Zoals je in de titel al kunt lezen:
Welke hengst voor een Gribaldi x Esteban x Heidelberg merrie..
http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/192715
Dit is de pedigree van Iduna, haar moeder.
Riada is inmiddels 16 en is Ster en voorlopig Keur. Als ik het goed heb heeft ze in het verleden onder andere een veulen gehad van San Remo maar ik kan Riada zelf niet vinden op de horsetelex en ook haar nakomelingen niet. Ik heb ook geen idee hoe die heten..

Ik denk dat bovenstaande foto's wel een goed beeld van haar geven en ook van haar tekortkomingen.
Het doel waar ik mee zou willen fokken is een fijn wedstrijdpaard voor mezelf. Ik ben geen topruiter en zal dat ook nooit worden maar ik zou het ontzettend leuk vinden als ik straks voor mezelf een opvolger heb voor in de sport.
Ze heeft een heel fijn werkwillig karakter. Kan wel miepen maar is altijd te overtuigen. Denk alleen dat er geen hete bliksem op zou moeten want dan is het voor mij niet meer te behappen. Alleen op buitenrit is ook nog altijd geen optie met haar ivm de veiligheid van mijn medeweggebruikers.
Qua maat vind ik haar prima, ze is rond de 1.68, ik ben ook niet zo groot dus veel groter hoeft het van mij niet te worden.
Ze is wat traag in het achterbeen, dit zou absoluut een verbeterpunt kunnen zijn in mijn ogen.
Daarnaast is de stap niet een van haar sterkste kanten, in draf daarentegen heeft ze heel veel tact en regelmaat. De galop zou ook wat meer opwaarts mogen zijn.
Oké het is een heel verhaal geworden. Ik heb zelf een aantal hengsten in mijn hoofd waarvan ik denk dat ze wel zouden kunnen passen of die ik gewoon zelf erg gaaf vind. Een klein beetje rekening houden met budget zou ook leuk wezen. Het is nog maar oriëntatie maar ik denk dat we op die manier de beste beslissing kunnen nemen.
Alvast bedankt!