Welke springhengst voor mijn merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

roosmaryn1

Welke springhengst voor mijn merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-16 13:29

Hallo allemaal,

eigenlijk wilde ik er nog een jaartje mee wachten maar wegens een blessure aan de kogel van mijn 10-jarige merrie Balou denk ik erover na haar te laten dekken.
Balou, officieel Baloustaire, is een 10-jarige merrie van Johnny Boy 2, hieronder haar volledige afstamming: http://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/425957
Nou heb ik zelf niet zo veel verstand van het laten dekken van je merrie en omdat ik het eigenlijk pas over een jaartje van plan was heb ik me er ook nog niet zo in verdiept maar uiteraard ben ik me snel aan het inlezen.
Ik vroeg me af zouden jullie een goede tip hebben voor een leuke / goede springhengst?
Balou is een behoorlijke hete en sensibele merrie, wel ontzettend lief en goudeerlijk maar wat mij betreft mag haar toekomstige veulen wel iets meer relaxed zijn.
Op dit moment rijdt ik met haar M1 dressuur maar kent zij eigenlijk alle oefeningen voor het Z al en spring ik L met haar, ook dit zou ze veel hoger en beter kunnen maar komt het door mij als ruiters dat zij nog niet hoger gestart is.
Wat ik in een hengst zou zoeken is iets meer hoogte en lengte, het is een vrij kleine, ronde en gedrongen merrie 1,67 hoog, en een hengst met iets meer galop, Balou heeft een vrij kleine krabbelige galop en daarnaast dus een dosis relaxedheid als het zou kunnen ;)
Helaas heb ik niet een hele recente standfoto van haar maar ik heb enkele van een paar jaar geleden toegevoegd om een idee te geven, 2011, 2012, 2015 en een spring en dressuur foto.

Ik ben heel benieuwd naar jullie tips, bedankt alvast!