Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
eldora1 schreef:Als je goed advies wil kan niemand je zo helpen.
Heb je een standfoto? Dat zou handig zijn.
Wat zijn haar zwakke punten, wat wil je aan haar verbeteren en wat zijn haar sterke punten die je wil houden.
edit : 14 is best oud voor een eerste veulen. Succes! Dan gaat het mestaal best lastig voor dat het allemaal goed zit
carika schreef:Nee echt foto's van de zijkant als ze stilstaat anders kan je weinig zeggen.
Wil je haar dit jaar nog dekken?
Volgend jaar is ze al 15...

LauLauu schreef:Wat een aparte redenatie : je dekt je andere merrie dus deze moet ook? Niets moet.
Verder raad ik je aan om een goede standfoto te tonen waar de horizon mooi recht is,iedere pony heeft zijn/haar minpunten aan hun bouw.
Kan bv rug zijn,schouder,nek enzo..
Mariska_28 schreef:Pff ik zou het niet doen. Op die leeftijd voor de eerste keer een veulen, en dan ook nog van een grotere hengst. Ik snap dat je twee veulens in de wei leuker vind, maar nee, zou mij keuze niet zijn. Al genoeg ellende meegemaakt met jongere ervaren merries.. Problemen 100% voorkomen lukt natuurlijk nooit, maar je moet het ook niet op gaan zoeken. En voor hetzelfde geld lijkt het veulen meer op opa/oma (shet).
Caitlin_Me schreef:Misschien wel een beetje groot, maar dat weet ik niet zeker. Het verhoogd de risico's wel meer
).Neonlight schreef:Op dit moment is er 1 goedgekeurde hengst die zou voldoen voor TS, en dat is Vaderhoeve's Be Dazzled, en deze heeft een stokmaat van 1.45m. Het appaloosa-stamboek heeft verder geen goedgekeurde hengsten in die maat. (Reedhill's Devdan is niet meer goedgekeurd).
Hengst komt zelf uit een wat kleinere merrie, en de vader is een NWR hengst.