Heb lang geleden al eens een topic gemaakt voor deze merrie, maar in de tussentijd is zowel de merrie als mijn voorkeuren veranderd. Ben erg benieuwd welke hengst(en) jullie geschikt achten voor onderstaande merrie en natuurlijk.. Waarom:
Naam: Daroma
afstamming: Wonderboy x jetset D
Link afstamming: http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/1570030
geboortejaar: 2008
stokmaat: 1.72m
Sport: Momenteel Z1 dressuur
Kleur: vos
predicaat: PROK. Volgend jaar hopelijk het Sport predicaat en daarna een thuiskeuring aanvragen.
Overige:
Zeer brave en ijverige merrie, kan wel wat onzeker zijn. is daarnaast een erge laatbloeier en komt uit een kleinere moeder die normaal ook kleiner vererft. Lijkt qua exterieur erg veel op haar moeder.
Voorbenen zijn licht toontredend (Is tegenwoordig bijna niks meer van te zien) en in mijn ogen licht bokbenig. Alle vier de benen wat ondergeschoven verzenen (platvoetjes). Ze heeft een korte en hellende croupe en een neerwaartste romprichting.
Verder zeer fijne gangen, draf is het sterkst. heeft wel meer de neiging om groot en stuwend te lopen i.p.v. meer dragend. Achterhand is het zwakste onderdeel van haar. Verder een lekker breed bespierd paard.
Standfoto (al wat ouder, is tegenwoordig veel meer bespierd):

Rijfoto's (recent):

Ik zoek een hengst die het volgende kan vererven:
- brave nakomelingen (Ben zelf geen held en ondanks dat de merrie braaf is wil ik hier liever meer op safe spelen)
- Geen kleine nakomelingen geeft
- de korte en hellende croupe van de merrie kan verbeteren
- sterk achterbeen heeft
- de neerwaartste romprichting van de merrie kan verbeteren
- kleur is niet belangrijk, ben alleen zelf niet zo gek op de "simpele bruine".
- eentje die geen iele paarden geeft
Zelf heb ik de volgende hengsten op mijn lijstje staan (sommige zullen wellicht niet bij deze merrie passen, maar dat hoor ik dan graag van jullie

- Bordeaux (united x gribaldi)
- Charmeur (Florencio x Jazz)
- Giovanni (Chippendale x Scandic)
- Guardian S (Bodyguard x Trento B)
- Toto jr. (Totilas x Desperados)
- Dark President (Chippendale x Scandic)
- Boston STH (Johnson x Quatro)
- Zonik (Zack x Romanov)
Ik heb mij laten vertellen dat bordeaux erg mooi zou kunnen passen bij mijn merrie, maar hij spreekt mij nog steeds niet erg veel aan.
Charmeur schijnt laatbloeiers te geven en weet niet of dit een goeie combi zal zijn met mijn laadbloeier?
maar goed.. Brand los