Welke (liefste Homozygoot bonte) Hengst voor [naam]?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Welke (liefste Homozygoot bonte) Hengst voor koudbloed Kim?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 08:14

Esmee, zo denk ik er ook over! :j
Het is al heel lang mijn droom en nu heb ik de mogelijkheid om hem uit te laten komen.

Ik weet dat er nog tijd genoeg is, maar het is nu nog mooi weer (ik heb in de winter een slechte weerstand) en ik wil die machtige 'beesten' eens van dichtbij bekijken. :)


jorretje

Berichten: 3992
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Blaricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 13:03

Heb neit alles gelezen, dus geen idee of ie er al tussne staat, maar: sir camelot? Heeft veel maat, is bont (geen idee of ie homo en heterozygoot is). Vond het een indrukwekkende hengst bij de hengstenshow vorig jaar
http://www.sir-camelot.com/

Anoniem

Re: Welke (liefste Homozygoot bonte) Hengst voor koudbloed Kim?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 13:09

Die staat in mijn vorige post. :j
Ik vind hem ook erg indrukwekkend!

Palsgraaf

Berichten: 101
Geregistreerd: 27-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 13:21

Hillmoor Trademark van Robinhoodstables was onze eerste keuze voor onze Shire merrie indertijd. Zo een lieverd op de weide, als ik kon, ik had hem in mijn jaszak gestoken.
Echt een prachtige prachtige zachtaardige kerel.

Uiteindelijk gekozen voor een hengst iets dichter bij huis, Dandelion George.
Nog even getwijfeld bij Dandelion Louis, maar deze vonden we dan niet bij onze merrie passen. Misschien zijn deze wat voor Kim, Louis is niet de grootste maar zijn model is niet verkeerd. Al weet ik niet of ze de hengsten nog hebben, want ik dacht gehoord te hebben dat ze te koop stonden. Met wat geluk staan ze nu wel aan jullie kant van de grens.

En wat het karakter van het veulen betreft. Onze merrie was de goedheid zelve, zachtaardigheid dat was simpelweg zij. De hengst had een vriendelijk outgoing karakter.
Maar het veulen, oh jeetje wat was me dat een dondersteen... Meelopen aan een halster met mijn vader dat ging in achteruit of op twee benen en als ze niet wou, dan ging ze er gewoon gezellig bij liggen. Terwijl ze naast mij simpelweg meeliep en zelfs zonder meer de trailer in stapte. Borstelen, zelfde scenario.. Ze had zo haar mensen van dag 1.

Wat de geboorte betreft, onze merrie had een alarmpje om.
Enkele minuten nadat het alarm was afgegaan stonden we in de stal en daar lag het veulen al. Laat je dus niet te zeer afschrikken, bevallingen kunnen dus ook simpelweg goed gaan. Al neem je natuurlijk best wel al de mogelijke maatregels.

GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 13:24

Ik zou Sir Camelot nemen. Niet voor een dekking, maar gewoon meenemen. Op stal zetten. Slot erop. Mag niemand meer aan komen <3 :D (of anders zijn dochter Jazlyn :oo *-:) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 13:36

Hij is inderdaad erg mooi, alleen zijn rug is voor het verbeteren van Kim niet helemaal wat ik zoek.
RHS Maximum vind ik wel erg gaaf!
Ik zal eens op zoek gaan naar die jij noemt. :j

Ja, mij lijkt een geboortemelder/singel en camera sowieso een goed idee. :j
En een dierenarts die direct oproepbaar is.
Als ik het echt niet vertrouw tegen die tijd, kan het ook best zo zijn dat ik haar tot de geboorte op een stal zet waar mensen hier ervaring mee hebben.

GreaseMonkey, haha, leuk bij 2 merries in de wei. :D

Palsgraaf

Berichten: 101
Geregistreerd: 27-07-08

Re: Welke (liefste Homozygoot bonte) Hengst voor koudbloed Kim?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 14:05

Zijn rug lijkt op de foto's inderdaad niet top. Zijn rug lijkt echt wel wat lang en week. Maar dat vond ik in werkelijkheid echter bijzonder goed meevallen, al beken ik dat ik gewoon zo verliefd was toen hij me diep in de ogen keek en stiekem snoepjes uit mijn jas wou stelen. (Wat niet bepaald lukt als je neus groter is dan de jaszak)

De andere hengsten daar op stal zijn ook erg erg leuk. Mocht het bij je in de buurt zijn, je kan altijd eens bellen voor een afspraak om de hengsten te zien.


Niets was zo leuk als dressuur met mijn merrie... Appuyement, enkele wissel,... Mevrouw draaide er haar hoef niet voor om. En zo nu en dan een sprongetje, gewoon omdat het leuk voor ons beiden was, en zo werden de anderen verlost van de oude springbalken. Op wandeling van niets of niemand bang, onder een werkende graafmachine door, joelende kinderen, claxonerende chauffeurs... Ze keek er eens naar met een blik van medelijden.
Dus ik raad je zeker gentle giants aan!
Het trekpaard van een vriendin vond ik super, maar niet soepel en wendbaar genoeg om echt allround te zijn en daarenboven was en is het gewoon een man met een ijzere wil.

Ik hoop dat je de man van Kim haar dromen kan vinden!

