Welke hengst voor mijn merrie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Joyce444

Welke hengst voor mijn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-13 16:54

Hoi Allemaal,

Ik speel al enige tijd met de gedachte om mijn merrie (Fries x Fjord met nog iets van Tinker of Paint) te laten dekken. Zelf zit ik te denken in de richting van een PRE of een Bont sportpaard omdat ik iets wil veredelen maar wel graag het barokke erin wil houden. Ook vind ik het belangrijk dat er een hengst op komt met een lief en werkwillig karakter. Hebben jullie tips qua hengsten of misschien andere rassen die geschikt voor haar zouden kunnen zijn?

Hieronder wat foto's van haar:
Afbeelding
Afbeelding

tanjaatjuhh

Re: Welke hengst voor mijn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 13:37

Kijk eens in mijn onderschrift. Hij fokt groter en haalt denk ik iets van het ruige er uit. Je merrie zit nogal ruig in elkaar vind ik. Mvg Tanja

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 13:49

Heb je een betere standfoto? Wat zijn je plannen met het veulen?

Als je denkt richting PRE of bont sportpaard is de genoemde hengst denk ik niet zo geschikt. Bovendien heb ik zelden zoveel onzin in een advertentie gelezen.

Joyce444

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-13 16:07

Ik ben nu niet thuis, dus zal straks nog wat meer foto's plaatsen. Ik wil het veulen dressuurmatig gaan trainen en kijken hoe ver we daarmee kunnen komen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 16:13

Als je naar barok wilt zou ik gaan voor een friese hengst..gelijke genen sluiten bij elkaar aan..je krijgt dan dus iets wat meer op een fries lijkt..je hebt ook een bonte fries geloof ik..Bonte Willem oid.

Ik zou niet voor een PRE gaan omdat je merrie al een allegaartje is qua afstamming..sluit niet aan..heb je geen idee wat je krijgt..

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 22:49

goeroe schreef:
Bovendien heb ik zelden zoveel onzin in een advertentie gelezen.

Beginnend bij stamboek: Welsh :')

Sietah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 01:14

En als je wel voor een PRE gaat, noem je het veulen Allegra :7

Joyce444

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 13:30

Sietah schreef:
En als je wel voor een PRE gaat, noem je het veulen Allegra :7

Haha ik dacht meer aan Alejandro :p

Ik heb eeeeeeindelijk weer normaal internet dus ik zal even wat meer foto's van haar uploaden!

Joyce444

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 13:48

Hier nog wat foto's:

Afbeelding Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 17:40

Ik ga iets schrijven wat je mischien niet graag leest..maar na het zien van deze foto's denk ik dat je het geld voor het dekken eigenlijk beter kan bewaren om een leuk barok type paard erbij te kopen..

Je merrie is een leuk beest,maar je gaat er nooit uit fokken wat je voor ogen hebt..en dan ben je dus aan het vermeerderen terwijl er al zoooooveeeeeel paarden zijn..je moet je afvragen of je dat wilt..en of het je ook nog alle risico's waard is want de dracht en bevalingen gaan lang niet altijd goed..

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 14:23

Denk dat Apollo wel mooi op je merrie past. Krijg je vast een meer rijtype veulen, en wat minder barock type. Denk ook een veulen met toekomst als veelzijdig paard. Wil je wat meer garantie op bont is bontfire wellicht een mooie keuze. Succes met je zoektocht.

Joyce444

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 10:45

Elisa2 schreef:
Ik ga iets schrijven wat je mischien niet graag leest..maar na het zien van deze foto's denk ik dat je het geld voor het dekken eigenlijk beter kan bewaren om een leuk barok type paard erbij te kopen..

Je merrie is een leuk beest,maar je gaat er nooit uit fokken wat je voor ogen hebt..en dan ben je dus aan het vermeerderen terwijl er al zoooooveeeeeel paarden zijn..je moet je afvragen of je dat wilt..en of het je ook nog alle risico's waard is want de dracht en bevalingen gaan lang niet altijd goed..

Nee vind ik opzich niet erg om te lezen. Ik vroeg om jullie mening dus ik wil graag alles meenemen. Ben er nog lang niet over uit maar ben wel blij met je bijdrage!

hooffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 09:09

Kijk eens naar Don Cremello du Bois, mooie Cremello hengst met fantastisch karakter!
Veulen kan dan geregistreerd worden bij het NRPS.