Hengst voor UB40 x Caridor

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Libera

Hengst voor UB40 x Caridor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 22:05

Hoi,
Ben op zoek naar een geschikte hengst voor mijn bijna 3 jarige merrie Idaza, afstamming UB40 x keur sport v. Caridor. Wil graag een hengst met een goede galop, goed karakter en veel maat.
Mijn merrie heeft zelf een goede stap en een goede draf met een sterke achterhad en goed achterhand gebruik, wat ik uiteraard gaag wil behouden in het veulen.
Idaza had als veulen een 1ste premie op de keuring, en zal volgend zomer als 3 jarige naar de keuring gaan om te kijken of er een ster predikaat in zit voor haar.

Hier wat foto's voor een idee, krijg ze helaas aleen in link erop:
Als veulen:
http://www.mijnalbum.nl/Foto720-DAXM8ZNV.jpg
Recent:
http://www.mijnalbum.nl/Foto1k0-STHQSJ84.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto720-XSXL474I.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto1k0-7Y7VS7SA.jpg

Had zelf Van Gogh op mijn lijstje staan, ben benieuwd wat ik hier verder voor ideeen kan opdoen :)

Binau

Re: Hengst voor UB40 x Caridor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 14:35

Welke kant wil je op? Springen of dressuur?

Wonderboy zou nog wel eens goed kunnen passen, kan een leuke allrounder uitkomen. Geheel springgefokt, maar doet het goed in de dressuur.

Up to date is een springhengst die ook fijne bewegers geeft.

Van Gogh zou ook zeker geen gekke match zijn, al geeft hij niet altijd fijne karakters.

Hopelijk kun je er wat mee :)

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 19:13

Ik rijd zelf vooral dressuur, maar afhankelijk van geslacht is het veulen mogelijk voor de verkoop. Wil daarom dus ook een goed karakter!
Ik dacht dat zelf richting spring hengst omdat ik het idee had dat die de galop en het karakter kunnen verbeteren.

Moet het veulen wel kunnen registreren bij het KWPN. En hengst moet beschikbaar zijn in Noord Amerika! :)

Bedankt voor je suggesties, zal eens kijken zometeen!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 19:18

Libera schreef:
Ik rijd zelf vooral dressuur, maar afhankelijk van geslacht is het veulen mogelijk voor de verkoop. Wil daarom dus ook een goed karakter!
Ik dacht dat zelf richting spring hengst omdat ik het idee had dat die de galop en het karakter kunnen verbeteren.

Moet het veulen wel kunnen registreren bij het KWPN. En hengst moet beschikbaar zijn in Noord Amerika! :)

Bedankt voor je suggesties, zal eens kijken zometeen!

Rousseau.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-15 07:07

Rousseau stond inderdaad ook op mijn lijstje... Helaas een beetje prijzig met $2500,- Vooral ook voor een eerste veulen :oo

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-15 07:32

Up to date is een schimmel :o Heb liever geen schimmels ivm melanoma

Wonderboy vind ik wel een aansprekende hengst maar die is verkocht? Dekt 'ie nog wel ? Kan zo geen informatie vinden over beschikbaarheid voor de fokkerij....

Sezuan vind ik ook erg leuk, helaas ook prijzig...

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 09:38

Wonderboy (v Ramon) stond bij President Dressage ter dekking. Ik had helemaal niks van een verkoop meegekregen. Sorry anders had ik hem niet geadviseerd :z Ik kon zo snel niet vinden waar hij nu wel staat.

Mocht je hem toch interessant genoeg vinden kan je natuurlijk altijd nog vragen of ze nog DV heben.

Je zou ook eens naar Spielberg kunnen kijken. Nakomelingen hebben een fijn karakter, maat en een goede galop. Is ook niet zo vreselijk duur.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 12:00

Libera schreef:
Rousseau stond inderdaad ook op mijn lijstje... Helaas een beetje prijzig met $2500,- Vooral ook voor een eerste veulen :oo

Echt? Hij kost hier € voor 8 rietjes ofzo en daar kun je 4 keer mee dekken.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-15 18:32

Ja... En dat is dan vers of DV. Zit geen verschil in prijs geloof ik. Kan ik het dus net zo goed importeren!
Het is niet dat ik perse een 'goedkope' hengst wil hoor, maar met zulke prijzen wacht ik liever even af hoe de merrie fokt en of ze ster of eventueel keur/elite kan worden. Dan kan er vaak in overleg we iets van het dekgeld af :)

Ze heeft dit jaar ook een heel erg leuk halfbroertje van Blue Hors Zack x Caridor.... Een erg mooi veulen, maar dan heb ik wel 2x Jazz erin... Zou dat teveel inteelt zijn?

Zal zo even naar Spielberg kijken!

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-15 19:06

Heb filmpjes gekeken van Spielberg, op zich wel een mooi paard maar hij spreekt mij niet heel erg aan als vaderdier :o Zag alleen filmpjes onder zadel en dan denk ik dat mijn merrie beter draaft :o

Zag dat Negro en Glamourdale/Everdale hier ook beschikbaar zijn, heb alleen geen idee hoe de nafok daarvan is, iemand ervaring mee?

Elisa2

Re: Hengst voor UB40 x Caridor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 22:04

Negro kun je gebruiken voor een betere galop, 2x Jazz gaat de galop sowieso niet verbeteren..dus zou ik niet doen.

Als je twijfelt over de maat dan zou ik voor Glamourdale gaan...