Hengst voor Kais ox merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DiscoDipp

Hengst voor Kais ox merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 11:15

Hoii!

Aangezien ik het komende jaar minde tijd ga hebben voor kozbi, wilden we haar eigelijk laten dekken.

Ze is wat ons verteld is een quarab merrie, omdat bij Moeder, alleen de naam femke staat kunnen we niks controleren, ons vermoeden is dat er iets grofs in zit zoals gelders ofzoiets.

Ze is 1,60 grof gebouwd en behoorlijk flink. Kan leuk lopen en goed springen.
Ik zou haar gangen en haar stokmaat willen verbeteren.

Aangezien ik helemaal weg ben van valk, palomino of cremello en dit dus niet mogelijk is boeit de kleur mij niet echt mega veel.

Dit is haar bouw:
Afbeelding

Springen:
Afbeelding

Dressuur:
Afbeelding

Wat denken jullie? :D

Happy16

Re: Hengst voor Kais ox merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 11:18

Ik heb niet zoveel verstand van afstammingen, maar ik weet wel dat als je er een cremello opzet, je dan gegarandeerd een palomino krijgt :)

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 11:22

Happy16 schreef:
Ik heb niet zoveel verstand van afstammingen, maar ik weet wel dat als je er een cremello opzet, je dan gegarandeerd een palomino krijgt :)

Echt?! Kan dat?
Haar hele familie is erg overheersend vos kleurig eigenlijk nog dieper rood kleurig dus ik dacht daar zou wel geen andere kleur uitkomen..?

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 11:24

:j dat heeft verder niet met haar familie te maken!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 22:50

Als er 'iets Gelders' in zit, is het geen Quarab ;) Een Quarab is een kruising Arabier x Quarter Horse/Paint horse. Een kleur met verdunning wordt gegarandeerd als je een hengst gebruikt die twee verdunningen heeft (bijv. Cremello of Perlino). Echter zal ik de hengstenkeuze niet laten afhangen van kleur. Mocht je toch voor een kleurtje willen gaan, zou ik gaan kijken naar een pony van Du Bois.

Wat zijn de toekomstplannen voor het veulen? Kun je een veulen opfokken, of wordt het gefokt voor de verkoop? Allemaal dingetjes om mee te nemen in je keuze wel/niet dekken...

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 23:17

Haha ik weet ook wel wat een quarab is, maar wij kunnen met alleen een naam niks controleren en moeten we afgaan op wat ons verteld word. Zelf denken we dat het geen quarab is want daar is ze te groot voor, zelf denken we dat er een gelders in zit.

Ik had idd de ponys van du bois in de smiezen maar ja dit zijn ponys ik ben toch echt opzoek naar iets wat maat uit mijn merrie kan halen,

Zoals ik al zei boeit het kleurtje me niet heel veel aangezien ik mega veel mazzel moet hebben wil er een cremello uitrollen..

Ik ben opzoek naar dressuur gericht gangwerk en maat.

Het veulen is voor ons zelf, we hebben zelf weiland zat dus kan hier gewoon opgroeien, het gaat voor de dressuur sport gebruikt worden en zal af en toe wen sprongetje moeten kunnen maken maar dit kan bijna elk paard wel.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 16:48

Je kan inderdaad prima een valk of palomino fokken, dan moet je een hengst zoeken die cremello of perlino is.
een cremello fokken lukt inderdaad niet maar je hebt 100% gegarandeerd een palomino als je met een cremello hengst fokt ;)

Als je maat zoekt kan je gaan voor (puur naar kleur gekeken) een hengst va Kinsky stables, McJonnas, iets barokker is Ismir du Tilleul. Hierbij heb ik verder niet naar het exterieur van je merrie gekeken.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-15 10:32

Maar geven deze hengsten ook beweging door?

Ik heb liever een betere gang dan een leuk kleurtje.. Het kleurtje zou alleeb extra leuk zijn maar gangen en de bouw vind is veel belangrijker.

Ik zit te denken een Ferguson of Five star van de platinum stables..

Zou dit iets zijn? Ze zijn beide ongeveer 1,70 dus niet enorm groot en ik vind het beide mooie compacte paardjes..

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 10:48

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-15 12:21

Waauw mooi veulentje man! En die bles! *kwijjjl* hahaJa compact haha bedoel eerder mooi in de spieren, echt zo'n beefcake haha!

Ik hou trouwens ook heel erg van veel wit op het hoofd maar ook hoge benen dus misschien weet iemand daar iets voor?

Glitter vind ik ook een mooie hengst maar hij oogt zo klein..

elle108030

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 17:57

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-15 23:00

Jaa mcjonnas is de eerste waar ik aan dacht, vriendin van me heeft een merrie uit hem, maar klein.. Ofja ong 165.

Ik hoop toch dat ik iets groters kan fokken dan 165.. Had eigelijk gehoopt op 170-175 maar dit zou wel te hoog gegrepen zijnz

Maar mcjonnas is helaas te klein..

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 12:31

Kinsky Stables in Purmerend hebben twee hensten staan, Baron (perlino) en Baron Exactly (?perlino).
Baron is 170 cm en dit jaar beschikbaar via KI.
Baron Exactly is +165 cm (nog niet volledig uitgegroeit ... laat bloeier).
http://kinskystable.nl/

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 14:17

Inmiddels hebben we een keuze gemaakt, ons lijstje was:

Netto
Baron
Glamourdale
Negro

We hebben met mijn oom om de tafel gezeten die vaker fokt voor grote stallen en verkoop naar andere landen dus iemand er mega vele verstand van heeft.

Volgens hem zou Netto of Nergo het beste uit mijn merrie gaan halen en hebben we samen besloten dat Netto onze papa gaat worden.

Jammer genoeg is er in 2015 wel alleen diepvries maar dat mag t niet drukken, we gaan over 2 weken naar Van olst mailen om te kijken wat er allemaal moet gebeuren haha ik weet namelijk niks :')

Ik hoop dat jullie het ook een gave keus vinden!