Welke Hannoveraanse dekhengst?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dusteyes

Welke Hannoveraanse dekhengst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 12:50

Hoi hoi!

Ik ben opzoek naar een Hannoveraanse dekhengst, een betaalbare met een goede bouw, die houd van springen met een gouden karakter! :j Oh en een niet zo heel hoge want mijn merrie is niet zo groot (1,47) :D Heb van die Duitse sites gekeken maar ik snap daar niets van := heeft er iemand een suggestie over een hengst of kan iemand mij de sites uitleggen?
Ik hoor het graag! :)

Groetjes!
Laatst bijgewerkt door Dusteyes op 25-01-15 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoeska27

Re: Welke Hannoveraanse dekhengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 12:54

Dusteyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 13:03

Ja die lijst snap ik niet helemaal, zijn dat de 'dure' boven de €1000,-? := Waar staan de prijzen? Hij mag uit Duitsland komen maar uit Nederland mag ook ;)

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 14:10

Dusteyes schreef:
Ja die lijst snap ik niet helemaal, zijn dat de 'dure' boven de €1000,-? := Waar staan de prijzen? Hij mag uit Duitsland komen maar uit Nederland mag ook ;)

Die lijst zijn alle hengsten die Hannover gekeurd zijn. Aan het nummer in de eerste kolom kun je zien uit welk land ze komen en in de 3e kolom staat bij welk hengstenstation ze staan. Op de sites van de verschillende hengstenhouders kun je de prijzen zien.

Houd er wel rekening mee dat de regels anders zijn als je sperma in Duitsland besteld. Sowieso moet je dan vooraf betalen en je moet vaak een da verklaring overleggen dat er een baarmoeder swab is afgenomen.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 18:50

Deze hengst is beschikbaar en staat in Belgie (ongeveer 30 min van Eindhoven af). Hi is wel in prive bezit, volledig Hannoveraans GGK en heeft zijn HLP in 2006 gedaan. Maaaar hij is wel dressuur gefokt.

Whahid ... http://www.sporthorse-data.com/d?i=10731864

Zijn veulens, uit warmbloed merries, krijgen in België A-register papieren bij het B.W.P. en het S.B.S.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 18:51

Maar waarom wil je perse een Hannoveraan? Zou je niet misschien beter een grotere E-pony, bijvoorbeeld een NRPS'er, gebruiken?

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:22

Knap dat je een hengst kan adviseren zonder te weten wat de afstamming is van de merrie van de TS.

Dusteyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 07:37

Het is een Haflinger merrie, vader is Steven, moeder is elmo, ze houd erg van springen en daarom zou ik erg graag een springpaard als vader willen en ik vind Hannoveranen heel erg gaaf! ;) Maar grote springpony zou ook een optie kunnen zijn

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 07:46

Kun je dan niet beter een veulen kopen wat je leuk vindt? Of zelfs een ouder paard, met de gewenste eigenschappen.
Mixjes zijn het vaak toch niet en je maakt het wel erg zwaar voor je merrie om een paardenhengst te kiezen.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 11:46

Dusteyes schreef:
Het is een Haflinger merrie, vader is Steven, moeder is elmo, ze houd erg van springen en daarom zou ik erg graag een springpaard als vader willen en ik vind Hannoveranen heel erg gaaf! ;) Maar grote springpony zou ook een optie kunnen zijn

Als dat de redenen zijn om te fokken, omdat je paard 'graag springt'...
Fokken is niet zomaar een hengst die je leuk vindt op je leuke merrie zetten, dan nog eens van een totaal ander ras...

Koop jezelf dan een leuk veulen.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 11:56

s0173957 schreef:
Dusteyes schreef:

Als dat de redenen zijn om te fokken, omdat je paard 'graag springt'...
Fokken is niet zomaar een hengst die je leuk vindt op je leuke merrie zetten, dan nog eens van een totaal ander ras...

Koop jezelf dan een leuk veulen.

