Info over de merrie:
Marieke van 't Everdal
°2009
Royal Belgian Palomino Stamboek
Dusty (BWP) x Lola IV (onbekend, Welsh)
In de vader lijn zit wat volbloed en welsh bloed (percentages moet ik eens opvragen, ivm NRPS papier of partbred papieren bij het veulen)
1,35 stokmaat
Palomino, moeder was een schimmel
Pony bezit over uitstekende stap en een goede draf, galop is wel een verbeterpunt.
Ze bezit over veel temperament en is erg intelligent en werklustig, maar haar dominantie staat dit soms in de weg.
Ze is wat weekgekoot, een hengst met correcte benen is dus een plus.
Wat ik zoek in een hengst:
- Meer maat, rond de 1-48-1,50 (zo verwacht ik een veulen rond stokmaat 1,40 te fokken)
- Erg goed karakter en rustig in het hoofd. Hiervoor had ik al gedacht aan een bewezen New Forest hengst? We zoeken echt een hengst met nakomelingen met meewerkend karakter
- Een hengst die zijn beweging meegeeft
- Veel schoudervrijheid
- Niet teveel massa maar wel genoeg bot
- Ev. de kans op een leuke kleur, al komt dit echt op de laatste plaats en pas in aanmerking als alle andere factoren voldaan zijn
- Beschikbaar via K.I.
Uiteindelijk hopen we hieruit een leuke sportpony te fokken, die allround mee kan draaien bij de pony's of voor de kar. Het karakter is het grootste werkpunt, want de merrie zelf is geen kinderpony.
Standfoto (niet 100% correct, maar geeft een beeld)

(oudere foto)https://scontent-a-cdg.xx.fbcdn.net/hph ... 7950_n.jpg
De hengsten waar ik zelf al aan had gedacht:
- Nia Domo's Bolero, mijn DA werkt met zijn eigenaar samen en raadde zelf het dier aan wegens super karakter en nakomelingen. Mijn twijfel: de hengst & dus de nakomelingen zijn allemaal nog erg jong en dat geeft nog geen 'zekerheid' voor de toekomst.
- Brummerhoeve's Boss, wegens zijn resultaten en goede nakomelingen. Geen idee of hij volgend jaar ook nog dekt en of hij beschikbaar is voor K.I.
- De Du Bois hengsten (al wil ik daar graag nog wat meer nakomelingen van gezien hebben)
Het is een pluspunt als de pony ook papieren bij een stamboek kan krijgen, maar indien de hengst echt perfect is voor de merrie kan dit ook door de vingers worden gezien.

) Jouw nakomeling mag er ook zeker wezen! Weer een extra naam op de lijst.