(Spring)hengst met beweging voor Z - dressuur merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ART_UMA

(Spring)hengst met beweging voor Z - dressuur merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-15 21:46

Mijn eisen lijken me niet heel vreemd, maar het valt me toch niet mee om een keus te maken. De hengst moet aantoonbaar het volgende verbeteren:
1- galop
1- 'knie' in de beweging
1- lef / moed
2- maat
3- hals vorm / bespiering
4- niet verfijnen

Op de achtergrond (als er keus is) hou ik rekening met de OC index.

Mijn merrie (Metall x Farrington) rij ik Z dressuur mee en daar ben ik op zich zeer tevreden mee. Kan zeer goed sluiten, kan van de grond afkomen, zijgangen zijn een eitje, kan en moet je op bijna niets rijden, maar is regelmatig op bijna niets vast vertrokken -:(- . Vandaar de vraag voor LEF.

Ik ben bekend met de dressuur hengsten en heb op mijn lijstje Bordeaux en Chagall D&R staan. Van chagall is het maar de vraag of dat lef geeft, misschien valt het mee met de duitsers via de moeder, de rest lijkt wel te passen. Ik ben geen fan van vivaldi of zijn nakomelingen. De beweging van de ampere's vindt ik best aansprekend, bv Electron maar het is voor mij of te dichtbij qua lijnenteelt of te onbekend qua vererving. Jazz en lef... :=

Voor de spring hengsten kom ik uit op Arezzo VDL, maar is er nog meer keus???

Merrie op stand, ziet er een beetje slaap verwekkend uit :z :
Afbeelding

Haar eerste veulen van United, een liever paard kom je niet snel tegen, helaas maar 161, maar net zo vlug als z'n moeder onder het zadel. Had meer lef, maar zeker geen held. Op zich dus niet verkeerd en vandaar Bordeaux (v United) op m'n lijstje.
Afbeelding

jaleesa89

Re: (Spring)hengst met beweging voor Z - dressuur merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 21:50

Arezzo is een Chin Chin als ik me niet vergis en dat zijn gewoon vervelende paarden, heb ze veel in handen gehad voor het werk en het zijn niet mijn favorieten.
In welk stamboek met het veulen ingeschreven worden, kan ik daar rekening mee houden terwijl ik loop te prakkeseren over een hengst.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 21:52

ken een hamlet x jazz !
Moet zeggen dat dat dier super beweegt .
Hamlet heeft het Jazz bloed wat makkelijker in omgang gemaakt

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-15 22:14

jaleesa89 schreef:
Arezzo is een Chin Chin als ik me niet vergis en dat zijn gewoon vervelende paarden, heb ze veel in handen gehad voor het werk en het zijn niet mijn favorieten.
In welk stamboek met het veulen ingeschreven worden, kan ik daar rekening mee houden terwijl ik loop te prakkeseren over een hengst.

Chin Chin - Heartbreaker - Renville - Jasper - Akteur

Stamboek maakt me niet zoveel uit, maar bij het KWPN kun je wel veel gegevens achterhalen en dat valt bij sommige duitse stamboeken niet mee, of ik weet niet waar ik moet zoeken, dat kan natuurlijk ook 8-)

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 22:38

Heb voor je geneusd hoor.
Vind Ustinov en Whitaker heel goed bij je merrie passen, twijfel nog over Solitair ivm zijn halslijn/bespiering, maar wel een top beweger.

Alle drie staan bij hanshorn.nl ter dekking.

Dan heb je nog El Primero die bij enterbrook.nl ter dekking staat, die is ook interessant.

Op de watermolen staan ook nog een aantal hengsten die zeker de moeite waard zijn.

Verder kan ik even niks meer te bedenken, iets met bedtijd enzo ;)

Helabitha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 10:14

Uit de dressuurhoek. Ik moest denken aan dorado. Het knietje van krack, de kracht in de galop van Rousseau (weet niet of dit te dicht bij zit voor je). Geeft geen poppetjes wel lange halzen met lichte hoofd/hals verbinding. Ik heb m 3 x reallife gezien en denk dat ie genoeg lef heeft (het is zeker geen dooie) en hij blijft goed bewerkbaar. Hij doet het goed in de sport. Ocd score 106. Index maat 104.