Anoniem

Re: Welke (liefste Homozygoot bonte) Hengst voor koudbloed Kim?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 14:19

Ik heb even gekeken en helaas nog een behoorlijk eind uit de buurt om even een middagje heen te gaan.
Maar als we er een keer in de buurt moeten zijn, lijkt me het erg leuk om ook daar eens te kijken!

Kim is inderdaad ook zo, heel koel in haar koppie, al vanaf jongs af aan niet snel onder de indruk.
Helaas laat ze door dit karakter ook heel moeilijk zien wanneer ze pijn/last heeft van iets.

jenn0dv

Berichten: 907
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Naast een hunebed

Re: Welke (liefste Homozygoot bonte) Hengst voor koudbloed Kim?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 14:24

Prince :)) !!
Goede match !

Anoniem

Re: Welke (liefste Homozygoot bonte) Hengst voor koudbloed Kim?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 14:32

Dat is stiekem ook mijn favoriet, vooral vanwege zijn maat, bouw en kleur! :))

xSogno

Berichten: 2270
Geregistreerd: 23-06-13

Re: Welke (liefste Homozygoot bonte) Hengst voor koudbloed Kim?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 14:56

Camelot is prachtig. In het echt ziet zijn bouw er beter uit. Een van de meest indrukwekkende paarden die ik ooit in het echt heb gezien <3 .

Die andere ken ik niet in het echt, maar zijn ook erg gaaf.

Jniena

Berichten: 585
Geregistreerd: 07-07-08
Woonplaats: Nieuwleusen

Re: Welke (liefste Homozygoot bonte) Hengst voor koudbloed Kim?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 18:26

http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

Hier bij de Tukkerij hebben ze ook genoeg hengsten om uit te kiezen.
Vooral van King (de 3 kleur) ben ik zelf erg fan, heeft een fantastisch karakter.
Alle hengsten die daar staan trouwens en het zijn ook nog eens erg aardige mensen :)

Anoniem

Re: Welke (liefste Homozygoot bonte) Hengst voor koudbloed Kim?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 22:00

Ik geloof je gelijk, xSogno!

Jniena, ik vind ze allemaal aan de kleine kant. :o

Ik zag nog een heeeele gave hengst, maar weet niet of hij ter dekking staat: Arron's Jagger

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 10:15


Melayka

Berichten: 45
Geregistreerd: 23-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 19:39

Oh wauw, een stille fan van Kim hier. Wat fantastisch dat je een veulentje wil fokken met haar, Kim wordt vast een goede moeder ;) Regal Prince is schitterend, hij krijgt mijn stem!

Anoniem

Re: Welke (liefste Homozygoot bonte) Hengst voor koudbloed Kim?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 19:44

Fargo, voor zover ik kan vinden staan deze niet in Nederland, de eerste sowieso in Engeland.
Lancashire Pioneer is echt gaaf! :))

Melayka, ik denk het ook wel, haha.
Ja, die vind ik ook prachtig!

Melayka

Berichten: 45
Geregistreerd: 23-03-10

Re: Welke (liefste Homozygoot bonte) Hengst voor koudbloed Kim?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 19:47

Maar kan er uit KimxPrince wel bont komen? Lijkt mij niet, maar zie op hun website zo gauw geen lijstje met wat hij kan geven..

Anoniem

Re: Welke (liefste Homozygoot bonte) Hengst voor koudbloed Kim?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 19:51

De kleur is voor mij niet zo belangrijk. :)
Een leuk kleurtje was leuk geweest, maar ik zou er niet minder van houden als hij bruin, wit, zwart, grijs, groen was.

Melayka

Berichten: 45
Geregistreerd: 23-03-10

Re: Welke (liefste Homozygoot bonte) Hengst voor koudbloed Kim?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 19:55

Ik las al eerder dat Yellow Fellow van de Gorterstraat ook is genoemd. Dat is ook een fantastisch mooi beest en zou nog best een interessant kleurtje/maatje uit kunnen komen. Succes met kiezen in ieder geval!

Anoniem

Re: Welke (liefste Homozygoot bonte) Hengst voor koudbloed Kim?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:05

Net toch wel een heel mooi aanbod van de eigenaar van Sublime Sponte gekregen. :o
Lastig!!

Caily

Berichten: 12519
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Welke (liefste Homozygoot bonte) Hengst voor koudbloed Kim?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:25

voor kans op een bont veulen moet minimaal een van de ouders bont zijn. prince x kim is bruin of zwart, eventueel met schimmelgen dankzij kim.

yellow fellow is zeker leuk, en vreselijk lief. is alleen ook slechts 1m50. hij fokt wel goed aan de maat maar ik denk icm kim toch niet helemaal optimaal.

Anoniem

Re: Welke (liefste Homozygoot bonte) Hengst voor koudbloed Kim?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:26

Klopt, die gok vind ik te groot. :j

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Welke (liefste Homozygoot bonte) Hengst voor koudbloed Kim?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:29

Sublime Sponte is toch ook niet zo heel groot?

Set_Elkol
Berichten: 14860
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Welke (liefste Homozygoot bonte) Hengst voor koudbloed Kim?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:32

hoezo eventueel schimmelgen dankzij Kim?