Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Peterina schreef:Zelfs in het Volbloed fokkerij is er een splitsing ivm wat bestemd (en dus gefokt is) voor de renbaan en wat bestemd is voor paardensport, zij het military (waar bloed een absoluut MUST is, endurance, dressage en/of springen).
Helaas in Nederland en Belgie is 'Volbloed' vaak een vieze woord en zien ze niet graag volbloed van heel dichtbij in de pedigree. In andere landen waar er veel sport gedaan wordt met volbloeden (oa France en Italie in Europa en dan U.S.A./Canada/UK en Australia en Asia) zien ze graag een XX in de pedigree.
In U.S.A. en Australia lopen volbloeden op GP dressuur niveau ... en hierop doelde ik met mijn commentaar. Niet alles binnen het Volbloed fokkerij wordt 'gefokt' om op de renbaan te presteren.
Een goede allrounder Volbloed die springen, 'racen' en dressuur nakomelingen kan geven is absoluut goud waard.
Himyar schreef:Zouden jullie een Volbloed in de fokkerij willen gebruiken als deze vergelijkbaar is met het paard in het Fokt topic?
Sunneva schreef:Edit: beetje onvolledig met maar één voorbeeld
Verder dus o.a. Ladykiller XX prachtig en ontzettend waardevol (stokoud) bloed om in de lijn te hebben.
Apollonios XX, ook al dood, maar wederom erg waardevol.
Lucky Boy XX, algemeen bekende (ook al dode) stempelhengst.
Deze drie behoeven denk ik geen verdere toelichting en zijn natuurlijk bekende voorbeelden.