Ik had al een tijdje mijn keuze op Chellsini totdat ik ineens Candillo voor mijn ogen kreeg en nu ineens ga twijfelen..
Mijn merrie, 13 jaar, vos met lichte manen, 1.63m, Zspringen, sterk en pittig karakter met rijden, lief in stal, beetje bitchy naar andere paarden. geen afstamming bekend (aan moeders zijde zit wel vee volbloed) dit veulen is ook puur voor mijzelf in de toekomst om te gaan crossen/springen.

Verbeterpunten: mag iets meer hoogte krijgen (zeker niet kleiner), meer swung (ze is nu typisch een springpaard), maar voornamelijk en makkelijker karakter, een dapper paard.
Behouden (moet) worden, lange rug/lendenen, sterke benen.
Ik las laatst in het blad van Zangersheide dat Chellsini best sensibel is en nu moeite onder het zadel heeft. Sensibel is niet erg voor mij, belangrijker is dat hij werkwillig en makkelijk te rijden blijft (niet staken, niet heel kijkerig, niet scheiterig zijn)
Ook las ik dat Crowntano geschikt zou zijn voor temperament volle merries. helaas vind ik zijn dekgeld te hoog voor mijn afstamloze merrie. in Crowntano zit ook Capitol bloed wat Candillo ook voert.
Ook zag ik Corico, hoewel dit een jonge hengst is (2011) voert het Caretano bloed want in de moeders zijde zit bij Crowntano.
voorkeur gaat uit naar een hengst van het Zangersheide omdat ik hierin het veulen wel een stamboek kan krijgen en mijn merrie er bij ingeschreven kan worden. budget is 500,- (omdat het puur voor mijzelf is en mijn merrie geen papier heeft en het 1e veulen wordt)
Help me! wat vinden/ denken jullie ervan?