De scores voor galop zijn niet zo hoog als bij bordeaux en Chagall, dat is een nadeel. De moeder zinni scoort wel hoger. Er lopen nog geen nakomelingen in de sport. Er doet er nu 1 mee in den Bosch (Hamilton) uit een lichting van 10-15 veulens is dat % wel weer aardig. Hij heeft niet zoveel gedekt.

Bordeaux en Chagall staan ook op mijn lijstje. (Dorado dus ook vandaar mijn hele epos :D ) Ben je trouwens niet bang dat Chagall verfijnd? Dat idee heb ik een beetje maar misschien kun je me daar gelijk vanaf helpen.

Ik kom verder even op niks anders, maar mooie merrie! Ben benieuwd wat het gaat worden.

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-15 11:03

jaleesa89 schreef:
Heb voor je geneusd hoor.
Vind Ustinov en Whitaker heel goed bij je merrie passen, twijfel nog over Solitair ivm zijn halslijn/bespiering, maar wel een top beweger.

Alle drie staan bij hanshorn.nl ter dekking.

Dan heb je nog El Primero die bij enterbrook.nl ter dekking staat, die is ook interessant.

Op de watermolen staan ook nog een aantal hengsten die zeker de moeite waard zijn.

Verder kan ik even niks meer te bedenken, iets met bedtijd enzo ;)

Solitair had ik vroeger al eens wat nader bekeken en vond ik erg wisselend. Snel spieken op de KWPN site geeft aan dat Ustinov verkleint, El Primero, Whitaker (en andere Clintons) ga ik eens verder bekijken.

Watermolen, welke hengsten??

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-15 11:35

Helabitha schreef:
Uit de dressuurhoek. Ik moest denken aan dorado. Het knietje van krack, de kracht in de galop van Rousseau (weet niet of dit te dicht bij zit voor je). Geeft geen poppetjes wel lange halzen met lichte hoofd/hals verbinding. Ik heb m 3 x reallife gezien en denk dat ie genoeg lef heeft (het is zeker geen dooie) en hij blijft goed bewerkbaar. Hij doet het goed in de sport. Ocd score 106. Index maat 104.

De scores voor galop zijn niet zo hoog als bij bordeaux en Chagall, dat is een nadeel. De moeder zinni scoort wel hoger. Er lopen nog geen nakomelingen in de sport. Er doet er nu 1 mee in den Bosch (Hamilton) uit een lichting van 10-15 veulens is dat % wel weer aardig. Hij heeft niet zoveel gedekt.

Bordeaux en Chagall staan ook op mijn lijstje. (Dorado dus ook vandaar mijn hele epos :D ) Ben je trouwens niet bang dat Chagall verfijnd? Dat idee heb ik een beetje maar misschien kun je me daar gelijk vanaf helpen.

Ik kom verder even op niks anders, maar mooie merrie! Ben benieuwd wat het gaat worden.

Dorado zal ik eens naar kijken, op zich zou lijnenteelt op ferro best mogen. De meeste hengsten met rousseau komen via ampere en daar zit soms een slag in het wiel :D . Op de achtergrond heb ik Electron bv nog staan, zag er krachtig en correct uit, maar nog weinig info.

Bij Chagall zou je met genoeg maat en gezien z'n moeder met de niro mogen hopen dat het de goede kant op valt. Verfijnen is daarbij mijn minste zorg, als ze klein en fijn zijn wordt het lastig als paard voor mijzelf (zoals de United van 161 in de onderstaande foto). Het goede leven wordt bij mij toch wel zichtbaar :+
Afbeelding

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 16:58

Ben je bij Chagall niet bang voor de stand van de voeten?

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-15 17:46

yvonnepuntnl schreef:
Ben je bij Chagall niet bang voor de stand van de voeten?

Op de index.staat hij wel als erg frans, ik weet eigenlijk hoe ik dat moet beoordelen. Het zal vaak voorkomen, maar hoe frans in de zin van hoe scheef weet ik niet.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 18:00

Ik ben bij de afstammelingenkeuring van hem geweest en dat was voor mij voldoende om te besluiten om er niet mee te dekken.

