gezocht lusitano hengst voor 2015

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

keona

gezocht lusitano hengst voor 2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 17:14

Komend jaar wil ik onze merrie laten dekken,en wil ik mij orienteren op hengsten die er zijn.zelf heb ik al 3 mooie hengsten gevonden.die mij kwa type erg aanspreken.heb nog niet goed kunnen beoordelen of ze de min punten van onze merrie zouden kunnen verbeteren.het veulen zou voor ons zelf zijn,,is het een hengst dan misschien overwegen we het te verkopen.

wat ik graag zou verbeteren: ik vind de merrie nouw staan van achter,ook mag ze van mij iets korter in de rug (ik zie graag paarden met een korte kompacte bouw),de bovenlijn van haar zou beter mogen zijn.ze zwemt van voor iets dit vind ik niet erg ,en als een hengst dit ook doet vind ik dat geen punt.de hengst moet veel en dik behang hebben,liefste met een creme of wild gen kleur.met een convex neus.

ben benieuwd of jullie nog hengsten weten

Elisa2

Re: gezocht lusitano hengst voor 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 17:07

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 17:27

Kun je de hengsten die je zelf op het oog hebt laten zien of in elk geval vermelden wie dat zijn dan heb ik een beetje een referentiekader voor wat je zoekt?

Heb je Romina Steiner al om advies gevraagd? Ze heeft zelf geen dekhengst staan, maar kent natuurlijk veel hengsten en die mooi aansluiten bij de bloedlijnen van jullie merrie.

En als laatste vraag, wat voor een budget heb je in gedachte? Is een hengst uit het buitenland een optie of liever in België of Nederland?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 17:33

Jessix schreef:
Kun je de hengsten die je zelf op het oog hebt laten zien of in elk geval vermelden wie dat zijn dan heb ik een beetje een referentiekader voor wat je zoekt?

Heb je Romina Steiner al om advies gevraagd? Ze heeft zelf geen dekhengst staan, maar kent natuurlijk veel hengsten en die mooi aansluiten bij de bloedlijnen van jullie merrie.

En als laatste vraag, wat voor een budget heb je in gedachte? Is een hengst uit het buitenland een optie of liever in België of Nederland?

Een hengst is van romina gin lemon geloof ik.ja ze heeft er 2 en anders is het gin fizz moeten nog naar de keuring zijn nu ook 3jr ,een staat in duitsland en heet xeque do nilo,en de andere is van massa en heet quazar. Dit zijn hengsten die geen schimmel zijn en me aanstaan.heb nog niet verder gekeken ,hoe ze aansluiten op de merrie

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 17:42

Gin Lemon gaat inderdaad volgend jaar naar de keuring. Ik weet niet of ze hem direct zou inzetten voor externe merries, maar dat moet je d'r zelf vragen. Gin Fizz is verkocht en zal naar Duitsland vertrekken.

Ik denk dat je in combi met Xeque wel een heel beknopt paardje krijgt, al heb ik nog niet verder gekeken dan wat foto's, dus weet niet wat voor een (voor)ouders daar weer achter zitten. Quazar is inderdaad een mooi dier.

Ik zal vanavond eens kijken of ik wat leuke hengsten kan vinden op internet.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 18:12

Jessix schreef:
Gin Lemon gaat inderdaad volgend jaar naar de keuring. Ik weet niet of ze hem direct zou inzetten voor externe merries, maar dat moet je d'r zelf vragen. Gin Fizz is verkocht en zal naar Duitsland vertrekken.

Ik denk dat je in combi met Xeque wel een heel beknopt paardje krijgt, al heb ik nog niet verder gekeken dan wat foto's, dus weet niet wat voor een (voor)ouders daar weer achter zitten. Quazar is inderdaad een mooi dier.

Ik zal vanavond eens kijken of ik wat leuke hengsten kan vinden op internet.

Dan is het de hengst die naar duitsland gaat want de andere is van haar jongste zoon.misschien dat ik via haar toch een dekking kan ritselen zou ik voor hem kiezen,duitsland is te doen.ik hou wel van propjes lekker korte paardjes.dus dat maakt me niet uit.quazar heb ik in gesves keer in het echt bewonderd wat is hij mooi

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 12:07

Ik heb de moeder van GF, leuk om hier iets over hem te lezen!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 13:01

Balte schreef:
Ik heb de moeder van GF, leuk om hier iets over hem te lezen!

Gf is echt prachtig,jammer dat hij vertrekt