Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sky_As schreef:Houston fokt naar mijn mening nogal wisselend in maat. Moeder van dit paard is volgens paarden fokken "maar" 1.62, dus valt naar mijn normen niet onder een groot paard.
De moeder van samber is ook maar 1.61 dus met deze lijn een groot paard fokken zal lastig worden.
Houston bloed is niet het meest makkelijke bloed, omdat sommige een nogal apart karakter kunnen hebben (en nee, niet allemaal, maar Houston staat nu niet bepaald als "makkelijk" bloed bekend). Dus als je een heel fijn ongecompliceerd paard wilt fokken, met iets meer maat, dan zou ik niet voor Houston kiezen.
Welke wel braaf en vergrotend schijnt te fokken (en als je zijn afstamming ziet geloof je dat nooit :S) is Valdez......(en daar zit wel weer Houston in)
En Bordeaux en Armani (zeker Armani zou volgens de Indexen vergrotend moeten fokken, alleen is dan de vraag of je bloederig genoeg blijft naar je zin),.
edit: Bojengel schijnt toch ook aardig vergrotend te fokken.
Overigens heb ik liever een kleiner paard dat extra beweegt dan een grote die dat niet heeft. Zelfs 2 volle broers of zussen kunnen in maat verschillen.