Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Lante schreef:Ik vind Sovjet wat op de voorhand gebouwd, met een vrij laag ingezette hals en een wat zware hoofd-hals aanzet. Het kruis/lendenpartij is naar mijn idee wat hoog en fors in verhouding tot de rest. Ze lijkt achter ook wat wijd te staan. Lengte vind ik wel okay eigenlijk. Ik zou voor een meer opwaarts gebouwde hengst gaan met een goed front, en een goede bovenlijn naast natuurlijk een goed achterbeen gebruik. Als maat niet echt een issue is, dan zou Houston het model kunnen verbeteren, het front en de beweging. Karakters kunnen wisselend zijn. En het is meer dressuurbloed. De springers zit ik niet genoeg in. Ook een Floris BS of Alexandro P zouden geschikt kunnen zijn om de genoemde punten te verbeteren.
GJ9 schreef:Weet je het zeker dat je deze merrie wilt laten dekken?
Ik verwacht dat het lastig wordt om hier een verkooptechnisch interessant veulen uit te fokken. De merrie is nog veulenboek, en qua model heb je veel punten om te verbeteren (kort voorbeen, neerwaarts in de romp, halsvorm die diep uit de borst komt, zware hoofd/hals verbinding, en ze is een luchtzuiger. Daarbij is ze volgend jaar 16 dus zal ze op haar 17e haar eerste veulen krijgen?
Al met al zou ik je aanraden te overwegen om een leuk springgefokt veulen te kopen in plaats van er zelf een te fokken.
GJ9 schreef:Weet je het zeker dat je deze merrie wilt laten dekken?
Ik verwacht dat het lastig wordt om hier een verkooptechnisch interessant veulen uit te fokken. De merrie is nog veulenboek, en qua model heb je veel punten om te verbeteren (kort voorbeen, neerwaarts in de romp, halsvorm die diep uit de borst komt, zware hoofd/hals verbinding, en ze is een luchtzuiger. Daarbij is ze volgend jaar 16 dus zal ze op haar 17e haar eerste veulen krijgen?
Al met al zou ik je aanraden te overwegen om een leuk springgefokt veulen te kopen in plaats van er zelf een te fokken.