Welke hengst voor Vic x Jimtown merrie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

littleroosie

Welke hengst voor Vic x Jimtown merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-15 22:55

Volgend jaar willen we graag de volgende merrie laten dekken.
Naam: Desilinde
Afstamming: Vic (Jazz x Flemmingh) x Jimtown
Maat: 1.65
Verbeterpunten: betere stap, rechter en langer voorbeen, makkelijker karakter en mag wel iets fijner. Merrie heeft een echt Jazz karakter, heel brutaal, dit zou wel wat minder mogen.

Ik zat zelf aan For Gribaldi te denken of Dundee M. Duits bloed is geliefd en ik wil zeker geen inteelt op Flemmingh of Jazz.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben benieuwd :)

tanjaatjuhh

Re: Welke hengst voor Vic x Jimtown merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 13:28

Blue hors Hotline , Fürst Wilhelm

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 16:54

Furst Wilhelm spreekt mij erg aan!

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 18:02

Mij zelf ook , mooie lang gelijnde hengst en zijn nakomelingen ook stuk voor stuk supermooi gebouwd.

Op de site van gestuet sprehe staan veel veulens van hem te koop onder fohlenmarkt. Met foto's en film

Zijn goedgekeurde zoon furst william mag er ook zijn :9

Afbeelding

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 08:06

Toevallig viel mij laatst de hengst Foreign Affair zeer positief op, ik weet alleen helaas niets van de nafok. Maar de hengst zelf lijkt een enorm bewerkbaar karakter te hebben, veel souplesse en 3 hele goede gangen.

For Gribaldi kan ook zeker wat luxe en souplesse toevoegen, en een goed model.

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-15 13:05

Elisa het fokadvies van Foreign Affair past eigenlijk niet bij deze merrie. Daarbij is die ook maar 1.64 en zit er Cocktail in.

Fok/aanparingsadvies KWPN:
Foreign Affair kan kracht en afdruk in de beweging toevoegen aan de dressuurpaardenfokkerij. De hengst lijkt het beste te passen op langgelijnde en opwaarts gebouwde merries.

Mijn twijfel bij For Gribaldi en dat deze dezelfde manier van draven heeft als de merrie. Ze zou van achter meer mogen doortrekken.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 20:24

Leuk een vic

Wij zijn ook aan het rond kijken naar een hengsteuiterlijk voor onze vic merrie.
Ben heel waar jij uiteindelijk voor gaat

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 08:22

Toto junior had een goed afstammelingenrapport met veulens die heel goed door trekken achter en goed schakelen!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 11:45

Toto staat bij ons inderdaad ook op het lijstje

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 11:51

zonder een gericht advies te geven, vind ik de merrie best mooi fokmateriaal. De verbeterpunten zijn naar mijn mening haalbaar. Ik zou persoonlijk ook meer in die duitse hoek kijken.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 11:57

Dat voorbeen hoeft echt niet langer. Jammer dat ze er bij de keuring niet zo mooi voorstond. Er hadden zeker voor het exterieur meer punten ingezeten als ze mooier bespierd was geweest.

Spielberg fokt heel mooi.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 12:03

Zou in ieder geval kijken naar een hengst met een nadrukkelijk front welke dit ook nafokt.
Ik bracht deze merrie naar Franklin. De (ver weg) lijnteelt op Flemmingh zou ik wel durven. Veulens van Franklin hebben zeer veel beweging en een mooi front.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 12:09

3 x flemmingh vind je niet te veel dees?

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 12:16

Ach, het zit behoorlijk achterin en als je een glimpje mag vangen van de beweging van Franklin, dan word je beloond.

Andere optie met het mooie bloed van Ampere is Electron. Die fokt ze ook 'erop'.
Wil je Gribaldi erin, dan is Ampere zoon All at Once wellicht een optie. Heb er nog geen veulens van gezien, geen idee hoe die fokt.

De meeste hengsten die mooi front geven in combinatie met beweging, hebben veel Jazz aan boord. Dát zou ik dan weer niet durven met deze Vic-merrie, want dan kon het allemaal wel eens heel lastig kwa karakter worden.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 17:32

Lijnenteel op Flemmingh geeft je wel een beter karakter...maar ik vraag me af of deze merrie niet een te korte rug heeft voor Franklin? Franklin zelf is ook vrij kort...

All at once geeft weer lijnenteelt op Jazz...

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-15 20:14

janderegelaa schreef:
Dat voorbeen hoeft echt niet langer. Jammer dat ze er bij de keuring niet zo mooi voorstond. Er hadden zeker voor het exterieur meer punten ingezeten als ze mooier bespierd was geweest.

Ze waren ook erg over haar te spreken tot dat we bij de voorbenen kwamen, ze is nogal erg toontredend.

Ik hoef niet perse meer front, het is een brede merrie, maar een langer voorbeen leek mij zelf iets functioneler. Het plan is om er een sportpredikaat bij te krijgen en dan nog een keer voor de keuring te doen.

Toto vind is inderdaad qua fokadvies er mooi oppassen, maar ik ben geen fan ervan om een hele populaire hengst te gebruiken. Als iedereen een Toto wil, dan wil ik wat anders :7

Karakter is wel echt het nummer één wat het belangrijkste is van deze merrie om te verbeteren. Want t is echt geen lieverdje.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 20:22

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 22:08

littleroosie schreef:
janderegelaa schreef:

Ze waren ook erg over haar te spreken tot dat we bij de voorbenen kwamen, ze is nogal erg toontredend.

Ik hoef niet perse meer front, het is een brede merrie, maar een langer voorbeen leek mij zelf iets functioneler. Het plan is om er een sportpredikaat bij te krijgen en dan nog een keer voor de keuring te doen.

Toto vind is inderdaad qua fokadvies er mooi oppassen, maar ik ben geen fan ervan om een hele populaire hengst te gebruiken. Als iedereen een Toto wil, dan wil ik wat anders :7

Karakter is wel echt het nummer één wat het belangrijkste is van deze merrie om te verbeteren. Want t is echt geen lieverdje.

Maar 60 punten op exterieur kán niet alleen op de stand van het voorbeen zijn. Als je met een 6 jarige merrie naar de keuring gaat verwachten ze ook een 6 jarige merrie te zien qua bespiering. Ik weet dat dat niet helemaal fair is maar dat is zoals het werkt bij het KWPN. En qua bespiering is ze gewoon te arm.

Sportpredikaat lijkt mij ook een goed idee.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 07:51

Nou erge toontredendheid..dan vliegen de punten er wel af.

Wat is trouwens de reden dat je wilt fokken met deze merrie? want slecht karakter en erge toontredendheid zouden voor mij eigenlijk duidelijke redenen zijn om niet met een merrie te fokken. Tenzij ze dat kan compenseren met iets geweldigs..

cjb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 08:21

Grappa (Fidertanz spacial D De Niro) vanwege de bloedopbouw is misschien een mogelijkheid.
Wat hij toe kan voegen aan je verbeterpunten? Ik heb daar geen beeld bij.
Maar misschien een ander wel.