Hallo. Misschien wil ik in de toekomst een keer een veulen van mijn paard. gaat om een 12 jarige merrie. van ong 1.65 cm groot. met goede beweging. en een top braaf karakter.
Wil graag het brave en goede karakter proberen te behouden.
Ze heeft al een veulen gehad van lingh. San remo en charmeur. Heb niet veel foto's maar zal er 1 proberen te plaatsen
ralphtdw
Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-14 16:07
Heb helaas geen betere foto's dus is zo moeilijk beoordelen maar op deze foto's is ze onbespierd
NatasjavE
Geplaatst: 16-05-14 13:03
Wat zijn de + en minpunten van je merrie en wat vind je belangrijk bij de hengst?
De charmeur veulen was een plaatje de mooiste van allemaal. Volgensde fokkers. Maar is helaas overleden met een aantal weken. ik meende Door de bliksem geraakt en ik zelf vind charmeur ook erg mooi. maar ik ben verder weinig bekend met hengsten. Ja namen zeggen mij genoeg maar verder niet veel.
En ik zal zelf graag willen dat het veulen wat groter word dan de moeder.
Moeder heeft goede gangen. Maar mag natuurlijk altijd beter worden haha. Verder kan ik niet veel dingen opnoemen. ze heeft genoeg lengte in haar hals ze is niet kort maar ook niet lang in de rug.
Als je niet vies bent van Gelders bloed kan je ook Wilson overwegen. Grootramige paarden, veel front, sterk achterbeen, fijn lichasmsgebruik en een goed karakter. Ik verwacht dat je daar een heel fijn gebruikspaard mee kunt fokken.
Alexandro p is dat ook wat of? En krijg ik Hoe dan ook een vos veulen als ik fok? Ik heb er totaal geen verstand van haha. Maar lees wel en dat ze alleen vos kunnen krijgen.
Wilson en Alexandro geven beide zowel vossen als bruine.
Alexandro kan ook. Alexandro zal wat meer de draf verbeteren. Hij geeft veel power en knie in de draf. Hij geeft ook een goede galop. Hij maakt ze vaak wel wat vierkanter en ik vind de stap vaak net wat minder.
Wilson verbeterd de draf ook maar met minder knie. Betere galop en beter rechthoeksmodel.
Dit jaar ga ik er niet meer voor. Ik krijg zoveel verschillende hengsten te horen. Dat ik er maar eens goed ga voor zitten. Rn heb ik meer tijd om rond te kijken welke hengst ik wil.
Een palomino is mooi. Maat om nou alleen op zoek te gaan na de kleur cremello. En dan niet na de hengst te kijken vind ik zonde. En ik heb zelf nog nooit een mooi palomino paard gezien. Pony's wel. En waarom weet ik niet. Vind ze altijd qwa bouw enz heel lelijk. Maar dat zal wel toeval zijn.