Exterieur + hengstkeuze Molga-stam merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Baksleep1

Exterieur + hengstkeuze Molga-stam merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-14 13:04

Ik ben 'opzoek' naar een hengst voor mijn merrie.

Ik zou graag wat meer inzicht krijgen ( + / - punten van mijn merrie )
En wat wellicht een goede hengstkeuze zou zijn.

Molga stam

Merrie is PROK gekeurd.

Link afstamming: http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/441049
geboortejaar: 2006
stokmaat: 1.66m

wat zoek ik :
- leuke allrounder.
- niet te klein. denk aan 1.70

Link naar enkele foto's.

http://www.bomolga.mijnalbums.nl/

( werk pc staat het uploaden via bokt niet toe )

tanjaatjuhh

Re: Exterieur + hengstkeuze Molga-stam merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 13:09

Let op de schouder die loopt schuin af nu , schoft hoeft ook niet hoger. Bovenlijn en achterhand. En ze lijkt wat recht op haar hoeven te staan. Wat voor soort hengst zoek je.

Barte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 13:17

De merrie is klassiek van type .Heeft een schuine schouder goede schoft maar is wat recht en lang op de rug zo te zien .Vrij plat kruis .Geen kritiek ofzo hoor ...Je zoekt een hengst die allround is ...Ik denk dan als eerste aan Tangelo van de Zuuthoeve ....Geeft mooie types en ook allrounders Phin Phin of zijn zoon Ultimo geeft ook allrounders en is wat groter .Hij is zelf springgericht gefokt en geeft fijne karakters en mooie types .(Aviana bv Nederlands kampioen geworden ) Geeft eventing paarden en dressuur en springpaarden ..Maar heeft helaas ook minpuntje alleen via DV sperma wegens verkoop China..Maar je kunt vele kanten op met deze bloedvoering .Zapatero geeft ook fijne paarden die en kunnen bewegen en super springen en denk eraan de Molga stam is goed en gezond ..Dus dat is al een groot voordeel

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 16:28

Tangelo vind ik zelf geen goede bewegingen doorgeven. Ik zie zijn nakomelingen vooral slecht stappen en draven. Ultimo geeft fijne karakters door. Ik heb zelf een Ultimo en ben er erg blij mee. Daarnaast ken ik er meerdere van. Wakkere paarden maar fijn van karakter en goed springen.

Barte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 16:43

Heb zelf een ruin die ik zelf gefokt heb met een merrie die uit de stam van Ultimo kwam ..Ze kwam recht van zijn fokster Annie Eringfeld ...Ik ben een fan en idd ze zijn wakker maar wel fijn en eerlijk ....Maar ja ben lichtelijk bevooroordeeld eerlijk is eerlijk .Ik ken ook een hoop nakomelingen en heb zelf ook een jaarling van hem ...Superfijn van karakter ..

Baksleep1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 06:50

Barte schreef:
De merrie is klassiek van type .Heeft een schuine schouder goede schoft maar is wat recht en lang op de rug zo te zien .Vrij plat kruis .Geen kritiek ofzo hoor ...

Zie het zeker niet als kritiek hoor :)

Baksleep1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 06:58

caro29 schreef:
Tangelo vind ik zelf geen goede bewegingen doorgeven. Ik zie zijn nakomelingen vooral slecht stappen en draven. Ultimo geeft fijne karakters door. Ik heb zelf een Ultimo en ben er erg blij mee. Daarnaast ken ik er meerdere van. Wakkere paarden maar fijn van karakter en goed springen.

Ultimo is inderdaad ook een optie.

En wat vinden jullie van Eldorado vd Zeshoek ?

emily68

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 07:07

Weet je hoe haar vorige veulens uitgevallen zijn?

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 09:49

ts, succes met je hengstkeuze
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 17-08-14 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reactie op verwijderd bericht verwijderd

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 19:27

Leuk, ik heb zelf ook een merrie uit molga stam D-molga. Levantos II x voltaire. Moeder Timolga.
Helaas geen echt hengsten advies voor je, misschien kun je kijken in een oud topic van mij voor meer idee over merries uit dit stam. Succes met je zoektocht.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:59

Chablis. Is een zeer allround gefokte hengst en is dat zelf ook.
Komt uit een super stammetje met een grand Prix vader en een 1.40 springende overgrootmoeder.
Zit heel veel sport in dat stammetje.

Paarden uit die stam zijn allemaal braaf maar zeer werkwillig. Tikkie ril, dat wel.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 12:15

Mooie merrie, prima van type. Springmodel en toch een net front. Met zo'n paard kun je wat, ook binnen de witte hekjes.
Zou daar geen Gelderse hengst op zetten, maar juist een Holsteins gefokte springgerichte hengst. Eentje met front en beweging. NL-springgerichte hengsten zijn vaak iets te horizontaal van bouw, vandaar mijn verwijzing naar Duitsland.