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 19:00

Ik heb een zwak voor montender, hele fijne hengst en de nakomelingen profileren zich goed in de sport en zijn ook fijn in omgang. Daarnaast voert ie imo erg fijn (dapper) bloed contender x burggraaf x le mexico.
Daarnaast spreekt Famous (albaran xx x karandasj) mij erg aan, hij is nog jong dus qua nakomelingen is het een groot vraagteken, maar hij lijkt goed.
Fok/aanparingsadvies KWPN:
Famous kan bloed, model, maat en rijdbaarheid toevoegen aan de fokkerij.

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-15 19:11

yvonnepuntnl schreef:
Ik ben bij de afstammelingenkeuring van hem geweest en dat was voor mij voldoende om te besluiten om er niet mee te dekken.

Ik heb nog eens teruggekeken: http://vimeo.com/48766018 en hoewel het me niet bij is gebleven, kun je het wel zien.

Ik heb ff gekeken, welke hengsten hebben dezelfde of hogere index voor stap correctheid richting franse stand: Chagall, Jazz, Olivi, UB40 en Wynton, dan zou je kunnen zeggen dat het bij Jazz vandaan komt. Olivi met 122, in de afstammelingen rapportage: "In enkele gevallen is sprake van een franse stand". Bij 3-jarigen: "voorstand is frans"
UB40 met 126, in de afstammelingen rapportage: "voor en achterbenen zijn correct gesteld"
Conclusie: Gooi maar in m'n pet :D

Helabitha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 19:34

yvonnepuntnl schreef:

Ja dit is wel echt een nadeel van Chagall, de stand van z'n voorvoeten. In de database gekeken maar de eerste merries zijn dit jaar aan de beurt bij de keuringen, benieuwd hoe ze scoren.

Ik heb niet genoeg ervaring om in te schatten hoe je met zo'n afwijking om moet gaan. Hoeveel invloed heeft de merrie hier bijvoorbeeld op? Hij scoort t zelfde als jazz en die heeft 3000 dekkingen op z'n naam. Eerst maar de eerste merries en de oordelen afwachten maar zo frans is niet wenselijk denk.

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-15 19:36

jaleesa89 schreef:
Ik heb een zwak voor montender, hele fijne hengst en de nakomelingen profileren zich goed in de sport en zijn ook fijn in omgang. Daarnaast voert ie imo erg fijn (dapper) bloed contender x burggraaf x le mexico.
Daarnaast spreekt Famous (albaran xx x karandasj) mij erg aan, hij is nog jong dus qua nakomelingen is het een groot vraagteken, maar hij lijkt goed.
Fok/aanparingsadvies KWPN:
Famous kan bloed, model, maat en rijdbaarheid toevoegen aan de fokkerij.

Zowel van Montender als Famous is weinig over de nafok te vinden, qua verbetering van de galop zie ik dat ook niet terug in de indexen.

Is er misschien wat via Emilion? Zou lijnenteelt op Wellington zijn. Freeman en Zavall zijn qua indexen best goed.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 20:17

