Hengst(gelders?) voor United x OOseven

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Feelsoproud

Hengst(gelders?) voor United x OOseven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-16 21:33

Misschien nog dit jaar,misschien volgend jaar,of misschien komt het er wel helemaal niet van en besluit ik toch om haar te verkopen.Ik zit een beetje in strijd met mezelf over wat ik wil,en ga dan ook zeker niet dekken als ik niet 100% zeker ben,maar was toch benieuwd wat jullie een goede match zouden vinden voor mijn merrie.

United x OOseven x Juventus x Uniform
http://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/461428

Schimmel,1m75,geb 2006
Ze loopt in belgie niveau 3 dressuur(=Z2 in nederland)

Doodbraaf paard in omgang,altijd al geweest.Onder het zadel super rittig en heel werkwillig,doet altijd haar best,maar is wel een binnenvetter:ze is snel gespannen en sluit zich dan een beetje af,als jong paard panikeerde ze vaak en vloog dan rond als een ongeleid projectiel.Nu is ze eigenlijk best wel braaf geworden,maar die spanning blijf je wel voelen.
Dat is een eerste punt waar ik op wil verbeteren:ik wil een hengst die een iets 'cooler' karakter doorgeeft.Pit en looplust is geen probleem.

Afbeelding
Een oude foto,hier was ze 5,maar de enige goede standfoto die ik heb.Vooral de bovenlijn zou ik graag verbeterd zien.Ze is wat week in de lendenen,heeft weinig bespiering op de rug(ook nu nog,ondanks dat ze goed in het werk staat en regelmatig door de osteopaat behandeld word)en een beetje een puntig kruis.

Afbeelding

Afbeelding

Ze heeft 3 correcte gangen,niet spectaculair,zou misschien iets meer schoudervrijheid kunnen hebben.Hoewel dit volgens mij ook wel samenhangt met de iets mindere bovenlijn:ze heeft het onder het zadel wat moeilijk om echt op het achterbeen te komen.in vrijheid laat ze bij momenten wél veel spectakel zien

Afbeelding

Paard is 100% op de foto en heeft ook nog nooit wat gemankeerd,en dit is ook héél belangrijk voor mij:gezondheid!

Persoonlijk neig ik naar een gelderse hengst:vooral omwille van het karakter en het type,ik houd wel van een iets stoerder paard.Floris BS gaat al een tijdje door mijn hoofd,ook omwille van het Negro-bloed.

ALS ze gedekt word,is het in principe wel de bedoeling om het veulen aan te houden,en in de toekomst allround in te zetten.Maar je weet uiteraard nooit wat de toekomst brengt,dus een beetje commercieel is mooi meegenomen.
Wat ik wil fokken,samengevat:Een beetje dressuurkwaliteit met een karakter dat het mogelijk maakt om ook een sprongetje te nemen en op een veilige manier een buitenrit te maken.

NatasjavE

Re: Hengst(gelders?) voor United x OOseven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 11:03

Zeker geen slechte keuze hoor, Floris. Inderdaad Negrobloed er mooi bij.

Henkie is wellicht ook het overwegen waard. Een Alexandro x Upperville x Zep.
Mooi type en komt uit een zeer werkwillig stammetje.
Loopt onder Adelinde Cornelissen.

Wilson kan ook. Loopt ZZ-Z en daar heb je mooi Cabochon bij( Bij Henkie ook maar dan via Upperville)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 12:56

Floris past hier prima bij :) Braaf, goed bewegen en bovendien goed springen.

galgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 14:40

Je zou ook Upperville zelf kunnen overwegen.....blijft een machtig dier, en nu ie dan toch weer in Nederland staat.

Al vind ik Floris ook zeker geen verkeerde keuze.

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-16 20:49

Is er van Upperville ergens wat meer te vinden i.v.m. dekvoorwaarden etc?Ik vind enkel op de site van tewis,maar daar staat die via diepvries.Heb hem ook altijd wel een interessant paard gevonden.

Wilson eens bekeken en die is ook wel leuk,het overwegen waard!

Henkie word em niet.Ik vind 1000€ dekgeld gewoon absurd voor een net 4 jarige hengst,waar je nog amper wat van weet.Dat geld niet alleen voor Henkie hoor,een hele hoop jonge gekeurde hengsten dekken aan 1000€,dat heb ik er niet voor over,dan ga ik liever voor iets meer bewezen bloed.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 20:53

Voor Upperville moet je denk ik Laurens van Lieren contacten.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 08:27

Ik vind Floris ook geen gekke keuze..verbeter je iig het type en het kruis.

Pasha_2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 13:25

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 21:01

Bedankt voor de reakties!
Dit jaar zal het zeker niet meer worden.Ik bleef te lang twijfelen en nu word het wat laat om nog te 'beginnen',naar mijn idee,ze is trouwens net hengstig geweest.

Misschien volgend jaar,heb ik meteen tijd om nog eens goed rond te kijken en eventueel enkele hengsten 'in real life' te gaan bekijken.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 21:05

Nou als je over 3 weken dekt wordt het veulen eind mei geboren. Ideaal.

Ook in juni worden nog veel veulens geboren hoor.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 21:05

En volgend jaar staat Upperville denk ik niet in Nederland.

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 21:28

In principe is het inderdaad niet te laat.Maar zoals ik in de OP reeds schreef,ik weet momenteel niet goed wat ik wil.
Qua rijden zit de motivatie me op dit moment ergens in mijn schoenen en ergens denk ik er ook aan om haar gewoon te verkopen en een hele andere richting uit te gaan qua paarden.Aan de andere kant heeft deze merrie wel enkele opmerkingen waardoor ze moeilijk te verkopen gaat zijn.En het is ook gewoon een héél fijn en aangenaam paard om mee te werken dus vind ik het zonde om haar nu voor een prikkie te verkopen en er achteraf misschien spijt van te hebben.Daarom dacht ik aan dekken en gewoon een sabbatjaar qua rijden.
Maar aangezien ik ook nog steeds niet 100% zeker ben,ga ik daar ook niet aan beginnen.Heb in het verleden(met mijn vorige merrie)verschillende veulens gefokt en ook wel verschillende tegenslagen gehad,dus hoewel de zin er wel is,zit de schrik er ook wel een beetje in.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 21:31

Oh zo. Dan kan je inderdaad beter even wachten.