De merrie is zelf een ongelukje.. Ze is tot stand gekomen uit een welsh x arabisch volbloed merrie van 1.40 en een kwpn (v. uniform) hengst van nu 1.65
Ze is dan zelf ook echt een mengelmoes en veel mensen hebben het mij daarom ook afgeraden om met haar een veulen te fokken. Maar ik ben zo ontzettend gek van mijn merrie en ik zou het ontzettend leuk vinden om toch haar 'lijn' door te kunnen zetten. Ze heeft een sterk karakter met veel pit, maar goudeerlijk.
De merrie is 12 jaar en heeft van de dierenarts groen licht gehad om te kunnen fokken.
Nu ben ik zelf bezig met de overstap van het engels rijden naar het western rijden aan het maken en het leek mij daarom misschien wel een tof idee om er een quarter op te zetten.
In ieder geval een stevig en stabiel type paard.
De hengst hoeft van mij niet perse van alles te 'verbeteren', als hij maar een stabiel karakter doorgeeft.
Ik ben ook niet van plan om een 'westerntopper' te fokken, eerder een kloon van mijn merrie die ik recreatief western matig kan gaan rijden tzt.
De merrie is 1.46 en ik zou graag iets groter willen fokken. Dus een paar centimeter op haar stokmaat.
Hieronder een paar foto's van de merrie in kwestie.
1

2

3

4

Ik hoop dat jullie concrete tips voor mij hebben. Graag een eerlijk oordeel met uitleg!
)
Daar verpest je die mooie bouw mee.