United x OOseven x Juventus x Uniform
http://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/461428
Schimmel,1m75,geb 2006
Ze loopt in belgie niveau 3 dressuur(=Z2 in nederland)
Doodbraaf paard in omgang,altijd al geweest.Onder het zadel super rittig en heel werkwillig,doet altijd haar best,maar is wel een binnenvetter:ze is snel gespannen en sluit zich dan een beetje af,als jong paard panikeerde ze vaak en vloog dan rond als een ongeleid projectiel.Nu is ze eigenlijk best wel braaf geworden,maar die spanning blijf je wel voelen.
Dat is een eerste punt waar ik op wil verbeteren:ik wil een hengst die een iets 'cooler' karakter doorgeeft.Pit en looplust is geen probleem.

Een oude foto,hier was ze 5,maar de enige goede standfoto die ik heb.Vooral de bovenlijn zou ik graag verbeterd zien.Ze is wat week in de lendenen,heeft weinig bespiering op de rug(ook nu nog,ondanks dat ze goed in het werk staat en regelmatig door de osteopaat behandeld word)en een beetje een puntig kruis.

Ze heeft 3 correcte gangen,niet spectaculair,zou misschien iets meer schoudervrijheid kunnen hebben.Hoewel dit volgens mij ook wel samenhangt met de iets mindere bovenlijn:ze heeft het onder het zadel wat moeilijk om echt op het achterbeen te komen.in vrijheid laat ze bij momenten wél veel spectakel zien

Paard is 100% op de foto en heeft ook nog nooit wat gemankeerd,en dit is ook héél belangrijk voor mij:gezondheid!
Persoonlijk neig ik naar een gelderse hengst:vooral omwille van het karakter en het type,ik houd wel van een iets stoerder paard.Floris BS gaat al een tijdje door mijn hoofd,ook omwille van het Negro-bloed.
ALS ze gedekt word,is het in principe wel de bedoeling om het veulen aan te houden,en in de toekomst allround in te zetten.Maar je weet uiteraard nooit wat de toekomst brengt,dus een beetje commercieel is mooi meegenomen.
Wat ik wil fokken,samengevat:Een beetje dressuurkwaliteit met een karakter dat het mogelijk maakt om ook een sprongetje te nemen en op een veilige manier een buitenrit te maken.
Braaf, goed bewegen en bovendien goed springen.