Onze merrie als 3-jarige (koffievos):
Chippendale x Inspekteur

Ons oog is gevallen op de hengsten Ferguson en Eye Catcher.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Elisa2 schreef:Ik denk dat je met Five Star wat meer bloed toe voegt, wat je merrie absoluut kan hebben en die verbeterd de beweging {meer opwaarts} en front.
Bij Ferguson heb je kans op een wat zwaarder type paard die misschien net wat "bloed" mist. Met veel massa..beide zijn goede hengsten. Persoonlijk zou ik voor Five Star gaan omdat hij voor mijn gevoel wat extra's toe kan voegen.
Elisa2 schreef:Ik denk dat je met Five Star wat meer bloed toe voegt, wat je merrie absoluut kan hebben en die verbeterd de beweging {meer opwaarts} en front.
Bij Ferguson heb je kans op een wat zwaarder type paard die misschien net wat "bloed" mist. Met veel massa..beide zijn goede hengsten. Persoonlijk zou ik voor Five Star gaan omdat hij voor mijn gevoel wat extra's toe kan voegen.
Elisa2 schreef:Five Star is een meer modernere hengst vind ik dan Ferguson, en ik vermoed dat hij ook een slag sjieker fokt. Dat bedoel ik er eigenlijk mee...niet precies het volbloedgehalte in percentages.
Rindin: ik sluit me geheel bij je aan wbt Eyecatcher..ik heb er ook nooit echt wat in gezien.
Fokker543321 schreef:Eye Catcher heeft juist een erg gedragen draf, en laat zien dat hij zeer eenvoudig kan verzamelen. Iemand die bij de hengsten competities aanwezig is geweest zal ook kunnen zien dat de juries dit hebben opgemerkt, evenals de jury in Verden. Dat neemt niet weg dat het jullie favoriet niet hoeft te zijn! Eye Catcher zal wel eerder wat meer maat geven dan Five Star, aangezien die zelf op 1.68cm staat gemeten, zijn moeder is gemeten op 1.68cm en oma op 1.69cm.
Ferguson zal zeker geen zwaarder paard geven. De nakomelingen zijn vaak fijn en hebben veel ras en houding zoals terug te lezen valt in de afstammelingenrapportage. Eerder fijn dan zwaar dus, ook wel begrijpelijk met een volbloed in de moederlijn.
Five star heeft zelf veel front en geeft dit ook door, zie afstammelingenrapportage kwpn. Er zijn nog niet veel veulens van bekend, maar je kan natuurlijk ook altijd bij platinum zelf kijken, die hebben er vast wel nakomelingen van staan. Five Star is misschien iets rekening met de maat houden, aangezien Five Star staat gemeten als 1,67cm (KWPN) en zijn moeder 1.64cm en oma 1.66cm.
Rindin schreef:TS, volgens mij heb jij een duidelijke voorkeur voor Ferguson. De enige op wie je reageert is Fokker5nogwat, en dat is toevallig de enige die Ferguson het meest aanraadt.
AndreaB schreef:ceasario schreef:
Wat zit er verder achter je merrie want dat is wel belangrijk
Hoe bedoel je dit?
)Jellybeans schreef:AndreaB schreef:
Hoe bedoel je dit?
Qua bloed.![]()
Hebben ze niet ook Tuschinski (goed geschreven, moeilijke naam ook)
En ik weet niet of je een leuk kleurtje wil fokken maar ze hebben volgens mij ook een gave Palomino staan, Bosco? Maar ik weet daar verder niks van..

)