Hengst voor Florencio x Horatio merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AJM

Hengst voor Florencio x Horatio merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-16 18:44

Hallo allemaal,

Eindelijk is het dan zo ver, we hebben besloten dat we Bacardi, onze Florencio merrie, willen laten dekken. Nu hebben wij zelf niet het meeste verstand van fokken, dus vandaar dat ik hier even een forum plaats. Hopelijk kunnen jullie ons adviseren! :)

Bacardi zelf is met haar 1.64m vrij klein, dus graag zouden we wat meer de hoogte in willen. Verder is haar draf wel redelijk ruim, maar niet 'spetterend'. Wat meer 'schwung' in de draf zou dan ook niet verkeerd zijn. De stap is verder mooi ruim. De galop zou naar mijn inziens wat meer bergopwaards kunnen.
Verder heb ik hier een aantal foto's en een filmpje zodat jullie een idee krijgen van Bacardi.
Helaas heb ik geen betere standfoto's gezien onze computer gehackt is. :(

Afbeelding
Afbeelding

Hier een filmpje van onder het zadel: https://youtu.be/rKffZPdwETw

Natuurlijk heb ik al wel wat rond gekeken, en mij vielen vooral Johnson, Vivaldi, Bretton Woods en Bordeaux in positieve zin op. Of ze goed bij mijn merrie passen is natuurlijk nog belangrijker, dus dat hoor ik graag van jullie!

Elisa2

Re: Hengst voor Florencio x Horatio merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 10:06

Heb je een linkje naar horsetelex?

Achterbeen is vrij steil dus dat is een aandachtspuntje..van jouw genoemde hengsten heb ik niet het idee dat die echt veel souplesse toe kunnen voegen. Dus het is even de vraag wat voor jou echt het allerbelangrijkste is

Qua Vivaldi bloed zou ik gelijk neigen naar Geniaal..die fokt hele mooie luxe goedbewegende veulens door met een beter achterbeengebruik dan Vivaldi zelf. Hele complete hengst in mijn ogen..en ik denk dat hij goed bij jouw merrie zou kunnen passen.

AJM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-16 11:11

Hee Elisa,

Bedankt voor je reactie!
Klopt, dat achterbeen mag wat meer zijn. Ik dacht gelezen te hebben dat met name Vivaldi dat voorbeentje wel door geeft aan zijn nakomelingen. Geniaal ga ik dan ook zeker even bekijken!
Hier een linkje naar Horsetelex: http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/1532434

Teletekst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 20:00

Ging vooral zoeken in alles naar wat meer expressie en meer naar boven.

Geniaal is optie, als ook Franklin of Jazz bloed.

Bellerise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 12:12

Heb je een goede standfoto?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 12:48

AJM schreef:
Hee Elisa,

Bedankt voor je reactie!
Klopt, dat achterbeen mag wat meer zijn. Ik dacht gelezen te hebben dat met name Vivaldi dat voorbeentje wel door geeft aan zijn nakomelingen. Geniaal ga ik dan ook zeker even bekijken!
Hier een linkje naar Horsetelex: http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/1532434

Klopt, maar die heeft wel merries met een sterk achterbeen gebruik nodig..daarom dacht ik aan Geniaal, is beter achter. Je hebt natuurlijk niets aan alleen een mooi voorbeen..

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 14:31

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 16:45

Kracht is niet hetzelfde als techniek in het onderbrengen..ik verwacht dat de merrie van ts kracht genoeg heeft..alleen de techniek laat te wensen over.