Hengst voor Rheinl. merrie Donnerwind x Procureur

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rytm

Hengst voor Rheinl. merrie Donnerwind x Procureur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 11:44

Ik ben opzoek naar een dressuurhengst voor een van onze merries.

Haar afstamming is Donnerwind x Procureur.
http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/728619

Het is een correct gebouwde merrie met een goede bovenlijn. Mag wat meer front, souplesse en voorbeentechniek hebben.
Achterbeen is sterk genoeg en correct in de bewegingsafloop.
Karakter van de merrie is super fijn. Het is wel een vrij popperige merrie, dus liever geen hengst die erom bekend staat 'katjes' te fokken.

Zat zelf te denken aan Ampere, Chippendale of misschien Vivaldi bloed?

thornesele

Re: Hengst voor Rheinl. merrie Donnerwind x Procureur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:55

Ik heb vorig jaar een aantal Ampereveulens gezien omdat ik er zelf ook over aan het denken was om ermee te fokken, stuk voor stuk prachtige veulens, erg bloedgemaakt, en allemaal heel chique maar fijn en klein. Vivaldi kan geweldig bewegen maar persoonlijk vind ik 'm een beetje lang en fijn, denk dat ie wel zou passen op een merrie met voldoende fundament die wat compacter gebouwd is. Hij had geloof ik wel een goed afstammelingenrapport. Verder vind ik Charmeur wel leuk, hij vererft blijkbaar ook goede bewegingen en Astrix vind ik ook erg leuk.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 08:24

Heb je een foto van de merrie?

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 16:49

Hier een recente foto van de merrie:

Afbeelding

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 20:06

Vivaldi rechtstreeks wil ik om die reden ook niet.

Charmeur vind ik van nature wat strak in de rug (verkijk je niet op wat Emmelie voor elkaar krijgt namelijk) dus daarom liever niet op deze merrie.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 20:08

Als ik de foto zo zie dan zou ik van jouw 4 hengsten voor Ampere gaan,mits je merrie niet koehakkig is.Ampere heeft merries nodig die wat lengte hebben en dat heeft de jouwe genoeg..hij voegt beweging en een goed lichaamsgebruik toe.

thornesele

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 22:27

Met de foto erbij zou ik niet voor Vivaldi of Charmeur gaan. Ampere lijkt mij dan inderdaad ook iets beter, gaat denk ik misschien wel niet dat extra front geven.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 22:39

Nog andere suggesties dan Ampere?

Mijn keus neigt daar nu ook naar, maar wie weet?

thornesele

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 22:48

We hebben onlangs een pak driejarigen gezien, daar zaten heel wat Wyntons tussen die er erg leuk uitzagen. Stuk voor stuk best stoer, met een erg mooie front en een super galoppade. Ze hadden ook allemaal een erg leuk karakter. De draf kon bij enkelen wat beter, de meesten hadden wel veel power en voldoende souplesse in hun lijf. Jammer genoeg van geen enkele de moeder kunnen zien. Ook een paar leuke Spielbergs gezien, fokt ook niet popperig. Persoonlijk ben ik wel geen fan van deze bloedlijn maar vele anderen zijn dat wel :-) Rubin Royal fokt ook wel goede bewegingen door en een mooie front, maar durft ze wat klein geven.
Vorig jaar hebben we ook de Duitse hengst Demirel live aan het werk gezien, vond ik ook een hele leuke hengst, mooi compact gebouwd en leuk in de beweging, heel veel souplesse in z'n lijf. Ik heb er alleen nog maar veulens en jaarlingen van gezien, heel chique en mooi compacte, moderne veulens met een bloedmooi koppie.