Hengst gezocht voor een Flemmingh x Nimmerdor

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

S_a_f_a_r_i

Hengst gezocht voor een Flemmingh x Nimmerdor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-14 21:51

Hallo

Voor mijn merrie ben ik op zoek naar een hengst. Een dressuur hengst.

Gister is geconstateerd dat ze een pees blessure heeft, en er een klein jaartje uit zal liggen.

En aangezien ik altijd al een veulen wil , leek me dit de gelegenheid.
We hebben goedkeuring van de behandelende arts hiervoor gekregen.

Maar nu de hengst. Dit is de afstamming van mijn merrie http://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/236575

Van zich zelf heeft ze een super karakter, ze zal wat groter kunnen tonen. De galop kan wat beter en krachtiger.

Hier staan een aantal foto's
[ITP] Fotomeeting Borgerswold met Solo (v. Flemmingh)

En een filmpje
http://youtu.be/sxnqhAUXPwo

http://youtu.be/SlyJjR5ABHA

Ik hoop dat jullie ideeën hebben

140509

Re: Hengst gezocht voor een Flemmingh x Nimmerdor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 21:55

Desperado
voice
moorlands bodyquard

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 21:57

Ik vind het een leuk paard om te zien. Ik mis echter een duidelijke standfoto, wat zou je willen verbeteren, hoe zijn haar stap en galop, wat zou je graag willen met het veulen etc.

Edit: zinnetje gemist sorry;
Wat groter of meer massa, goeie galop:
Decor Delatio, Metall of Rouseau zouden een optie kunnen zijn.

S_a_f_a_r_i

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-14 22:01

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 10:24

Stiekem vind ik de galop juist de beste gang van je paard.
Een scheut Ferro bloed zou niet misstaan bij deze merrie voor het model en kracht. Ik ga mee in de keuze voor Rousseau, ook al omdat de combinatie met Flemmingh bloed zich min of meer al bewezen heeft.
Ook vind ik Fairytale het overwegen waard als je zeker bent van een correcte stap bij je merrie. Grootramige hengst met genoeg ras, uitstekende galoppade en een top karakter.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 10:41

Wil je het veulen voor jezelf fokken of voor de verkoop ? Dan is het commercieel gezien vaak beter een wat bewezen hengst te nemen !

Je merrie zou wat opwaarts gebouwd mogen worden en een wat langer voorbeen wat meer uit de schouder komt Ik zou eerder voor wat Jazz bloed gaan de merrie is braaf toch ?

S_a_f_a_r_i

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-14 12:17

Bedankt al voor de suggesties. Het veulen zal voor mij zelf zijn, dus een minder bekende hengst is ook prima.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 22:30

Ik heb een erg goed Wynton veulen staan uit een Flemmingh merrie.

Rouseau lijkt mij ook een goede keuze. Houston vind ik ook een mooie optie, hiervan is mijn Flemmingh afgelopen jaar helaas gust gebleven..

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 19:56

Out off the box: Crescendo van Contendro I x Salieri x Pik Bube, waarvan we Salieri als vader kennen van Salinero. ;)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 20:19

Houston vind ik geen goede keus als je graag een groter paard wil met een groter hoofd. Houston geeft regelmatig een kleintje en kleine hoofdjes.
Zie mijn Houston in profiel. :D

Ferro bloed of bv Delatio (geeft grote, goebewegende paarden met mooie Duitse afstamming) vind ik veel betere opties. Wynton is geen verkeerde hengst, maar geen hengst die nu direct meer maat, massa en bot doorgeeft naar mijn idee.

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 11:27

Gezien de moederlijn, en de nakomelingen uit de moeder van je merrie, kun je zeggen dat hier het springaanleg aanwezig is, er is geen directe opvallende, of boven gemiddeld bewegend, dressuur paard uit af te leiden. De hengsten keuze zou ik wel maken, die het spring gen overeind laat, die mogelijk ook daar iets kan toevoegen. van daar mijn voorstel, wat ook tevens kan leiden naar een beter dressuur paard. Salieri, is nog het voorbeeld uit die S lijn, hij geeft het allemaal. Twee van zijn kinderen, volle broers liepen op dezelfde olympische spelen dressuur en springen. Met Pik Bube kom je ook weer in een lintje van dressuur paarden.

Los hiervan zou Iets met ferro, hier veelvuldig genoemd, een goede keuze kunnen zijn.