Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

sigrid1182 schreef:Nou ik zou een goed bewegende springhengst zoeken, die bewezen mooie types en beweging geeft.
Alle kpwn ggk dressuurhengsten zijn op de voorhand gebouwde types met weinig motor.
En anders een dressuurhengst die gefokt is uit springpaarden lijn.
1 drs hengst op complete springafstamming, behoudt dan kwaliteit.
Aan de foto te zien, heeft ze een hengst nodig die een correcte achterhand fokt, en dan kom je bij mij in de springpaarden.
Waar denk je dat totilas zn kwaliteit van heeft....iig niet van gribaldi...uit de moederlijn, goede springpaard gefokte merriestam.
Ferro en cocktail, van oorsprong springpaard gefokt, ferro liep de hengstencompetitie in het springen.
Flemmingh /krack c is iig niet mijn keuze, tenzij je graag een zwakke motor met hellend kruis en krom achterbeen wilt.
Een paard wat op nivo kan lopen moet een correct harmonieus gebouwd paard zijn, wat motor achterin heeft.
En die vind je in de springpaarden beter, dan in de dressuur.
Succes iig.
Zelf zou ik denken aan bv bewezen springhengsten zoals corland of cardento ...die laatste gaf eens op hengstenshow drs oefeningen, wissels apuyementen, pirrouettes. En de amazone er na met dressuurhengst, stond vet voor banketstaaf, want cardento deed alles beter, als int springpaard, dan zij dit deed met dressuurhengst die ook op nivo liep. En er speciaal voor opgeleid was...
Dus bij alle Gribaldi's die op topniveau lopen, komen de talenten uit de moederlijn?
Ben ik het niet mee eens, Gribaldi geeft hele beste dingen door.
Ik ben wel benieuwd wat er nog meer achter pion zit.