Hengst met GROTE vererving voor Sir sinclair x Ferro merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SilviaKok

Hengst met GROTE vererving voor Sir sinclair x Ferro merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-16 12:49

Zoals de titel zegt ben ik op zoek naar een hengst die echt GROTE veulens geeft.
Dit omdat de merrie zelf erg klein is en het veulen wat ze al heeft gehad niet veel groter is geworden.

De afstamming is Sir sinclair x Ferro x Flemming.
Zelf is ze bruin en rond de 162cm.
Een eerder veulen kwam van de hengst Oscar. Deze is nu 5 en zal net aan 165cm. zijn.

Ik hoor graag jullie reacties en ervaringen.

mylittlejoy

Re: Hengst met GROTE vererving voor Sir sinclair x Ferro merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 12:54

Om een goed advies te geven, zal je iets meer informatie over je merrie moeten geven. Liefst met (stand)foto. Hoe is ze gebouwd, hoe is het karakter, etc. Spielberg geeft grote veulens, maar ook veel lengte bijvoorbeeld.

SilviaKok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-16 13:04

Ga ik doen!

Deze merrie is een enorme heet hoofd en heeft het echt nodig om elke dag te trainen. Gebeurd dit niet zal ze steeds moeilijk in de omgang worden. Dit zo dat ze meest normale dingen als voetjes optillen gebeuren met schoppen en slaan. Gewoon weg omdat ze niet goed haar energie kan sturen. Dus een coole kikker heeft de voorkeur. Verder is het een plaatje om te zien! In de bovenlijn wat langer gebouwd maar in de breedte weer erg compact. We noemen haar op stal dan ook altijd pony. Ze heeft hele mooie smalle droge benen en lijkt dit ook door te geven. Afbeelding
Afbeelding

rollback

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 13:14

OO Seven geeft fijne karakters
Uphill geeft een betrouwbaar koel karakter
Alexandro p
Vivaldi
Heb je ook een stand foto
Laatst bijgewerkt door rollback op 24-02-16 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 13:19

Oké, en wat wil je graag verbeteren aan je merrie? Wat zijn haar goede/sterke punten en wat is je doel met het veulen; wil je dressuurrichting op, springen, of allround, of is het veulen voor de verkoop?

Wij hebben zelf een Spielberg uit een gelderse merrie. De merrie is zelf een enorme heethoofd van 1.60m en haar eerste zoon van Negro is 1.63m geworden. De Spielberg wordt dit jaar zeven en is al over de 1.70m. Qua karakter heeft hij wel wat meegekregen van zijn moeder, maar overall is het wel een nuchter en fijn werkbaar dier met fijne beweging. Wel is het een laatbloeier, maar dit hangt samen met de hoogte en lengte in zijn lijf. Je zou even kunnen kijken in het Spielberg topic, daar staan veel ervaringen met foto's en filmpjes.

Er zijn ongetwijfeld vast nog veel meer hengsten die maat en een fijn karakter geven, maar daar heb ik geen ervaring mee. Dus dat laat ik over aan de anderen.

SilviaKok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-16 13:25

Heel erg bedankt voor je reactie! Daar heb ik zeker wat aan. Laat bloeier is niet erg, wij laten ze meestal lopen tot zeker 5 jaar. Ik ga Spielberg zeker onthouden!

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 13:30

Spielberg was ook de eerste die in mij opkwam, ook vanwege het karakter

SilviaKok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-16 17:26

Belangrijkste is dat de hengst grote, met nadruk GROTE nakomelingen heeft. Moeder is volledig dressuur, hier willen we waarschijnlijk ook op door fokken. Maar springen is ook geen probleem als die hengst echt geschikt lijkt. In het karakter is belangrijk dat het geen heet-hoofd is, en dit ook niet door geeft. Zoals je bijvoorbeeld ziet bij de meeste Ferro nakomelingen. (natuurlijk niet alle, maar daarom ook bijvoorbeeld)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 18:09

Ik zou ook naar spielberg kijken.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 18:17

Spielberg of Vivaldi...ligt er aan wat je wilt verbeteren, al pas je met die laatste wel lijnenteelt toe op Flemmingh. Goed voor het karakter, maar wellicht niet voor de maat.

Bojengel fokt ook groot.

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 19:37

Valdez fokt ook groot. Geeft ook redelijk brave nakomelingen

SilviaKok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-16 19:59

De keus lijkt te vallen op Spielberg. Ik zal het posten als we het sperma hebben bestelt. :D