Helemaal mee eens. Er zitten best wat risico's aan het fokken van een veulen en met alleen het dekgeld ben je er ook niet qua kosten. Tel daarbij 3 jaar opfokkosten op en daarna nog de kosten voor het eventuele beleren. Van het totaalbedrag kun je een leuk springpaard kopen...

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 13:42

Anoeska27 schreef:
Knap dat je een hengst kan adviseren zonder te weten wat de afstamming is van de merrie van de TS.

Ik beoordeel haar vraag niet en geef gewoon een antwoord op haar vraag.
Het is niet aan mij om te beslissen of zij wel of niet met haar merrie mag of kan fokken.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 13:53

Peterina: Ik denk eerder dat Anoeska bedoelt dat je niet weet wat voor bloed er in de merrie zit, en dat je daarom niet zomaar lukraak hengsten kunt gaan adviseren ;)

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 13:59

Foaly schreef:
Peterina: Ik denk eerder dat Anoeska bedoelt dat je niet weet wat voor bloed er in de merrie zit, en dat je daarom niet zomaar lukraak hengsten kunt gaan adviseren ;)

Nogmaals ... ik antwoord de vraag: "Ik ben opzoek naar een Hannoveraanse dekhengst, een betaalbare met een goede bouw, die houd van springen met een gouden karakter!"

Zij vraagt niet om een beoordeling van haar merrie, alleen info.

Waarom moet ik de hele geschiedenis van iemand ander's merrie weten om een info over een hengst te geven? Het is de zaak van de merrie houder om te weten of beslissen of de hengst voldoet aan hun eisen.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 14:03

Alleen een beetje jammer dat je dan wederom met een hengst komt waarbij je geen Hannover papier krijgt omdat hij niet op de actuele lijst van het Hannover staat. Maar die discussie hebben we al eerder gehad en ga ik niet herhalen.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 14:07

Anoeska27 schreef:
Alleen een beetje jammer dat je dan wederom met een hengst komt waarbij je geen Hannover papier krijgt omdat hij niet op de actuele lijst van het Hannover staat. Maar die discussie hebben we al eerder gehad en ga ik niet herhalen.

Daar Hannover een Gesloten Stamboek is, krijgt je zowiezo geen papieren bij Hannover met een pony merrie!
Maar hij is volledig GGK en heeft zijn HLP proef gedaan maar is in prive bezit (de reden ook dat hij niet op de huidige lijst staan :(:) ). Hij heeft al verschillende veulens ... allemaal met A-register/HBI papieren (vol dus!) in oa Hannover!, B.W.P., en S.B.S..

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 14:08

Ik zou op een haflinger geen Hanoveraan zetten.

Wil je een springpony. Zet er een Arabier op waarvan bekend is dat ie springers geeft. Bij het NRPS zijn er diverse erkend.

Ik heb een Haflo gehad en die kon super springen. Annouska27 kan dat beamen :D

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 14:09

Peterina schreef:
Anoeska27 schreef:

Daar Hannover een Gesloten Stamboek is, krijgt je zowiezo geen papieren bij Hannover met een pony merrie!
Maar hij is volledig GGK en heeft zijn HLP proef gedaan maar is in prive bezit (de reden ook dat hij niet op de huidige lijst staan :(:) ). Hij heeft al verschillende veulens ... allemaal met A-register/HBI papieren (vol dus!) in oa Hannover!, B.W.P., en S.B.S..

Maar dat het een ponymerrie is was nog helemaal niet bekend toen je met hem aankwam. Ik ga deze discussie echt niet nogmaals met je voeren.

TS, succes met je keuze.

Dusteyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 16:31

Okee, bedankt voor alle adviezen en jullie tijd! Heb er veel aan gehad! Een springpony is inderdaad waarschijnlijk toch een betere keuze! ;)

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 18:36

Anoeska27 schreef:
Peterina schreef:

Maar dat het een ponymerrie is was nog helemaal niet bekend toen je met hem aankwam. Ik ga deze discussie echt niet nogmaals met je voeren.

TS, succes met je keuze.

Lezen is een kunst blijkbaar! In de opening topic staat vermeld dat het over een 1.47 cm pony gaat.