Art-Uma, je merrie heeft het goed gedaan. Dat karakter hard ze in de opfok al. Niks mis mee maar ik kan me voorstellen dat je wat meer rust wil inbrengen.
Jammer dat je niet zo weg ben van Vivaldi, je zegt niet waarom. Maar ik kan je verzekeren dat hij bij mij (en niet alleen bij mij) de allerfijnste nuchtere paarden heeft gegeven en ze zijn nog heel werkwillig ook. Al de Vivaldi's van mij zijn elite geworden. Fantastische paarden. Vrijwel al zijn aangewezen zoons komen door het verr.onderzoek!! En dat zegt wel wat over de instelling en bewerkbaarheid. Vivaldi zelf is ,wat mij betreft, geen optie meer. Wel enkele van zijn zoons. Zoals Eyecatcher en ik ben benieuwd naar de veulens van Geniaal. Bordeaux fokt wat wisselend in exterieur met negal eens een wat minder fraai hoofd. En dat past dus wat minder bij jouw merrie. Dan zou ik liever zijn één van zijn zoons kiezen. Ferdeaux doet het momenteel heel erg goed, liet ook een aantal aansprekende veulens zien en ruim voldoende ontwikkeld.En daarnaast een beetje inteelt op Ferro. Een hengst die steeds meer opvalt, is Estoril, Zhivago x Gribaldi. De grote verrassing in de dressuursport is toch wel Gribaldi zelf!! Ook Zhivago geeft fijne bewerkbare paarden. Kijk ook eens naar For Gribaldi, kreeg hoge cijfers in het verr.onderzoek al zag ik het niet terug in de hengst zelf.
Zelf blijf ik weg van (rechtstreeks) Jazz of zijn zoons, ze zijn mij te overspannen en hij is echt de veroorzaker van de franse beenstand in de dressuurfokkerij. Mooie voorbeelden zijn bijv. Chagall, Olivi, UB40, en Galaxie, om er een paar te noemen. Daarbij kijk ik liever naar de fokwaarden/verw.waarde vanuit de lineaier score dan naar het juryoordeel van een paar veulentjes.
Ik heb geen verstand van springpaarden. Zou ik ook niet doen, er zijn voldoende dressuur-gefokte hengsten die een krachtig achterbeen en een goede galop vererven.
Zelf heb ik een extra beste merrie, is een OO Seven x Metall x Farrington.....soms heb je ook wel eens geluk.
:D

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 20:39

Op stal (heb bij een handelsstal gewerkt) hebben we een aantal nakomelingen gehad van zowel montender, contender als burggraaf. Deze heb ik allemaal ervaren als paarden die plezierig in omgang zijn, intelligent en braaf tegelijk en ja voor springers vond ik ze goed lopen, zelfde als de indoctro's die we hebben gehad.

Freeman en Zavall heb ik geen ervaring mee, we hebben hier een Casall merrie staan en die is heel vurig en aanhankelijk, zeer flexibel in de ring en heeft goede ruime bewegingen, zeker voor een springer.
Zie net dat Freeman chin chin bloed voert, noem het tunnelvisie maar ik moet niks met chin chin bloed, mijn baas heeft meerdere chin chin's gehad en hij is daarmee vies op zijn plaat gegaan en dat terwijl hij toch een zeer kundig man is. Wie hij precies is kan ik je wel pben, dan heb je enigszins een idee van hoe of wat. Het zijn gewoon vervelende paarden, het werk kunnen ze goed maar voordat ze het doen is heel iets anders. Zelfde als Tyson

De Emilion's die ik ken (zijn er twee :') ) zijn wel wat fijner gebouwde paarden, wel oersterk en niet kapot te krijgen met goede bewegingen en ook een goed, werkwillig karakter.

Maar goed de keuze is geheel aan jou, geef alleen mijn ervaringen en mening door.

