Welke hengst voor Diabeau merrie (vv: Clinton)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sofiestr

Welke hengst voor Diabeau merrie (vv: Clinton)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 13:50

Hey!

Ik heb een 5-jarige Diabeau van de Heffinck merrie. Nog niet voor direct, maar wil wel een veulen uit haar halen. Ik ben wild van Nabab de Reve. MAAR ik wil ook een schimmelveulen. Wat zouden jullie op haar zetten?

Ze is toch wel breed gebouwd, 1m70, zacht karakter tijdens het rijden, maar kan in de stal een echte merrie zijn. Tijdens het rijden is ze niet heel snel, dus een pittige hengst zou niet mankeren. Zou graag een toppertje als veulen hebben, en een schimmel.

Haar stamboom vind je hier: http://www.horsetelex.com/horses/pedigree/1599234

Voorkeuren? :D
Hier 2 foto's van mijn merrie:

Afbeelding

Afbeelding

WowAmigo

Re: Welke hengst voor Diabeau merrie (vv: Clinton)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 14:01

Hee wat leuk, een Diabeau! Ik heb er ooit eentje uit een Animo gefokt, is een heel goed springpaard geworden. Verder geen tips voor je helaas, maar mooi paard is het!

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 14:18

Quality Time zijn goede springers , wel een hengst die de breedte in je merrie houdt.

Zijn oudste nakomelingen zijn nu twee jaar en vallen op door hun scherpte, rassigheid en lichtvoetige manier van bewegen, waabijmet name de springmanieren in het oogspringen.

Als je over de grens zou willen gaan Hickstead White

Holstman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 20:18

Je wil graag wat meer pit én een schimmel?
Kijk dan eens naar Quickfeuer van het Koekshof.
Een iets oudere Bwp geregistreerd Heartbreaker zoon en schimmel.
Heartbreaker staat doorgaans wel te boek als vader/grootvader van paarden met pit.
Bovendien voert die Quickfeuer oud Hannoveraans bloed en dat zou wel mooi kunnen aansluiten bij jouw merrie.
Aangezien ze in de 4e generatie en volgende generatie's Grande en ander oud waardevol Hannoveraans bloed heeft zitten.

Holstman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 20:25

Een andere interessante hengst en van dezelfde stal zou Mont Blanc C kunnen zijn.
Ik weet niet of de hengst zeer pittig is maar volgens mij zit er in die hengst veel potentieel.
Schimmel en bloedgemaakt en een zeer commercieel gegeerde bloedvoering.
Contacteer de Roshoeve gewoon eens. :-)

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 20:28

Zirocco Blue is een super hengst. Ik weet alleen niet of hij wat duurder is. Geeft mooie bruikbare nakomelingen.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 20:41

Quality blue bloed is inderdaad leuk, Quaid bloed (Quidam's Rubin - Voltaire) daar in tegen doet het ook goed, was laatst veiling topper bij hannover! Is zelf alleen geen schimmel, maar je merrie is schimmel dus er is als nog kans dat je een schimmel veulen krijgt.

Er is op het moment ook een jonge Diarado schimmelhengst (naam kwijt) maar die fokte heel erg mooi op een van onze sattisfaction (Stakkato) merrie. Merrie was heel lang en veulen heeft mooi weer wat breedte mee gekregen.

sofiestr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-15 16:27

Ah, wauw. Heel erg bedankt! Hier heb ik wel wat aan! :)

Holstman schreef:
Je wil graag wat meer pit én een schimmel?
Kijk dan eens naar Quickfeuer van het Koekshof.
Een iets oudere Bwp geregistreerd Heartbreaker zoon en schimmel.
Heartbreaker staat doorgaans wel te boek als vader/grootvader van paarden met pit.
Bovendien voert die Quickfeuer oud Hannoveraans bloed en dat zou wel mooi kunnen aansluiten bij jouw merrie.
Aangezien ze in de 4e generatie en volgende generatie's Grande en ander oud waardevol Hannoveraans bloed heeft zitten.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 22:58

Hey Sofie! Wij hebben 2 jaar geleden cantario zien winnen in Mechelen in de hengstenproef, een schimmel hengst casiro x cantus en wij waren daar erg van gecharmeerd!

Heartbreaker bloed doet het meestal zeer goed met Clinton, alleen wel opletten dat je ook niet te veel karakter fokt.

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 16:31

Volgens mij kan je nooit 100% zeker een schimmel fokken...

Dus die voorwaarde zou ik al laten vallen. 50% kans heb je altijd, omdat je een schimmel merrie hebt.

Ik dacht ook direct aan Heartbreaker bloed, omdat je een het iets sneller wil.
Wil je vers of diepvries? Hoe zou je ze laten dekken? Thuis door je dierenarts of naar een hengstenstation? Wat is je budget.

Allemaal ook bepalend voor je keuze, lijkt me...

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 16:39

lientjeds schreef:

Dus die voorwaarde zou ik al laten vallen. 50% kans heb je altijd, omdat je een schimmel merrie hebt.

Wil je vers of diepvries? Hoe zou je ze laten dekken? Thuis door je dierenarts of naar een hengstenstation? Wat is je budget.

Verstand van springers heb ik helaas niet.
Maar 100% schimmel kan wel , kijk maar naar uniform. Deze gaf gegarandeerd schimmels

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 20:26

tanjaatjuhh schreef:
Quality Time zijn goede springers , wel een hengst die de breedte in je merrie houdt.

Zijn oudste nakomelingen zijn nu twee jaar en vallen op door hun scherpte, rassigheid en lichtvoetige manier van bewegen, waabijmet name de springmanieren in het oogspringen.

Als je over de grens zou willen gaan Hickstead White

QT heeft al 5.5 jarigen

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 20:29

Balou du rouet :j

sofiestr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 21:43

Sowieso laten insemineren! Prijs mag wel wat hoger zijn, veulen mag een toppertje zijn :) goh, waar dat weet ik nog niet. De dierenarts laten komen denk ik!

lientjeds schreef: