Het is een merrie met onbekende afstamming, en ja daar ga ik mee fokken, het is namelijk een ontzettend goede merrie en ze lijkt erg goede veulens te fokken.
Ze is ingeschreven in het NAS stamboek, daar is ze stamboek opgenomen en heeft ze op nationale keuring een 1A premie gehaald en werd Nederlands kampioen kleine maat 2012. Het jaar daarop haalde ze op de nationale keuring ook weer een 1A premie en liep ze weer mee in de kampioensring. Ze heeft datzelfde jaar ook een veulen gekregen van een goedgekeurde 1ste premie NAS hengst, dit veulen kreeg op de nationale keuring ook een 1A premie en werd Nederlands kampioen kleine maat veulens 2013. Het jaar daarop deed deze nakomeling weer mee op de nationale keuring, kreeg weer een 1A premie werd ook nog bekroond met de titel Nederlands kampioen jeugd kleine maat 2014.
Mabelle loopt onder het zadel en voor de wagen, ze kan alles, ze is een geweldige kinderpony, scoort goed op wedstrijdjes, kan goed springen zowel gewoon als cross wordt ermee gedaan, en ook in de endurance doet ze het goed.
Een geweldige pony dus, en ondanks de onbekende afstamming vind ik haar zeer zeker de moeite waard om te gebruiken als fokmerrie.
Naam: Ma Belle
Stamboek: Stamboekmerrie NAS (sterwaardig)
Geboren: 2007
Afstamming: onbekend
Stokmaat: 1,35
Kleur: bruin panterbont
Ik wil deze keer een wat grotere hengst gebruiken, bij het nas vind ik geen grotere geschikte hengst dus ik zoek bij andere stamboeken naar hengsten.
Als verbeterpunten bij de merrie zie ik exterieur matig niet zo veel, maar ik ben natuurlijk erg bevooroordeeld dus wil graag jullie mening

Beweging is bij deze merrie ook prima, maar dat kan altijd beter, vooral het achterbeen gebruik zou ik verbetering in willen zien. Ik heb helaas geen echt goede bewegingsfoto van haar, onderstaande foto kwam ze net van de handelaar en nog totaal onbespierd en ongetraind, maar het geeft toch een indruk en exterieur is ook wel te zien hierop.

Op deze foto is ze wel getraind en is vlak na de keuring, misschien is exterieur daar ook wel wat op te beoordelen al staat ze achter wat ongelukkig op de foto maar haar beenstanden zijn correct.

Wat ik zoek dat een hengst doorgeeft:
* een grotere maat, ik zou graag willen dat het veulen een D pony maat/ misschien kleine E gaat krijgen.
* meer beweging, voornamelijk goed achterbeen gebruik.
* haar hoofdje is mooi, ik wil zeker niet inleveren hierop, zelf hou ik van heel arabische hoofdjes, veel dish zie ik graag.
* Ik hou van rank en sierlijk, langbenig, dus zit te denken aan bloederige hengsten
* Hals zie ik graag opgericht en met lengte, en een mooi gevormde bovenlijn.
* Veulen kan sowieso in hetzelfde stamboek ingeschreven als de moeder, maar ik zou ook graag willen dat het ook in een ander stamboek kan worden ingeschreven. Zelf dacht ik aan een volle arabische volboed of nrps hengst. Ik zie graag arabische types, ik hoop met het veulen ook voor mijn fokkerijtje te kunnen gebruiken en anders net als de moeder als rijpony te kunnen gebruiken dus karakter is ook erg belangrijk.
* Natuurlijk niet het belangrijkst, maar ik heb wel voorkeur voor een zwarte hengst eventueel smokey black of valk. Geen bonte of schimmel hengst aangezien dit ongewenst is bij het nas en ik het veulen ook daar wil inschrijven.
Ik ben erg benieuwd naar welke hengsten jullie zullen aanraden