Hengst voor merrie Johnson x d-day x donnerschwee

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mutskke

Hengst voor merrie Johnson x d-day x donnerschwee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-16 17:09

Zoals de titel al zegt willen we onze Johnson merrie gaan laten deken. We hebben al een hengst op het oog, maar ben heel benieuwd naar suggesties die hier voorbij gaan komen.

Het allerbelangrijkste is dat de hengst een "cool" karakter door fokt, de merrie is erg heet en hectisch van der eigen.

Ik ben heel benieuwd wat jullie er van vinden en eventuele verbeter punten van de merrie

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Mutskke op 17-04-16 17:18, in het totaal 3 keer bewerkt

Fleur_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 17:10

Foto van de merrie zou handig zijn, wat wil je zelf nog meer? Maat verhogen of behouden etc

Mutskke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-16 17:12

Fleur_a schreef:
Foto van de merrie zou handig zijn, wat wil je zelf nog meer? Maat verhogen of behouden etc

Ik ben aan het proberen om er een foto en filmpje bij te krijgen maar wil nog niet lukken

Fleur_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 17:13

voor een foto kun je op de knop voeg foto's toe klikken die onderaan staat als je bericht wijzigt of een nieuwe maakt

Mutskke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-16 17:19

Fleur_a schreef:
voor een foto kun je op de knop voeg foto's toe klikken die onderaan staat als je bericht wijzigt of een nieuwe maakt

Foto's zijn gelukt filmpje helaas niet. Maat zou wel mogen verhogen en behouden maar niet verkleinen. Merrie is 1.64

tanjaatjuhh

Re: Hengst voor merrie Johnson x d-day x donnerschwee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 18:53

Bovenlijn zou ik persoonlijk verbeteren. Plus wat meer lengte in het lichaam.

Decor Ferdinand.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 19:16

Klopt het dat je merrie een Johnson uit de merrie Tiene is? Dan klopt je titel niet helemaal ;)

Mutskke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-16 19:21

irmaz schreef:
Klopt het dat je merrie een Johnson uit de merrie Tiene is? Dan klopt je titel niet helemaal ;)

Nee dat klopt niet. Is een Johnson uit de merrie ody lijbra.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 20:17

lisa_sjouke schreef:
irmaz schreef:

Nee dat klopt niet. Is een Johnson uit de merrie ody lijbra.

Ah, oké :)
Dan klopt je titel nog niet ;)
Je paard is een Johnson x D-day x Zebulon

Ken je haar halfbroer van Negro?
http://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/137125

Misschien dat een brave zoon van Negro een optie voor je is? Of Negro zelf, die verkleint meestal niet.

Mutskke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-16 20:45

O inderdaad heb even verkeerd zitten kijken! Weet je toevallig hoe ik dat aan kan passen?. Nee ik ken haar halfbroer niet. Bedankt voor de tip ik zal me er is in gaan verdiepen qua negro betreft

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 08:34

Spielberg? merrie zou imo wel wat maat, lengte en souplesse mogen hebben.
Bovenlijn vind ik niet veel mis mee..

galgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 15:19

Elisa2 schreef:

Ben je niet bang dat je dan een beetje kortbenig en eenvoudig paard overhoud, als weer terug fokt op het Donnerhalbloed ? Heb zelf ook met Spielberg gefokt en dat is wel goed uitgepakt, maar ze missen nog wel eens het gouden randje.

Mutskke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-16 16:11

Spielberg ben ik niet zo'n fan van ken een paar nakomelingen van hem en vind ze allemaal geen mooi hoofd hebben (die ik ken dan)al hebben ze vaak wel fijne karakters

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 16:36

galgo schreef:
Elisa2 schreef:

Ben je niet bang dat je dan een beetje kortbenig en eenvoudig paard overhoud, als weer terug fokt op het Donnerhalbloed ? Heb zelf ook met Spielberg gefokt en dat is wel goed uitgepakt, maar ze missen nog wel eens het gouden randje.

Misschien wel, maar beter een wat eenvoudig paard met een goed karakter, maat en wat meer lengte waar je plezier van hebt. Dan een wauw factor paard waar je niks mee kunt qua karakter.. {uiteraard zeg ik het even ongenuanceerd}

De merrie lijkt wel veel massa te hebben wat mij wel aanspreekt..en an sich een mooi opwaarts front. De hals/keel uitsnijding zou wat langer en fijner kunnen.

Ik weet niet of de merrie een goed achterbeengebruik heeft? wellicht is een LL x Negro zoon anders ook nog wel interessant.

Of iets meer een gokje..maar Daily Diamond, duits bloed lijkt me sowieso wel mooi passen bij de wensen.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 20:40

Terugfokken op Donnerhall kan nog wel eens verkleinend werken.

Is een moderne gelderse hengst misschien een optie?

galgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 06:31

Ik begrijp wel wat je bedoeld Elisa2, maar tussen eenvoudig en braaf zit nog wel iets tussen. Ik zou inderdaad wel voor Duits bloed gaan voor deze merrie, LL zou zeker wel passen ook wat karakter betreft. Als het mijn merrie was zocht ik niet persé in zuiver dressuur gefokte hengsten. Bijv : Catoo v. Con Air - Caletto I is ook passend denk ik. En is heel wat anders dan de Jazz, Krack, Negro enz enz...waar op moment de hele markt mee overspoelt wordt.

lieneke2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 12:50

ik heb zelf een FlemminghxSpielberg, zijn moeder was 1.65, hij is ongeveer 1.75 m en vind zelf dat hij wel een mooi hoofdje heeft ;-)

Mutskke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-16 20:22

Duits bloed klinkt interssant! Ik zal me daar is in gaan verdiepen. Het veulen is niet perse voor de verkoop, mag verkocht worden maar hoeft niet.