
+Karakter, heel heet maar toch op je pinken te rijden, ze doet je graag een plezier.
+Speknek.
+Mooi billen.
-Haar korte pootjes. Ze stapt of draaft niet maar ze krabbelt.
-Galop, het gaat steeds beter maar ze vind het heel zwaar.
Nog een standfoto:

Ik wil eigenlijk gewoon Modena met de vertrouwde speknek en billen maar dan met langere benen en ruimere gangen. Dat het veulen op haar gaat lijken daar heb ik gezien haar eerdere resultaten alle vertrouwen in, ziehier de vader

en ziehier het resultaat

Als twee druppels water als je het mij vraagt. Ook qua karakter, ik heb nog contact met de eigenaar.
Nu heb ik echter totaal geen verstand van fokken. Ik besef dat het gokken is. Het veulen ga ik hoe dan ook zelf houden. De bouw en het karakter van de spaanse paarden, zeker de meer barokke types met veel front spreken me enorm aan. Friezen dan weer totaal niet. Zou dit een match kunnen zijn? Wie hier heeft er ook een kruising met een pre? Zitten er in Nederland of België fokkers die ik evt. kan contacten?
Wie o wie denkt mee over welke hengst, andere suggesties met een barok uiterlijk zijn ook welkom, als het maar geen friezen zijn,