Nu ik gister gehoord heb dat ik het huidige veulen verkocht heb, wil ik gaan nadenken over de hengst die mijn merrie mag dekken na deze hengstigheid (zit nu in de veulenhengstigheid).
Ik zoek toch wel weer beetje het Duitse bravere bloed, kleur maakt mij niet zoveel uit omdat ik een stip zou willen fokken voor mezelf. Ik zou graag met een veulen in de d maat blijven en de merrie is zelf ongeveer 1,46m. Ik zou namelijk een kleine maat appaloosa fokken en geen net aan grote maat.
Ik ben heel tevreden over het veulen wat er nu bij loopt al zou ze niet meer opwaarts in beweging mogen en in beweging blijft de rug erg vlak, maar het veulen is ook maar 9 dagen oud nog en zat erg krap gevouwen in de merrie. Zou dus gewoon nog bij kunnen trekken.
Merrie is wat stug in beweging al is ze al een verbetering van de moeder en was de vader ook niet heel soepel. Ze zou een wat makkelijkere hals mogen hebben en heeft dezelfde bocht techniek als haar moeder. Je laat je gewoon omstorten. Dit is training maar iets meer natuurlijk aanleg voor de dressuur zou fijn zijn. Ze beweegt ook wat neerwaarts van zichzelf. Beenstand is wat stijl.
Ik ben me ervan bewust dat niet alles in een generatie te verbeteren is dus ik zou het al fijn vinden als karakter goed is en de beweging wat ruimer en met meer soeplesse.

En nog het veulen van dit jaar v. Goldstar du bois: