Over een aantal jaar wil de eigenaar van mijn verzorg Haflinger een veulen fokken. De Haflinger merrie is een stamboekloze Haflinger, omdat haar vader afgekeurd is. Het veulen zal dus ook niet in het stamboek komen. Als het voor mij financieel haalbaar is zou ik het veulen graag zelf willen houden. Ik zou graag een iets meer sportgerichte pony willen, daarom dacht ik dat een kruising met een NRPS wel geschikt zou zijn. Ik wil haar wel eerst door de dierenarts laten onderzoeken om te kijken of ze wel geschikt is om mee te fokken.
Omdat ik zelf nog geen ervaring heb met het fokken van paarden ben ik benieuwd wat haar verbeterpunten zijn en welke hengst haar zou kunnen verbeteren. Het liefst wil ik een wat grotere allrounder fokken die nuchter, werklustig en het leuk vind om te springen
Paspoortje:
Naam: Stilana
Geboren: 01-05-2012
Stokmaat: 1,49 m
Karakter: Stilana is een zeer aanhankelijke pony die houdt van springen, graag voor en met je wil werken, buiten kan ze zich soms erg druk maken om niets
Exterieur: Ze is een moderne Haflinger met een iets wat groot hoofd met een smal neusje, verder ben ik niet zo thuis in het exterieur.
Moeder:
Madelaine van Oud Kraggenburg
Vader:
Steven van de Zantkohoeve
Vader van moeder:
Starwin
Foto's

Ik wil wel een hengst met Arabisch bloed, maar liever geen 100%.
Zou je uit willen leggen wat je met de lichte hoofd hals verbinding bedoeld? Wat is er dan 'mis' met de hoofd hals verbinding van mijn merrie?
Misschien is Don Cremello inderdaad wel een geschikte kandidaat, aangezien ik gelezen had dat zijn veulens een stuk groter worden dan hij en hij leuk kan springen