Dressuurhengst voor springgefokte reuzin

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anna_Dani

Dressuurhengst voor springgefokte reuzin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-16 14:12

Ik ben op zoek naar tips voor dé hengst voor mijn Oldenburger/Holsteiner merrie van 1.83 met wat dressuurbloed. Mijn merrie is erg rustig en laat zich niet snel gek maken. Dit is ook het karakter wat ik zoek.

Vader: Louvre S (Solos Landtinus x Caletto)
Moederlijn: Lancier (v. Landgraf I) x Mangon

Ik zoek een nuchtere hengst met veel beweging en die stokmaat boven 1.70 doorgeeft. Zelf ben ik fan van Sir Donnerhall en Weltmeyer, dus die bloedlijnen zouden mooi zijn. Ik heb ook even met interesse naar Follow Me gekeken. Maar ik sta zeker open voor andere opties. Ben benieuwd (ben echt heel groen in warmbloeden).

mystica11

Re: Dressuurhengst voor springgefokte reuzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 14:24

Heb je al naar Destano gekeken? ( Desperados x Brentano). Nog niet zo gek duur en ook uit een Donnerhallijn. Ik heb zelf een Desperados en een De Niro nakomeling. Fijne karakters en veel massa en kracht in het achterbeen. Dus ook geschikt voor een langgelijnde merrie. En nee, bij beide merries geen weke rug, wat nogal vaak gezegd wordt van De Niro. Nadeel bij Sprehe is dat je vooraf moet betalen.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 10:58