aangezien het helaas niet gelukt was om mijn merrie dit jaar drachtig te krijgen, proberen we het aankomend jaar weer op nieuw. Mijn hengstenkeuze voor dit jaar was trouwens Furst William.
even wat informatie over de merrie:
Cacharel.
Holsteiner merrie, wel in het kwpn stamboek ingeschreven.
PROK gekeurd.
punten voor de lichte tour. (nog) niet in uitgebracht.
1.67m
uit het jaar 2000
gezond, super hard op de benen nog nooit een pas kreupel geweest.
super karakter.
1 nakomeling van Wynton en dit jaar een nakomeling van Sezuan.
de merrie is zoals jullie kunnen zien, springgefokt, maar nooit uitgebracht in de springsport, merrie heeft de punten voor de lichte tour, heeft ook al eens onder een andere ruiter zz licht gelopen.
paard heeft een super karakter. heeft niet de ideale bouw zoals ze bij een dressuurpaard willen zien, maar mede door haar karakter doet ze alles voor je! maar ze zou net dat laatste beetje pit mogen hebben voor het hogere werk. merrie en haar nakomeling hebben beide dat knietje in het voorbeen, wat ik graag zie, ik ben echt anti stekerig voorbeen.

pluspunten;
karakter
hardheid van de benen/gezondheid
achterbeen gebruik, motor staat altijd aan.
tritt in de benen.
aanleg tot verzameling.
aandachtspunten;
souplesse/lenigheid.
bergopwaarts.
rug/croupe
merrie zelf staat iets toontredend. beide nakomelingen goed op de benen.
mag een langer voorbeen.
Ik wil maat behouden, dus zeker niet kleiner dan de merrie zelf uitkomen.
tritt in de benen behouden, zo ook het achterbeen gebruik.
we hebben in 2008 een wynton uit haar gefokt. en die heb ik nog steeds in eigen bezit.
voor mij echt een heel fijn paard. erg knap, goed lopen en top karakter, wellicht iets brutaal, maar wel eerlijk, met net wel dat beetje extra bluf en pit. maar als ik heel kritisch zou zijn, zou ik bij hem nog net wat meer lengte willen zien en iets meer lossigheid.
dit jaar hebben we een hengst veulen van de hengst Sezuan uit haar gekregen. lijkt goed ,genoeg maat, erg fijn bewegen, top achterbeen, heel veel front, lijkt een vrij pittig karakter te hebben, maar ik heb ze liever heet dan lui.
ik heb niet echt spetterende standfoto's van de merrie helaas. deze zijn gemaakt toen ze al drachtig was en niet vol in het werk.

dit is ze met het veulen van dit jaar;

springen kan ze ;

het sezuan veulen;

en de wynton;

ik heb eventueel ook nog beeldmateriaal, maar die krijg ik nu niet geplaatst via mijn telefoon.
Ik ben heel benieuwd met wat voor hengsten jullie aankomen. Een bewezen hengst is niet noodzakelijk, ik hoef ook niet de nieuwe totilas te fokken, een fijn bewerkbaar sportpaard is voldoende

alvast bedankt voor de moeite !