Oke eerst even wat informatie over de merrie;
Het gaat om de volgende merrie

Ingeschreven in SBS stamboek, rousseau x weltart x larome. Niet naar de keuring geweest. Stokmaat rond de 1.80 mtr. Luxe en hoog op de benen. Correct droog beenwerk. Stap en galop zijn goed, draf kan meer afdruk en met name voorbeen techniek (schoudervrijheid) zou een verbeterpunt zijn. Takt en ruimte is voldoende aanwezig. Paard waardeert zich erg op onder het zadel. En heeft veel zelfhouding. Vrij temperamentvol, maar goed te handelen. Veel go onder het zadel. Heeft een wat brutaal en nieuwsgierig karakter. Niet kijkerig of snel onder de indruk.
Ik ben op zoek naar een hengst die met name de draftechniek van mijn merrie zou kunnen verbeteren. Hengst moet niet teveel verkleinen, hoewel de merrie uiteraard goed aan de maat is zou ik hierin niet teveel willen inleveren. Doel is in eerste instantie eigen gebruik en de sport (dressuur), uiteindelijk de verkoop. Merrie is "heet" zat en hoeft dus niet meer go te krijgen. Merrie heeft niet extreem veel front maar gebruikt deze wel goed. Dus hengst mag meer front geven. Merrie heeft soms de neiging de rug wat vast te zetten tijdens het vrij bewegen, staat ook vaak met hals erop. Dus de bovenlijn is vrij strak, nog een verbeterpuntje.
Wellicht zien jullie nog meer verbeterpunten adhv mijn foto's, deze hoor ik graag want nogmaals ik leer graag en geen paard is perfect
.