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-15 22:47

misterA schreef:
Art-Uma, je merrie heeft het goed gedaan. Dat karakter hard ze in de opfok al. Niks mis mee maar ik kan me voorstellen dat je wat meer rust wil inbrengen.
Jammer dat je niet zo weg ben van Vivaldi, je zegt niet waarom. Maar ik kan je verzekeren dat hij bij mij (en niet alleen bij mij) de allerfijnste nuchtere paarden heeft gegeven en ze zijn nog heel werkwillig ook. Al de Vivaldi's van mij zijn elite geworden. Fantastische paarden. Vrijwel al zijn aangewezen zoons komen door het verr.onderzoek!! En dat zegt wel wat over de instelling en bewerkbaarheid. Vivaldi zelf is ,wat mij betreft, geen optie meer. Wel enkele van zijn zoons. Zoals Eyecatcher en ik ben benieuwd naar de veulens van Geniaal. Bordeaux fokt wat wisselend in exterieur met negal eens een wat minder fraai hoofd. En dat past dus wat minder bij jouw merrie. Dan zou ik liever zijn één van zijn zoons kiezen. Ferdeaux doet het momenteel heel erg goed, liet ook een aantal aansprekende veulens zien en ruim voldoende ontwikkeld.En daarnaast een beetje inteelt op Ferro. Een hengst die steeds meer opvalt, is Estoril, Zhivago x Gribaldi. De grote verrassing in de dressuursport is toch wel Gribaldi zelf!! Ook Zhivago geeft fijne bewerkbare paarden. Kijk ook eens naar For Gribaldi, kreeg hoge cijfers in het verr.onderzoek al zag ik het niet terug in de hengst zelf.
Zelf blijf ik weg van (rechtstreeks) Jazz of zijn zoons, ze zijn mij te overspannen en hij is echt de veroorzaker van de franse beenstand in de dressuurfokkerij. Mooie voorbeelden zijn bijv. Chagall, Olivi, UB40, en Galaxie, om er een paar te noemen. Daarbij kijk ik liever naar de fokwaarden/verw.waarde vanuit de lineaier score dan naar het juryoordeel van een paar veulentjes.
Ik heb geen verstand van springpaarden. Zou ik ook niet doen, er zijn voldoende dressuur-gefokte hengsten die een krachtig achterbeen en een goede galop vererven.
Zelf heb ik een extra beste merrie, is een OO Seven x Metall x Farrington.....soms heb je ook wel eens geluk.
:D

Hoi MisterA, ja ik ben er nog steeds erg blij mee, het is een heel lief paard en erg oplettend. Ook in het land, als er 1 staat te kijken ipv te eten is zij het. Heeft ook z'n voordelen, ff fluiten en ze komt aangerend.

Je zou haast zeggen dat je een fan van vivaldi bent :+ , over het karakter niets dan goed, maar ik mis zo hier en daar kracht! Als het moeilijk wordt gaan ze makkelijk wat wijd. Misschien moet ik me er overheen zetten. Waarom is vivaldi geen optie meer? Bevruchting of meerwaarde?

Bordeaux heeft nog als meerwaarde z'n moederlijn en lijkt wat massa mee te geven. Ferdaux vindt ik nogal verfijnen. Ik vindt lijnenteelt niet gek, maar zie Ferro dan toch liever iets verder weg.

Volgens mij heb ik de OO7 op de video gezien bij de afstammelingenkeuring, mooi paard, maar ik zou hierop niet gelijk naar OO7 gaan. Normaal moeten die ... ~~}>

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-15 23:16

jaleesa89 schreef:
Op stal (heb bij een handelsstal gewerkt) hebben we een aantal nakomelingen gehad van zowel montender, contender als burggraaf. Deze heb ik allemaal ervaren als paarden die plezierig in omgang zijn, intelligent en braaf tegelijk en ja voor springers vond ik ze goed lopen, zelfde als de indoctro's die we hebben gehad.

Freeman en Zavall heb ik geen ervaring mee, we hebben hier een Casall merrie staan en die is heel vurig en aanhankelijk, zeer flexibel in de ring en heeft goede ruime bewegingen, zeker voor een springer.
Zie net dat Freeman chin chin bloed voert, noem het tunnelvisie maar ik moet niks met chin chin bloed, mijn baas heeft meerdere chin chin's gehad en hij is daarmee vies op zijn plaat gegaan en dat terwijl hij toch een zeer kundig man is. Wie hij precies is kan ik je wel pben, dan heb je enigszins een idee van hoe of wat. Het zijn gewoon vervelende paarden, het werk kunnen ze goed maar voordat ze het doen is heel iets anders. Zelfde als Tyson

De Emilion's die ik ken (zijn er twee :') ) zijn wel wat fijner gebouwde paarden, wel oersterk en niet kapot te krijgen met goede bewegingen en ook een goed, werkwillig karakter.

Maar goed de keuze is geheel aan jou, geef alleen mijn ervaringen en mening door.

Alle info (ook via PB) is meer als welkom :j . Wat mij betreft zijn er zeker springers die ook voor de dressuur wat kunnen betekenen. Ik zag in de WBFSH Come Back II (Cor de la bryere x landgraf I x montevideo) als 10e staan voor de dressuur, en Ferro was ook spring gefokt. Het valt alleen niet mee om met een dressuurbril de KWPN informatie van springers op waarde te beoordelen (Je zou haast zeggen dat ze het niet willen 8-) ).

