Bella is een echt bloedpaard, erg sensibel, maar als ze het eenmaal vertrouwt gaat ze voor je door het vuur. Ik weet dat de merrielijn niet super interessant is voor de fokkerij, maar omdat Bella echt mijn droompaard is wil ik er toch iig 1 veulen bij fokken. Heb haar bewust nog niet aangeboden voor de stamboekkeuring. Ik wil haar gezien de leeftijd en register A-papier pas aanbieden na het behalen van de vereiste sportprestaties en na herkeuren voor prok-certificaat (eerder wel volledig röntgenologisch gekeurd zonder bemerkingen).
Bella heeft één nakomeling van Kojak gehad als jong paard. Dit is ook een bloedtype om te zien, maar imponeert koeler in het hoofd. Paard is nu als 3-jarige wel wat aan de kleine kant.
Sterke punten:
-Topinstelling
-Voldoende maat
-Mooie bovenlijn met sterke verbindingen en correct fundament
-Stapt en draaft bovengemiddeld voor een springpaard
-Snelle reflexen, veel afdruk en ruim voldoende vermogen
Verbeterpunten:
-Neiging tot onderhals en zet deze er door de kijkerigheid ook graag op, hierdoor zou ze ook iets meer mogen basculeren op de sprong.
-Galop zou iets meer veer en ruimte mogen hebben
-Mocht in beweging wat meer ruimte vanuit de schouder hebben
Wat verwacht ik verder van de hengst:
-Interessant gefokt met ook een goede moederlijn met sportprestaties
-Hengst hoeft geen bloed toe te voegen, ook geen hengst die bekend staat om lastige nakomelingen
-Vrij van Nimmerdor/Farn-bloed!
Afstamming
http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/695479
Standfoto
(helaas ziet ze steeds wel iets, waardoor het niet lukt om de hals in een neutralere positie te fotograveren)

Springfoto

.