Meningen over deze hengst

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xLIESSSx

Meningen over deze hengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-14 18:34

Dag bokkers !! :D

Ik ben al een langere tijd gewoon aan het rondkijken voor een dekhengst voor mijn merrie. Voorlopig blijft dit gewoon bij rondkijken en nog niet echt gericht zoeken naar "wat kan ik verbeteren bij mijn merrie".
Zelda is een merrie van maart 2011, met als afstamming MontgommeryXNimmerdor.
Ze is (momenteel) nog niet echt van de grootste, terwijl ik toch graag een groot paard zou hebben.

Mijn oog is gevallen op "Tolegro", een TotilasxNegro. Rede is omdat hij zwart is ( :+ ) en omdat is toch ook graag meer dressuurgericht zou gaan.
Maar nu vroeg ik mij af, wat is jullie mening van deze hengst ?? :)
(niet meteen in de zin van 'is hij geschikt voor mijn merrie', gewoon meningen omdat ik er geen verstand van heb :+ )

Video op fb: https://www.facebook.com/photo.php?v=10152196339721897
Website: http://www.boeckmann-pferde.com/en/stal ... ?size=1366

Ik zeg er wel bij, ik ben van plan recreatief te rijden, Z2 in de achtertuin dus ;) Indien jullie nog hengstenvoorstellen hebben, lat maar horen. Graag een dressuurgerichte hengst die, als het even kan, maat doorgeeft.

Ketaki

Re: Meningen over deze hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 14:29

waarom wil je er een dressuurgefokte hengst op.

je zou beter naar een allrounder kunnen kijken, die en leuk kan dressuren, maar ook een leuk sprongetje kan maken :)

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 15:03

Ik vind het nadeel van deze hengst dat hij erg kort in de rug is. Dat hebben meer totilassen, maar de totilas x jazz heeft dit wat minder.
Persoonlijk zou ik daarom nooit met hem fokken (totilas heeft het zelf qua type minder extreem dan sommige van zijn nafok, al is hij ook niet lang in de rug).

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 11:30

Ik ben totaal geen springer, dus zou dan ook liever een veulen fokken wat meer in zijn mars heeft qua dressuur dan qua springen. Je kan recreatief met elk paard springen hé ;) Maar ben dat toch niet echt van plan... Ook niet met mijn huidige merrie.

Mijn merrie is zelf ook aan de korte kant in de rug. (Zelf vind ik dat geen probleem, want ik vind dat mooier :+ ) Dus dan zou het zeker niet verstandig zijn om er een hengst op te zetten met een korte rug ??

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 12:58

Wel een hele gave hengst, wel veel bloed, en krack C moeder, dus kan wel wat heet zijn. Als je een hengst neemt met een lange rug, wil het nog niet gezeggen dat je te bekomen veulen dat ook heeft. Het is vaak toch of dit, of dat, en niet alles er tussen in. Wel kans als je een hengst neemt met iets meer rechthoeks model dat dit beter is. Moet zeggen dat ik het nog mee vind vallen, hengst is erg mooi, en ook niet te kort. Verlies het karakter niet uit het oog, gezien je een fijn gebruikers paard wil fokken uit je merrie. mogelijk kun je informatie inwinnen over Totilas nakomelingen. Succes. ps. de standfoto van de hengst is niet correct genomen, lijkt daardoor korter dan die werkelijk is, beetje knullig dus ;)

gblover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:01

Heb ook naar deze hengst bevraagd bij het Oldenburgs stamboek. Hengst is niet van de grootste en ze raden dus niet aan bij een kleinere korte merrie. Zeker niet voor eerste veulen en voor zijn eerste jaargang.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 12:14

Als je merrie niet de grootste is moet je weten dat Negro ook wel eens kleintjes geeft.