Hengst gezocht voor Dream of Glory x Pik Bauer merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Izzy19

Hengst gezocht voor Dream of Glory x Pik Bauer merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-16 13:24

Hoi allemaal,

ik ben op zoek naar een goeie dressuur hengst voor volgende merrie:
Afbeelding

Een standfoto heb ik momenteel niet, maar de merrie heeft volgend eigenschappen:
- Klassiek type
- Veel front
- Goed achterbeen
- Hele goede stap
- Voldoende maat (1m72)
- Braaf maar toch eerder een dominante merrie
- Werkt graag
- Voorbeen iets te kort
- Bewegingen te vlak

Afstamming: Dream of Glory x Pik Bauer x Adlerfelsen
http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/1503046

De hengst die ik zoek moet dus zeker de bewegingskwaliteit verbeteren, liefst geen al te klassieke hengst gezien de merrie reeds al een klassiek type is met veel massa.

Eigenlijk heb ik momenteel nog heel weinig inspiratie en dacht ik enkel nog maar aan Dream Boy. Maar ik heb eigenlijk niet zo'n goed idee hoe hij fokt en of hij effectief een match kan zijn voor deze merrie? Alle ideeën zijn welkom!

tanjaatjuhh

Re: Hengst gezocht voor Dream of Glory x Pik Bauer merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 13:35

Wat tof mijn merrie is een Aquamarin x Dream of Glory x Pik Bube.

Weltmeyer bloed sluit goed aan. Florencio misschien een idee?

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-16 13:49

Hmm Florencio, daar zeg je wat, ik heb zelf ook een Florencio merrie die echt top is. Alle Florencio's die ik ken hebben een superfijn karakter ook. Maar ik weet niet of hij qua beweging ook echt een verbeteraar is? Mijn eigen merrie heeft heel erg goeie gangen maar 2 andere Florencio's die ik ken zijn dan juist weer wat vlakker in het voorbeen. Hoeft uiteraard niet van Florencio te komen, vandaar mijn vraag :-)

Weltmeyer bloed, zou dat niet terug te klassiek worden dan? Of heb ik daar een verkeerd beeld van?

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 21:59

Misschien is Ferguson (Floriscount x Lauries Crusador XX x Wolkentanz) een idee.
Super bewegend, edel, gaat bloed en beweging toevoegen, en een lijn teelt terug op Donnerhall met toevoeging van de elegantie van de F-lijn. Met LC en W-lijn toevoeging krijgt je ook rittigheid.
Hij geeft bloed mooie veulens.
Morgen (2/4) om 15 hr is er een hengstenshow op Platinum Stables in Riel (NL) waar hij aanwezig zal zijn. Misschien een idee om te gaan kijken.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 08:16

Hm nu vind ik zelf terug fokken op Donnerhall wel mooi, maar TS wilt liever een iets minder klassiek paard.

Dreamboy gaat geen langer voorbeen geven..Ferguson lijkt mij nu tot dan toe de beste optie..maar er zijn natuurlijk veel meer hengsten.

Geniaal had een heel mooi afstammelingenrapport met extra bewegende veulens met veel voorbeen. En dat waren allemaal wat "luxere" veulens.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 13:33

Elisa2 schreef:
Hm nu vind ik zelf terug fokken op Donnerhall wel mooi, maar TS wilt liever een iets minder klassiek paard.

Dreamboy gaat geen langer voorbeen geven..Ferguson lijkt mij nu tot dan toe de beste optie..maar er zijn natuurlijk veel meer hengsten.

Geniaal had een heel mooi afstammelingenrapport met extra bewegende veulens met veel voorbeen. En dat waren allemaal wat "luxere" veulens.

Het is juist met de toevoeging van het F-Lijn en met Lauries Crusador XX bloed dat er veel verfijning is gekomen bij Ferguson, zonder verlies van de waarde van het Donnerhall bloed.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 07:38

Oke, maar Ferguson zelf is niet heel erg "bloederig" en de vraag is natuurlijk wat en hoe hij precies door fokt.

Andere interessante optie wbt de F-lijn is misschien het Furstenball bloed, of zonen daar van.

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 09:24

Ferguson heb ik gezien in Den Bosch, maar ik weet niet echt hoe hij doorfokt. Voor de merrie is het ook haar eerste veulen dus we weten ook nog niet hoe zij vererft.
Geniaal moet ik eens terug opzoeken.

Een andere optie die mij werd aangeraden was eventueel Vitalis of Vivaldi?

Dit jaar wordt er al een Fürstenball geboren :-) Wel uit een andere merrie.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 13:12

Onze Ferguson veulen van vorig jaar ... uit een merrie die nogal Duits gefokt is en erg goed van bot is:
hier 3 dagen oud:
Afbeelding

hier 4 maanden oud:
Afbeelding

Luca1968

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 13:49

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Izzy19 schreef:
Ferguson heb ik gezien in Den Bosch, maar ik weet niet echt hoe hij doorfokt. Voor de merrie is het ook haar eerste veulen dus we weten ook nog niet hoe zij vererft.
Geniaal moet ik eens terug opzoeken.

Een andere optie die mij werd aangeraden was eventueel Vitalis of Vivaldi?

Dit jaar wordt er al een Fürstenball geboren :-) Wel uit een andere merrie.

Ik heb een Geniaal veulen van nu 6 dagen oud uit een Metall x Darwin merrie. Een merrie die wel wat bloed kan gebruiken en met Geniaal heeft dat geleid tot een zeer bloederig, goed gebouwd en goed bewegend veulen. Heb wat foto's van hem bijgevoegd. Op deze foto's is hij pas 2 dagen oud.