Het gaat om een echte Gelderse merrie, Elegant x Heemraad x Folio uit de Nomia stam waar oa Montecristo uit komt. Haar moederlijn heeft veel presterende paarden gegeven, zowel in het springen als de dressuur.
Op de fotos is ze drachtig en 16 jaar oud:

In mijn profiel staan nog wat foto's, en in de linkjes in mijn onderschrift.
Dit jaar had ze een veulen van Danser aan de voet, welke tweede werd in Ermelo bij de hengstveulens.
Eerder bracht ze een tweede bezichtigingshengst van Koss, en een sterruin van Zjengis Khan, en nog een aantal nakomelingen dat niet op de keuring is geweest.
Dit jaar ontving ze zelf de erepenning van de stichting zeldzame huisdierrassen, die ieder jaar wordt uitgereikt aan een interessante fokmerrie.
De merrie:
- is langgelijnd, hoeft niet langer
- heeft een sterk achterbeen, graag behouden
- croupelengte wil ik niet op inleveren, is mogelijk een aandachtspunt als ik naar de nakomelingen kijk
- schouder mag er wat schuiner in
- drie krachtige gangen, waarbij de galop haar de meeste moeite kost, maar lastig te zeggen bij een fokmerrie met 8 kinders
Paar nakomelingen:

Fokdoel: een nakomeling die in het Gelderse fokdoel past, dus braaf en het liefst veelzijdig. Zelf rijd ik meer dressuur, maar het is wel fijn als het paard inzet toont op de sprong. Een hengstje moet verkoopbaar zijn, een merrie houd ik zelf aan als opvolger van de merrie. De merrie drukt haar type aardig door.