hengst voor stermerrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

hengst voor stermerrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 21:53

hallo mede bokkers,

ik ben op zoek naar een hengst voor mijn dressuur merrie. Deze merrie is niet helemaal van mij daarom wil ik geen foto plaatsen, of afstammeling plaatsen ik hoop dat jullie dit begrijpen. Ze heeft redelijk vreemd bloed dus daar zit je niet zo snel mee in de knoop. Ze is alleen maar voor ster naar de keuring gegaan, haar dochter is wel voorlopig keur. Wel zou ik jullie zo goed mogelijk proberen te omschrijven wat ik zoek.

De merrie is niet te groot rond de 164 echt kleiner wil ik niet uit komen. Verder is ze redelijk rond geribd, en een beetje kort benig. Als ze haar hals aan spant is deze mooi, maar als ze gewoon op stal staat heeft ze wat onder hals. Dit zie je niet terug is het rijden. Ze heeft genoeg looplust veel beweging. goed achterbeen, mooi voorbeen. Hier zou alleen misschien van nature meer veer in mogen. Natuurlijk wil je altijd wel verbeteren op beweging, maar dit is niet haar zwakste punt. Het maakt niet uit of het een bewezen hengst is of een jonge hengst. Ook mogen het Duitse hengsten zijn.
ik zelf zit niet zo in de hengsten en zou zelf het liefst met een Duitse hengst dekken. dit trekt mij meer aan de Nederlandse hengsten.
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Ketaki

Re: hengst voor stermerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:55

Het is lastig een hengst te zeggen als we de stamboom niet weten, maar ook niet weten hoe de merrie eruit ziet.

dus misschien ook voor de eigenaren handig als er een mooie standfoto komt.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 22:00

ik ben zelf half eigenaar maar vind het niet netjes om haar zo op internet te zetten omdat ze niet helemaal van mij is.

ik snap dat het moeilijk is maar omdat ik zelf niet zo veel duitse hengsten ken hoop ik dat jullie misschien zo een paar voor zouden kunnen stellen.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 00:25

Budget?
Welke Stamboek staat de merrie geregistreerd?
Welke Stamboek wil je het veulen in registreren?

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 08:52

Budget tot ongeveer 1500 euro
Merrug is kwpn. Stamboek waar het veulen moet komen maakt niks uit maakt niks uit. Het moet een sport paard worden.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 09:09

Hier is niks zinnigs over te zeggen. Afstamming en standfoto is heel bepalend.

Begin in ieder geval wat er moet verbeteren en waar je absoluut niet op wil inleveren, wat het doel is met het veulen, karaktertrekken positief en negatief.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 10:28

Je wilt dus een hengst die maat, een mooi front en meer souplesse toe kan voegen. Haar dochter is voorlopig keur dan is het wellicht handig om terug te fokken met de vader van de dochter?

Jammer dat Bon Bravour niet meer dekt, die geeft veel souplesse mee.

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 12:03

nee dat zou ik niet willen omdat ik vind dat de dochter meer front en verbinding zou mogen hebben, en we er samen overeens zijn om steeds een ander hengst te nemen. ze heeft nog een andere dochter die meer front heeft maar deze is te klein. dus die hengst willen we eigenlijk ook niet gebruiken. vandaar dat we iets anders zoeken.
bon bravour zou wel een optie zijn, maar die heeft op dit moment geen zaadjes mee dus dat gaat lastig.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 12:09

Ik zou als ik jou was een aantal bekende fokkers en hengstenhouders mailen, met een foto en afstamming. Hier op een forum zonder foto en afstamming kom je er niet