Karakter speelt zeker mee, moeilijk is voor mij wel wat anders als een bange poeperd, dat laatste is eigenlijk een fact of life, dat gaat niet weg, vertrouwen gaat maar zo ver. Een makkelijke, brave is natuurlijk wel wat waard en als ik mag kiezen...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 09:39

Je zou kunnen kijken naar Geniaal, dat is een Vivaldi x Biotop x Ferro, ik deel je mening over het gebrek aan kracht bij de Vivaldi's. Maar Geniaal viel mij erg positief op in het vo, de hengst heeft een goed en krachtig achterbeen gebruik en daar naast een hele goede galop.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 09:46

Ik denk dat je wanneer je in de richting van het Contender-bloed gaat zoeken, je wel zult gaan slagen. Deze hengsten geven zeer veel beweging mee. Leuk dat je met je paard in de richting van springhengsten bent gaan zoeken! Dat doen er helaas te weinig... Wij hebben zelf een springmerrie van Voltaire bij United gedaan, heeft zeer goed uitgepakt.

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 11:50

Contender bloed heb ik eerder wel geprobeerd via Citango (Contango x Jazz), maar is helaas niet goed gegaan in de zin van gezondheid. Een kasteel van een paard, bijna 180, maar had altijd wat. Is als veulen ziek geweest en ik heb het idee dat met z'n enorme groei daar het probleem is ontstaan.

Hij had trouwens best wel een franse stand ;( dus misschien is Chagall daarmee ook niet gelijk de beste keus. Tot z'n 3e kon hij zich achter een lantarenpaal verstoppen, groot en smal :D

Ik weet niet of het ermee te maken heeft gehad, maar hengsten met Contango in de afstamming scoren niet altijd goed qua OC (zover mij bekend). Ik ben dus een beetje huiverig geworden om Contender nakomelingen te proberen. Het zou natuurlijk een genetisch klikje kunnen zijn dat fout uitpakt oid

Afbeelding

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 12:12

Tot nu toe is Charmingmood de enige die zeer goed scoort op oc-ocd vererving. Ik deel dus je mening wat Contango betreft.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 12:37

Bij de dochters van Metall moet je vooral letten op de korte stap, en het front. Ik kom nog even terug op Vivaldi, hij raakt zelf een beetje uit beeld bij mij, vooral om zijn vruchtbaarheid. De meeste goedgekeurde zoons zijn gefokt op een sterker achterbeen, het is bekend dat je daarop moet selecteren. Iedereen praat elkaar na in dit wereldje en roept dat hij geen G.P. paarden zal geven. Dat betwijfel ik, de merrie kan daarin veel aan doen. En als G.P. je fokdoel is dan zijn er nog wel meer hengsten die geen GP kinderen zullen fokken. Mijn antwoord is dan aan de sport... "kan jij dan G.P rijden?" Want daar zit veel vaker de beperking. Vivaldi-afstammelingen hebben zoveel extra's die je nauwelijks bij andere hengsten zult vinden, nl. een top karakter, meewerkend met een goede instelling, een goede ontwikkeling, hoge fokwaarden voor ext. en beweging, dus naast fijne sportpaarden ook echte eyecatchers op de keuringen. Gezond en correct beenwerk, 3 uitmuntende basisgangen, met name de stap kan bij nakomelingen van Metall veel verbeteren. Lengte in alles, schuine schouder, sterke rug en lendenen. Dus noem ik nog eens een paar van zijn zoons, Desperado, Eyecatcher, Ferdinand (heeft wel weer een afwijkende voorstand) Verder noemde ik nog Estoril.
En wat vind je van Charmeur? Ik heb er echte toppertjes van in de opfok. Veel minder ril dan je van hem zou verwachten, tenminste als je uitgaat van de laatste jaren onder het zadel. In Stegeren was er helemaal niets mis met hem.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 13:57

Ja, ik denk ook dat Charmeur goed zou kunnen passen. Zeker als je zegt dat de hengst niet mag verfijnen.